silnik 1,8 GX z KE-Jetronic, czemu 83 KM?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

silnik 1,8 GX z KE-Jetronic, czemu 83 KM?

Post autor: ozzman1979 » śr sie 13, 2008 07:58

Witam, pytanie do znawców tematu. Mam Golfa II 88r. z silnikiem 1,8 (GX). Ma on w briefie 83 KM a nie 90 KM, dlaczego? Również w instrukcji są dwie wersje opisane (83 i 90 KM). Skąd i w jakim celu róznice w mocy i to dość spore? Różnią się także momentem obrotowym i obrotami, przy których wystepuje.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sie 13, 2008 08:18

Tą mniejszą moc to miał chyba silnik RH ale to nie Jetronic tylko gaźnik.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ozzman1979 » śr sie 13, 2008 09:06

mój jest na KE-Jetronic. Ktoś zna wyjasnienie?



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sie 13, 2008 09:08

ozzman1979 pisze:mój jest na KE-Jetronic. Ktoś zna wyjasnienie?
Swap silnika ?

Masz może książkę serwisową lub wlepę w bagażniku? Jak tak to odczytaj z niej symbol silnika.
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 09:11 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ozzman1979 » śr sie 13, 2008 10:20

nie mam niestety. Opieram sie tylko na briefie i instrukcji. Ciekawi mnie po prostu dlaczego ten sam silnik z takim samym układem zasilania i pojemnością ma dwie różne moce i różne cha-ki momentu.



moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moriel » śr sie 13, 2008 12:50

Nie przejmuj się takimi rozbieżnościami w dokumentach. Mój 1,3NZ ma wpisane w dowód 1263cm pojemności, chociaż w rzeczywistości ma 1272 (żadnych przekładek nie było, silnik jest oryginalny). Po prostu jakiś urzędnik się rąbnął.



ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ozzman1979 » śr sie 13, 2008 12:58

nie porównuj rozbieżności kilku cm3 do kilku koni i kilku Nm momentu, tym bardziej, że w tym przypadku róznice są znaczne i pisze o nich wyraźnie w instrukcji. Wciąż interesuje mnie sedno sprawy, dlaczego ten sam silnik ma rózne moce i cha-kę momentu.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sie 13, 2008 13:59

Ale w instrukcji nie ma symboli silników tylko podane moce, moment, rodzaj wtrysku, średnice i skok tłoków itp. W źródle na którym się opierasz masz podany silnik GX i to z dwiema różnymi mocami?
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 14:00 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr sie 13, 2008 14:59

sa tylko 2 silniki gx z katem i bez
66kw 90 ps przy 5250obr/min produkowane od 1984r do 1989 obydwa


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » czw sie 14, 2008 16:49

a po czym wnosisz ze jest na KE-Jetronic a nie na gazniku???? w brifie nie ma takich informacji z tego co wiem


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » czw sie 14, 2008 19:42

yyyyyyyy
patrze w rospiske i????

GX bez kata jest na KE-Jetronik 2,1
a GX z katem jest na K/KE-Jetronic
obydwa po 90 ps


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » czw sie 14, 2008 20:19

silnik "GX" byl wyposazany w katalizator oraz sonde lambda i ma moc 66KW(90KM),jest zasilany ukladem KE-Jetronic.Silnik o zwiekszonej mocy do 82KW(107KM)jest wyposazony w ulkad K-Jetronic i nosi oznaczenie "EV"lub "GZ"
"GX" (90KM) -max moment obrotowy 137 N-m ,przy 3000 obr/min
"EV" i "GZ" -------,,-------------,,------- 157 N-m przy 5500 obr/min
to dane z instrukcji
a moze tu jeszcze chodzi o rodzaj paliwa tzn ile oktan -ja w moim "GU" mam minimum 98 oktam -u ciebie moze jest min 92 oktany ?
Ostatnio zmieniony czw sie 14, 2008 20:32 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » pt sie 15, 2008 00:20

ozzman1979 pisze:nie mam niestety. Opieram sie tylko na briefie i instrukcji. Ciekawi mnie po prostu dlaczego ten sam silnik z takim samym układem zasilania i pojemnością ma dwie różne moce i różne cha-ki momentu.
robi się takie rzeczy bo w niektórych krajach podatki, opłaty itp. są naliczane od mocy a nie pojemności silnika (a przynajmniej tak było w okresie produkcji) ale u ciebie to raczej zwykła pomyłka w papierach jakich wiele


Obrazek Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości