Strona 1 z 1

pytanie o przegub

: wt sie 12, 2008 21:23
autor: mazio_leczna
mam takie pytanie jak kupilem przegub do mojego golfa i ten przegub ma wieksza srednice o dwa centymetry na tym grubum co sie do oski go wbija czy jak to sie nazywa fachowo to nic sie nie stanie nie robi to roznicy zadnej? nic w skrzyni nie poleci jak z jednej strony bedzie przegub troche mniejszy a z drugiej strony to bedzie o wiekszej srednicy nic sie nie stanie lub cos w skrzyni sie nie rozsypie?

: wt sie 12, 2008 21:57
autor: krzycho85
Pasują frezy do założenia na półoś? Jak jest większy to raczej jest od mocniejszego silnika

: wt sie 12, 2008 23:51
autor: -=ren=-
przydałoby się bardziej fachowo opisac :P
dwa centymetry na tym grubum co sie do oski go wbija czy jak to sie nazywa fachowo
troszkę nie rozumiem... jak pasuje frez i długość półośki to nie ma znaczenia co jest na półosi... i jaka ma srednicę byhnajmniej teoretycznie... a praktycznie to można spotkać np z lewej strony cieńszą półoś o mniejszej średnicy a z prawej z racji że jest dłuższa to może byc większa średnica, żeby lepiej znosiła naprężenia mechaniczne....

: śr sie 13, 2008 09:57
autor: MarcoVW
W przegubie jest krzyżak i to wlasnie on sie nasuwa na poł oś. A wiec krzyrzak (caly przegób) musi byc odpowiedni do śr połośki. Tak samo musi sie zgadzać liczba zebów.

krzyżak
Obrazek

: śr sie 13, 2008 12:10
autor: mazio_leczna
koledzy dzisiaj wezme zrobie zdjecie i wam pokaze bo nie umiem tak fachowo tego opisac wlasnie tu jest taka filozofia ze chcialem sie dowiedziec czy nic sie nie stanie w skrzyni bo ojciec mi mowil ze moze skrzynie rozwalic lub oszukiwac licznik lub cos w tym stylu czy kupic o takiej samej srednicy sam juz nie wiem co zrobic, ja go prubowalem wkladac i bylo ok pasuje tylko ze martwi mnie ze jest troche grubszy nie jest taki sam jak tam siedzi w osce ale wszystko wchodzi bo go probowalem i bylo ok tylko ze nie skrecalem bo jak mnie nastraszyl ze mi skrzynia pujdzie to niechce klopotu

: śr sie 13, 2008 12:31
autor: krzycho85
Licznik na pewno przekłamywać nie będzie, jeśli pasuje na półoś i w piastę to moim zdaniem można go zamontować i jeździć. Osobiście odmienił bym go jednak na taki jak jest w oryginale :bigok:

: śr sie 13, 2008 12:44
autor: -=ren=-
jeśli rozumiem dobrze wszystko to to chodzi o przegub zewnętrzny czyli ten bliżej koła... co do krzyżaków i innych to jak się kupuje nowy przegub to raczej nie ma możliwości rozłożenia go... a kiedys słyszałem że jak przegub da sie rozłożyć to znaczy że kwalifikuje sie do wymiany ale może się myle :)

tam nie ma żadnej filozofii, jeśli pasuje na półoś wieloklin przegubu i wpust przegubu jest taki sam jak w piascie to nie widze zadnych przeciwskazań żeby go zamontować. bo niby co może się stac?? licznik będzie oszukiwał?? napewnop nie bo o tym decydują rozmiary opon i kół... uszkodzenie skrzyni?? a niby z jakiego powodu?? (większa siła odśrodkowa która mogłaby rozerwać półoś?? :))

jedyne co mi przychodzi do głowy to to że większy przegub jest mocniejszy i może "starczyć na dłużej" niż ten drugi mniejszy z drugiej strony :)

wejdź sobie ewentualnie na stronę intercarsu i tam jest elektroniczny kata;log czesci tam podejrzyj po numerach i w opisach są szczegółowe informacje na temat częśći...

jestem tego samego zdania co kolega krzycho85, nie będzie się nic dziac ale jeśli masz możliwośc i wyjęty tamten stary przegub to poszukaj identycznego... będzie po kłopocie i sumienie czyste :)