jazda na rezerwie moze uszkodzic pompe paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
anonymou
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:53
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

jazda na rezerwie moze uszkodzic pompe paliwa

Post autor: anonymou » wt sie 12, 2008 21:23

Posiadam MK4 silnik AXR na pompowtryskach 1.9TDI 101KM 2003r. Na rezerwie od momentu zapalenia sie przejechalem 45km, potem zatankowalem ropke na stacji Auchan. Cały czas paliwo bylo w baku, auto nie zgasło z braku paliwa. Po zatankowaniu pojawil sie problem z gasnieciem silnika. Auto gasnie np. przy dojedzaniu do skrzyzowania, ogolnie wtedy gdy obroty spadaja. Czasami tez nie mogę uruchomic silnika na postoju kiedy auto jest normalnie zgaszone. Przy probie zapalania za pierwszym razem nie moge uruchomic silnika, musze krecic rozrusznikiem kilka razy (około 2-3minut).
Podłaczenie do VAGa nie pokazuje zadnych błedów, wszystko w elektronice jest w porzadku. Wyjąłem pompke paliwa z baka, spósciłem paliwo z Auchan i przy okazji wyczyscilem zbiornik paliwa (było kilka malutenkich kamyczków). Wymieniłem filtr paliwa i nic nie pomogło. Mechanicy mówią że to moze byc zacierajaca sie pompka paliwa.
Co moze byc przyczyna takich objawów.



przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Re: jazda na rezerwie moze uszkodzic pompe paliwa

Post autor: przemooo8905 » wt sie 12, 2008 22:03

anonymou pisze:Posiadam MK4 silnik AXR na pompowtryskach 1.9TDI 101KM 2003r. Na rezerwie od momentu zapalenia sie przejechalem 45km, potem zatankowalem ropke na stacji Auchan. Cały czas paliwo bylo w baku, auto nie zgasło z braku paliwa. Po zatankowaniu pojawil sie problem z gasnieciem silnika. Auto gasnie np. przy dojedzaniu do skrzyzowania, ogolnie wtedy gdy obroty spadaja. Czasami tez nie mogę uruchomic silnika na postoju kiedy auto jest normalnie zgaszone. Przy probie zapalania za pierwszym razem nie moge uruchomic silnika, musze krecic rozrusznikiem kilka razy (około 2-3minut).
Podłaczenie do VAGa nie pokazuje zadnych błedów, wszystko w elektronice jest w porzadku. Wyjąłem pompke paliwa z baka, spósciłem paliwo z Auchan i przy okazji wyczyscilem zbiornik paliwa (było kilka malutenkich kamyczków). Wymieniłem filtr paliwa i nic nie pomogło. Mechanicy mówią że to moze byc zacierajaca sie pompka paliwa.
Co moze byc przyczyna takich objawów.
moze i to byc jej wina, bo jak sie gdzies zatrze to wtedy juz nie pociagnie sam paliwa ze zbiornika a ona ma za zadanie tylko podawac paliwo do pompowtryskow.



Awatar użytkownika
anonymou
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:53
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: anonymou » wt sie 12, 2008 22:13

jak moge sprawdzic czy pompa paliwa jest zepsuta, czy ewentualnie mozna ja naprawic



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » wt sie 12, 2008 22:22

anonymou pisze:jak moge sprawdzic czy pompa paliwa jest zepsuta, czy ewentualnie mozna ja naprawic
powinna ładnie bzykac po podłączeniu do prądu, na sucho też można sprawdzić
u mnie siadła i trzeba było nową, najlepsze jest to że nie można kupic samej pompki tylko trzeba cały zestaw z koszykiem w seriwsie koszt jak dobrze pamietam 860 zł
znalazłem jakąs firme która regeneruje te pompki paliwa koszt 200 zł plus przesyłka, podobno dają 2 lata gwarancji, to jest link do ich aukcji z allego http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=2059184
a pompka jest firmy: PIERBURGA, ciśnienie jakie powinna wytwarzać to 0,5 atmosfery
u mnie była taka
Obrazek

[ Dodano: 12 Sie 2008 22:26 ]
przemooo8905 pisze:ma za zadanie tylko podawac paliwo do pompowtryskow.
a tak dla sprostowania to tylko do filtra paliwa, później to zadanie przejmuje pompa mechaniczna vacum pompa
Ostatnio zmieniony wt sie 12, 2008 22:29 przez Kulon, łącznie zmieniany 4 razy.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1484
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » wt sie 12, 2008 23:03

Mogła zassac własnie jakies syf z baku i sie rozpierdzieliła, bo watpie w to ze sie rozwaliła tylko i wył.ącznie z małej ilosci paliwa (no chyba ze jezdzisz cały czas na rezerwie).
A i lepiej nie lej paliwka z Auchana :hmm:


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

darek186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 12:10
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: darek186 » śr sie 13, 2008 01:30

mozliwe ze caly uklad paliwowy jest do czyszczenia bo tankujac ropke na kiepskich stacjach tankujemy syf.no i przy okazji wtryski,mialem to w fiacie marea 1.9 jtd te same objawy tragedia jednym slowem,caly uklad paliwowy mialem czyszczony wszedzie syf



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr sie 13, 2008 17:14

darek186 pisze:mozliwe ze caly uklad paliwowy jest do czyszczenia bo tankujac ropke na kiepskich stacjach tankujemy syf.no i przy okazji wtryski,mialem to w fiacie marea 1.9 jtd te same objawy tragedia jednym slowem,caly uklad paliwowy mialem czyszczony wszedzie syf
brat miał to samo w Polo 1.4 TDI choć tankował tylko i wyłącznie na Shellu i BP - wszędzie taki sam syf sprzedają tylko pod innym szyldem.

[ Dodano: 13 Sie 2008 17:16 ]
kulon-x pisze:[ Dodano: 12 Sie 2008 22:26 ]
przemooo8905 pisze:ma za zadanie tylko podawac paliwo do pompowtryskow.
a tak dla sprostowania to tylko do filtra paliwa, później to zadanie przejmuje pompa mechaniczna vacum pompa
a nie przypadkiem aż do pompy vacum?

nagminna jazda na rezerwie może spowodować zacieranie się pompy w zbiorniku natomiast przy dieslu jest to rzadkie, gdyż ON ma bardzo dobre właściwości smarne w odróżnieniu do benzyny
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 17:24 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » śr sie 13, 2008 18:36

rolbro4 pisze:a nie przypadkiem aż do pompy vacum?

nagminna jazda na rezerwie może spowodować zacieranie się pompy w zbiorniku natomiast przy dieslu jest to rzadkie, gdyż ON ma bardzo dobre właściwości smarne w odróżnieniu do benzyny
z tego co ja wiem to to tylko do filtra dlatego też robocze ciśnienie tej pompy jest 0,5 atmosfery dla prównania benzyna ma 3 atmosfery, niby się nie zacierają ale jak dzwoniłem do firmy która to regeneruje to mówią że w nowych passatach usterka zaczyna występować po 100 tyś km, ale może też latac że nic się nie bedzie działo, ale ogólnie się psują

taka gówniana pompka może unieruchomić samochód na ładne pare dni zwłaszcza że w seriwsie oczekiwanie 2 dni bo w polsce tego nie składują i ściągają z niemiec a jak zregenrować to trzeba wysłac, naprawa trwa około 2 godzin i przesyłka spowrotem, tak czy tak auto odpocznie

i cena serwis: około 850 zł (dostępna tylko z koszyczkiem) do golfa AXR ale ogólnie ceny od 550 zł
regeneracja: 200 zł plus przesyłka w dwie strony
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 18:38 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr sie 13, 2008 18:40

czyli co - od filtra pompa vacum sama "ciągnie" i dalej daje do PD??? Mi się jednak wydaje że pompka zze zbiornika poprzez filtr paliwa daje do vacum a ta dalej do PD



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sie 13, 2008 18:50

chyba lepiej dla silnika jest nie mieć paliwa w baku niż mieć to z Auchana :chytry:

[ Dodano: Sro Sie 13, 2008 18:51 ]
anonymou pisze:Cały czas paliwo bylo w baku, auto nie zgasło z braku paliwa. Po zatankowaniu pojawil sie problem z gasnieciem silnika. Auto gasnie np. przy dojedzaniu do skrzyzowania, ogolnie wtedy gdy obroty spadaja.
zatem winny nie bedzie stan paliwa tylko jakosc paliwa ktore zalałeś. to niemal pewne, sadząc po tym co piszesz.



Awatar użytkownika
anonymou
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:53
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: anonymou » śr sie 13, 2008 20:19

byłem dzis u mechanika, ktory po ogledzinach auta stwierdził ze ta pompka skaczyla swoj zywot z normalnego zurzycia sie. Zrobił taki test na tej pompce: zdjoł przewody z pompki i zassal przez gumowy waz paliwko a potem bez zadnych oporow wdmuchal te sama rope spowrotem do baka. Poprawnie działajaca pompka nie powinna w dwie strony tym samym otworem przepuszczac paliwa. W moim przypadku pompka jest zepsuta a dokladniej membrany ktore nie blokuja przeplywu cieczy w druga strone.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr sie 13, 2008 20:40

anonymou, masz szczescie ze trafiłes do dobrego warsztatu od razu proponuje podac adres dla ludzi z podobnym problemem bedzie to komfortowe wyjscie


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 288 gości