Strona 1 z 1
Tykający zawór
: pn sie 11, 2008 12:11
autor: Błażejek
Witam kolegów, od jakiegoś czasu mam taki problem z autkiem.
Mój ojciec powiedział że to tzw 'tykający zawór' i w niczym nie przeszkadza. Generalnie jak jeżdże to tyka wiadomo intensywniej, a jak chwile postoi to przestaje, czasami po minucie, czasami po pięciu, potem po ruszeniu znowu to samo.
Moje pytanie oczywiście brzmi jak sie tego pozbyć ? z góry dziękuje za rady oraz pozdrawiam
: pn sie 11, 2008 12:27
autor: szopek87
ale Ty nie mieniales tego zaworu???
: pn sie 11, 2008 13:45
autor: Błażejek
nie był ruszany. Problem sie poprostu pojawił
: pn sie 11, 2008 14:08
autor: Paweł Marek
Błażejek pisze:Moje pytanie oczywiście brzmi jak sie tego pozbyć ? z góry dziękuje za rady oraz pozdrawiam
napisać z którego roku jest auto i jaki ma silnik. Najpewnie trzeba zmienić tzw szklanki czyli hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego. Kosztuja po 20 parę złotych plus 2 godzinki roboty.
: pn sie 11, 2008 14:40
autor: Maćkooo
Stukają popychacze zaworowe. Można by je wymieniić, albo spróbowac zalać inny olej. Ew. zlokalizowac winowaję/ów (popychacze) i wymienić je. Generalnie w golfach po odpaleniu lubi postukac, ale po rozgrzaniu silnika powinno to pykanie ustać. Jesli nie ustaje to rzeczywiscie szklanki sa juz zuzyte.
: pn sie 11, 2008 18:22
autor: Błażejek
dzięki wielkie. spróbuje z olejem najpierw
: śr sie 13, 2008 11:15
autor: doktored
Witam panowie, chcialbym sie podpiac do tego tematu. Mianowicie tem mam golfa II 1.8 RP i ostatnio uslyszalem wlasnie takie tykanie zaworu/ow, az wstyd sie przyznac ale odkrylem to dopiero jak wyjolem radyjko i pojezdzilem troszke bez niego.
Maćkooo pisze:Generalnie w golfach po odpaleniu lubi postukac, ale po rozgrzaniu silnika powinno to pykanie ustać.
no i tak tez jest u mnie po odpaleniu jak pojezdze troche i juz tego nie ma.
A teraz pytania:
1 bardzo sie tym przejmowac czy tak jest jak napisal
Maćkooo, i to norma
2jak mozna by to zrobic, w czym pomoze wymiana oleju, czy ten olej co ostatnio byl zalany mogl to spowodowac? ( kolezka w warsztacie powiedzial mi okolo 400zl
za zrobiebie tego)
: śr sie 13, 2008 11:50
autor: bigdickbuster
Mi po zmianie oleju na Castrol potwornie zaczal halasowac rozrzad. Zupelnie jak w Fordach z silnikiem OHV. Wrocilem wiec do oleju jaki stosowalem poprzednio i jest cicho. Obydwa gatunki mineralne.
: czw sie 14, 2008 09:34
autor: doktored
Panowie nie wieze ze tylko jedna osoba potrafila i w jaki kolwiek sposob odpowiedziec. prosze o jeszcze jakies inne opinie ludzi znajacych sie na VW
: czw sie 14, 2008 09:43
autor: Gallus
sprawdźcie czy olej w silniku jest w normie... one tykają tez tak mam, ale po jakichś 2 minutach przestają... trzeba czekać aż nabiorą oleju.. jak sie ma mało oleju w silniku no to wiadomo, nie nabiorą bo jest go mało....
: czw sie 14, 2008 10:22
autor: grandi
Błażej i Doktored na jakich olejach jeżdzicie ?
Doktored silniki RP to jedne z najlepszych PB wytrzymują do 500 tys , czas wymiany popychaczy to przy 250 tys i trzeba je zmienić bo kończy się ich żywotność , komplet wszytkich popychaczy kosztuje 200 zł , wszystkie sa takie same 1.6 18 czy diesel po ich zmianie aut6o mniej pali bo się szybciej zamykają i otwierają.
: pt sie 15, 2008 09:55
autor: doktored
Panowie wielkie dzieki
zobaczylem poziom oleju i faktycznie byl troszke za niski zrobilem dolewke i jest wsio git, a pytaliscie na jakim oleju jezdze jezdze na 10w40.
PS. PIERD**E przez duze P tych wszystkich mechanikuw co juz podliczali niewiadomo jakie sumy, a zaden nie pomyslal zeby sprawdzic czy jest olej.
: pt sie 15, 2008 09:59
autor: Gallus
a nie mówiłem
pozdRO