Strona 1 z 2

Gaźnik Keihin I na wtrysk K-Jetronic w 1.6

: pn sie 11, 2008 17:53
autor: spaykee
Witam - jestem uzytkownikiem - nie golfa - lecz audi, ale jako że z golfem moj model ma wiele wspolnego takze chcialem u Was na forum zaciagnac fachowej rady - jesli pozwolicie oczywiscie. mam u siebie silnik 1,6 RN 75KM, jest zagazowany podtlenkiem LPG ;) silnik na gazniku [fabrycznie] keihin I, aktualnie jezdzi na gażniku pierburga od passata [jakim cudem - nie wiem, nie znam historii auta]. Wiem takze że audi produkowalo 80 B3 z silnikami o oznaczeniu ABB o mocy 102KM z wtryskiem K-Jetronic opartym na tym samym bloku silnika.
I w tym momencie zaczynają sie schody - moj aktualny gaznik pluje benzyną na kolektor wydechowy [taki jakiś dowcip chyba mi zrobil] a znalezie oryginalnego gaznika Keihin I graniczy z cudem - tak więc wpadlem na pomysl aby zaadoptować bo mojego silnika wtrysk K-Jetronic [nie mylic z KE-Jetronic].

A teraz pytanie do osób które znają troszkę ten temat - czy taka przeróbka jest możliwa - czy ten wtrysk [K-Jetronic] był montowany w golfach - jeśli był to zapewne w golfach mk2/mk3. co trzeba przerobic w moim silniku aby chodził na wtrysku [szczegółowo jesli można].
Proszę o rady, pozdrawiam

: pn sie 11, 2008 18:34
autor: krzycho85
Trzeba zamontować pompę paliwa przy zbiorniku, do tego oczywiście instalacja elektryczna z odpowiednim przekaźnikiem. Jeśli chodzi o przeróbki pod maską to nie jest to bardzo trudne zadanie jeśli kupisz kompletnego K-Jetronica z audi 80. Ale, ja bym tego nie robił, gdyż na gazie to jeździć tak jak powinno raczej nie będzie. K-jetronic nie lubi gazu, trzeba bardzo pilnować układu zapłonowego, bo jak strzeli to klapa przepływomierza pogięta i zaczynają sie schody i to kosztowne :grin:

: pn sie 11, 2008 18:36
autor: spaykee
krzycho85, czyli radzisz po prostu szukać ori gaznika, lub wu...ć gazownie? ;)

: pn sie 11, 2008 18:43
autor: sas_gti
a to nie wystarczy uszczelka nowa skoro wywala waszkena zewnątrz?
przeróbka możliwa ale raczej mocno kłopotliwa.

: pn sie 11, 2008 18:45
autor: spaykee
sas_gti, wlaśnie w tym problem że w tym gaźniku w tym miejscu nie ma uszczelki :bigok: jest jedynie jakaś membranka :crazy: i co najlepsze - membrana jest zdrowa.

a ze przerobka klopotliwa to ja wiem, malo rzeczy pod maska nie sprawia klopotow ;) a takie pytanko - czy w golfach byly montowane wtryski K-Jetronic? bo to blizniacze kontrukcje jakby nie patrzec...

: pn sie 11, 2008 18:54
autor: krzycho85
czy w golfach byly montowane wtryski K-Jetronic?
Były ale guma łącząca przepływomierz z kolektorem jest inna i raczej z golfa nie podejdzie.

Ja proponuje jednak albo zmienić gaźnik, albo naprawić ten co jest :hmm:

: pn sie 11, 2008 18:57
autor: spaykee
krzycho85, w tym problem - że każdy kogo pytam mi to mówi - "ten gaźnik jest praktycznie nienaprawialny"
zawsze można dorezać gaźnik z mocniejszego silniczka... :bigok: ale wtedy nie będzie 102KM ;)
kiedyś znajomy mechanik mówił mi że właśnie z silnika 1,6 PP [gaźnik pierburga] [moc fabryczna 70KM] od Audi 80 B3 przerabiał do golfa mk2 na wtrysk - chyba nie pozostanie mi nic innego jak pojechanie do niego i wypytanie o wszelkie szczegóły

bo wyjść mam kilka tak na dobrą sprawę:
- zmiana gaźnika na ori Keihin I
- próba naprawy aktualnego gaźnika
- rezanie silnika na wtrysk
- SWAP . . .

[ Dodano: 11 Sie 2008 18:58 ]
BTW - skoro mówisz że guma łącząca przepływomierz z kolektorem jest inna... to przecież także można wymienić, albo gumę, albo gumę i kolektor :chytry: zawsze to jakieś wyjście - oczywiście kosztowniejsze

: pn sie 11, 2008 19:18
autor: krzycho85
ale wtedy nie będzie 102KM
Nie licz że po tej przeróbce na K-J będziesz miał 102 KM, a już na pewno nie na gazowni.
Włożysz w przeróbkę dużo kasy a efekt mizerny. Ten silnik który ma 102KM ma inną głowicę (zawory, wałek)

Jaki masz model tego pierburga?

: pn sie 11, 2008 19:21
autor: spaykee
krzycho85, katalogowo w silniku ABB jest 102 KM, blok ten sam, tylko osprzet inny, no i głowica + rozrzad z tego co się dowiedziałem. A tu piszesz że gazowni K-J nie toleruje - no to najwyżej pozbędę się gazowni - i tak zagraca mi pół bagażnika i smieci pod maską.
Model Pierburga powinien byc 2EE - a jaki jest - nie mam pojęcia - brak jakichkolwiek oznaczeń :grrr:

: pn sie 11, 2008 19:39
autor: krzycho85
zobacz to: http://www.allegro.pl/item408976491_gaz ... r_mot.html

Oznaczenia gdzieś muszą być, najczęściej na górze pod obudową filtra. Jak by Ci taki zestawik podpasił to myśle że gaźnik był by szczelny.

Za te pieniądze co masz wepchać w K-J kupisz nawet cały silnik 1.8 90KM i dalej byś śmigał na gazie.

: pn sie 11, 2008 19:41
autor: spaykee
krzycho85, w tym wlasnie problem z oznaczeniami - wiem gdzie byc powinny - i wiem tez ze ich nie ma, kilka razy ten gaznik byl demontowany za mojej kadencji i sprawdzany :)

: pn sie 11, 2008 19:42
autor: krzycho85
to zrób z niego fotki, wrzuć na forum. Jeśli to od VW to zaraz ktoś powie jaki to model.

: pn sie 11, 2008 19:45
autor: spaykee
krzycho85, tu masz link do zdjec silnika gdy gaznik i filtr jest zalozony - tyle udalo mi sie - telefonem - kiedys zrobic zdjec - moze to cos pomoze
http://picasaweb.google.com/spaykee/AudiSilnik
nie patrzcie na te weze paliwowe - wsyztskie dawno temu wymienione ;)

: pn sie 11, 2008 19:57
autor: krzycho85
Jesteś pewien, ze to pierburg? Słabo widać na tych fotkach ale strasznie ten gaźnik zaciąga Keihinem :bajer: