Strona 1 z 1

Falujace obroty

: ndz sie 10, 2008 10:46
autor: sw6
witam szanownych użytkowników
jestem tu nowy uzywałem opcjii szukaj
mój ojciec stał sie niedawno posiadaczem vw golfa 1,3 pełny wtrysk 1990
zrobione i sprawdzone
filtry
kable wysokiego napiecia
pompa paliwowa robi cienienie
wyczyszczona przepustnica zgodnie z podpowiedziami z forum
czujnik temperatury
przewody i wężyki posprawdzane
nadal falujace obroty i podczas jazdy potrafi sie zaciac na chwile tak jak by mu brakowało paliwa pózniej jest ok i tak co pewien cczas
na komputerze podobno drogo by błedy sprawdzic
prosze o jakieś rady już byłem u trzech mechaników i nic sie niezmieniło:(
jak by ktoś miał ksiązkę do tego silnika to bardzo prosze na emalia sw6@wp.pl
pozdrowienia

: ndz sie 10, 2008 10:55
autor: kedzior
u mnie powodem falujacych obrotow bylo lewe powietrze - gmowa uszczelka pod wtryskiem przepuszczala powietrze

po zmianie i restarcie komputera jest ok

poszukaj czy u Ciebie nie ma jakiejs nieszczelnsci

: ndz sie 10, 2008 11:45
autor: sw6
wystarczy zdjąć klemę z akumulatora i błędy sie skasują czy cza jechać na kompa? :blush:

: ndz sie 10, 2008 19:36
autor: Andrzej1963
sw6, Ściągnij klemę z akumulatora (możesz nawet obie) ja polecam na 2-3godziny po czym załóż i zapal silnik dając mu się zagrzać do normalnej temperatury (do włączenia wentylatora) bez ruszania pedałem gazu. Po tej operacji jeżeli wszystko jest technicznie ok z silnikiem to problemy powinny zniknąć. Życzę powodzenia.

: pn sie 11, 2008 00:52
autor: moriel
Jeśli silnik to NZ, to odłączanie od akumulatora nic nie da. Ten sterownik (Digijet) resetuje się przy każdym uruchomieniu zapłonu, nie przechowuje błędów ani innych danych w pamięci.

Przede wszystkim sprawdź:
1. Szczelność odmy - lubi pękać, a wtedy do przepustnicy dostaje się lewe powietrze,
2. Szczelność dolotu - ściągnij z przepływomierza tą grubą czarną rurę gumową i spróbuj w nią podmuchać - wyczujesz, czy powietrze gdzieś ucieka, czy trzyma ciśnienie,
3. Sondę Lambda - odłącz ją i zobacz, czy bez sondy silnik będzie pracować równo.

Na kompa nie ma z nim co jechać, bo ten komputer i tak nie ma złącza diagnostycznego, więc do niczego go nie podłączą.

Napisz do mnie na PW, to Ci udostępnię książkę do tego silnika - jest za duża na e-maila.

golfik

: pn sie 11, 2008 16:39
autor: sw6
okazało sie że spadł kabelek od sondy lamda
dzieki wszystkim za pomoc