Strona 1 z 1

Brzęcząca skrzynia

: pn sie 11, 2008 02:33
autor: moriel
Mam problem prawdopodobnie ze skrzynią biegów. Silnik 1,3NZ, skrzynia 4-biegowa.

Wchodzenie na wyższy bieg w zasadzie nie sprawia trudności, ale redukcja z 4 na 3 lub z 3 na 2 powoduje zgrzyty i przyhaczanie podczas zmiany. Poza tym podczas hamowania silnikiem spod podłogi z przodu wydobywa się odgłos ni to brzęczenia ni to stukania, który całkowicie ginie jeśli lekko przytrzymam lewarek biegów - wystarczy dwoma palcami.

Obserwowałem mechanizm zmiany biegów i zauważyłem, że mam dość solidny luz - kilka mm w każdą stronę na połączeniu popychacza idącego od lewarka a popychacza wchodzącego do skrzyni. Zaznaczyłem to miejsce na zdjęciu 1.

Obrazek
Zdjęcie 1

Druga sprawa to fakt, że miałem przez jakiś czas niewielkie wycieki oleju ze skrzyni, które niedawno ustały same z siebie. Podczas naprawy silnika ponoć sprawdzali w warsztacie stan tego oleju, ale do końca nie dowierzam tej opinii. Może poziom oleju spadł już do takiego poziomu, że przestał wyciekać sam z siebie?

Czy warto sprawdzać olej w skrzyni, czy najpierw zabrać się za naprawę połączenia między popychaczami? Teoretycznie wiem, jak sprawdzić stan oleju w skrzyni, ale nigdzie jeszcze na forum nie było tutaj podane gdzie jest korek wlewowy i spustowy w skrzyni do tego silnika. Znalazłem na mojej skrzyni dużą śrubę na imbus 17mm, którą zaznaczyłem na zdjęciu 2. Czy to wlew oleju?

Obrazek
Zdjęcie 2

: pn sie 11, 2008 22:58
autor: szopek87
na dole tak z boku skrzyni powinna byc sruba spustowa olej powinien byc w skrzyni bo inaczej to wszystkie tryby pracuja na sucho i moze byc dziwny dzwiek w skrzyni

: pn sie 11, 2008 23:21
autor: przemooo8905
jak ci chrebocze i rzezi to na bank nie ma uleju, u mnie bylo to samo. wlew powinien byc z boku na tym dekielku albo tam gdzie podazales na zdjeciu 2. a ja tam wlewalem dziura od czujnika wstecznego(prosciej) wlej z poltora litra i zobacz co sie bedzie dzialo.

: pn sie 11, 2008 23:54
autor: grandi
Olej 75w90 Mobil Varlube na pewno nie Hipol

: śr sie 13, 2008 00:38
autor: darek186
Panowie a co z hipolem jest nie tak?ja mam wycieki w skrzyni przy przegubie i dolewam hipolu co jakis czas przez odpowietrznik strzykawka,mialem juz sytuacje ze nie bylo oleju i wszystkie biegi jak wsteczny chodzily strasznie wyly,po dolaniu jest ok.

[ Dodano: 13 Sie 2008 00:42 ]
A zapomnialem dodac ze ten sam silnik i skrzynia co kolega mialem tez problem z tym luzem na tej galce,obstukalem ja mlotkiem tak zeby bylo ciasno i jest lepiej
ale nadal mam czasami problem ze wstecznym kiedy olej w skrzyni sie mocno nagrzeje po dluzszej jezdzie poprostu niechce wejsc wsteczny

: śr sie 13, 2008 01:07
autor: moriel
To jeszcze tylko zapytam zalewać mineralny czy syntetyk?

: śr sie 13, 2008 01:17
autor: darek186
ja leje hipol hehe ale niech mi ktos powie co z nim nie tak

[ Dodano: 13 Sie 2008 01:21 ]
a co do oleju to podobno po syntetyku w tak wiekowej skrzyni moga uszczelniacze pujsc no i jest drozszy od mineralnego,ale jesli skrzynia jest idealna a twoj portfel nie boji sie nieco wiekszego wydatku to lepiej syntetyk:)

: śr sie 13, 2008 11:08
autor: przemooo8905
hipol dobry jest, tyle ze inne gestosci moze. A tak szczerze to do takich starych aut i wypracowanych i z wyciekami to szkoda wogole lac jakis bardzo dobry,starczy ten hipol.

: śr sie 13, 2008 15:44
autor: grandi
Osobiście na warsztacie przyjechgał pan Polonezem przebieg 200 tys zero wycieku dodam ze mosty siadaja w tych autach przy 160 tys mial mobilka nie hipol do golfa leje sie polsyntetyk bo sa tam lozyska drobnoigielkowe i polecam jezdzenie na hipoliu szczegolnie zima , kiedy niby mamy polsyntetyk hipola a nie mozemy wrzucac biegów

: śr sie 13, 2008 17:25
autor: szopek87
kiedys nie bylo innego oleju i jezdzili na hipolu i wszystko chodzi cacy