Strona 1 z 1

Podnośniki szyb. Czy są różnice między elektr. a manualnym?

: pt sie 08, 2008 01:09
autor: MiSzOn
Witam.
Czy elektryczny i manualny podnośnik szyb w golfie 2 różnią się budową (oczywiście pomijając silnik, obudowę i resztę która jest niepotrzebna w manualnym)? Chodzi mi głównie o długość linki, pancerzy linki i ślimacznicę (czy jak to się nazywa, to na co nawinięta jest linka). Czy jest możliwość zaadoptowania tych elementów z manualnego do elektrycznego.
Wolałbym się najpierw dowiedzieć, zanim rozbiorę sprawny manualny z auta i zostanę z dwoma niesprawnymi :grin:
I jeszcze jedno. Jak są zamontowane oryginalne przełączniki od szyb tylnych? Tzn. raczej w miejscu korbek po manualnych, ale czy poziomo, pionowo czy jakoś pod skosem? A może w jeszcze inny magiczny sposób?

: pt sie 08, 2008 01:41
autor: To_mas
MiSzOn, zamiast poszukać to kombinujesz
poczytaj to : http://www.tronic.cba.pl/ wejdz w menu w Golf II i potem montarz podnośników el szyb .... itd
poźniej zobacz ile kosztują podnośniki z seja kup sobie i zamontuj

: pt sie 08, 2008 07:44
autor: MiSzOn
Widziałem to. A elektryczne oryginalne to ja mam, tyle że w jednym jest linka urwana. Jeżeli dało by się zamienić to by było lepiej i taniej niż kupować jeszcze jeden od seja i przerabiać mocowania. Jak się nie da inaczej to pewnie tak zrobię, ale póki co pokombinowałbym cos z zamianą linki z manualnego.

: pt sie 08, 2008 09:19
autor: TAZ
W elektrycznym długość linki to 200cm, a w manualu nieco mniej więc przerobić będzie ciężko. Słuchy mnie nawet doszły, że ktoś na forum dokonał takiego czegoś ale ja w to nie wierzę bo ilość zwojów na bębnie podnośnika musi być taka sama, w innym przypadku nie opuści się szyby do końca.

: pt sie 08, 2008 21:57
autor: MiSzOn
TAZ pisze:W elektrycznym długość linki to 200cm
Około 200? Czy dokładnie 200, bo będę kupował linkę i nie wiem ile wziąć. A starą będzie ciężko zmierzyć bo poszarpana trochę jest.

[ Dodano: Pią 08 Sie, 2008 ]
Udało się przerobić z podnośnika manualnego z szybą dzieloną. I wstępnie nawet działa, tyle że pasowałoby to porządnie zmontować, bo jak na razie wszystko jest na sztukę.
Jest teraz inny problem. Ślimacznica jest uszkodzona, tzn. nie ma na niej tych rowków na linkę tylko jest płaska. Powoduje to trzeszczenie linki, bo się o siebie ociera, więc sądzę, że to długo nie podziała.
I teraz mam pytanie, orientuje się ktoś może czy ślimacznica w podnośniku manualnym z pełnej szyby jest taka sama jak w elektrycznym z pełnej szyby? Albo może chociaż rozmiar ktoś zna. Ta w elektrycznym jest większa ale węższa, w manualnym z dzielonej szyby ma mniejszą średnicę ale jest grubsza. Albo czy ślimacznice z podnośników manualnych z dzielonej szyby i z niedzielonej są takie same?
A może da się gdzieś ją kupić? Chociaż w sumie wątpię :crazy:

: pt sie 08, 2008 22:08
autor: guti
MiSzOn, ja mialem manualne, ale załozylem silniczki od Peugeota 605,, tylko prowadnica jest stara z golfa, reszta jest z Puga, nie martwilem sie zbutnio o to czy mi sie szyba cała otowrzy , czy tez cala zamknie. Dzialaja juz którys rok wszsytkie 4, oczywiscie nie maja zadnych krancówek , wiec trzeba uwazac jak sie otwiera i zamyka zeby nie spalic silniczka :) ale jak widzisz wszystko da rade :)

: pt sie 08, 2008 22:17
autor: MiSzOn
guti pisze:ja mialem manualne, ale załozylem silniczki od Peugeota 605,, tylko prowadnica jest stara z golfa, reszta jest z Puga
A dokładałeś same silniczki, czy silniczki wraz z mechanizmem przy nim, czyli wszystkimi kółeczkami, śłimaczkami, linkami i innymi badziewiami co są przy silniczku a zostawiłeś tylko prowadnicę starą z golfa?
No wszystko by było ładnie i pięknie, człowiek czasem coś pomyśli to faktycznie dużo rzeczy da radę. Ale bez tego kółka to mało zdziałam z oryginalnym podnośnikiem :crazy:
Chyba trzeba będzie coś pokombinować mechanizmami z innych aut, albo założę trzy pozostałe, a swoją szybkę będę korbką otwierał :)
guti pisze:oczywiscie nie maja zadnych krancówek , wiec trzeba uwazac jak sie otwiera i zamyka zeby nie spalic silniczka
A te oryginalne mają coś takiego? Wydaje mi się, że też jest tak, że jak przytrzymasz do oporu dłużej to coś się upali

: pt sie 08, 2008 22:25
autor: guti
MiSzOn, prowdnica zostala z golfa . linka zostala z golfa, te plastiki na koncach prowadnic tez sa z golfa. ale muslalem je przyczepic trytrytami bo wyskakiwaly jak silniczek czasem pociagnal, a sam silniczek rozebralem , nawinalem linke golfowa, mniej wiecej tak ze jak szyba byla opuszczona to na slimaku tezby sie zgadzało, nie w polowie , bo wtedy sie naprawde nie zamknie. Nie wiem czy nie zakrecilem troszke , ale jak szyba jest na dole to na szpuli jest z jednej strony wiecej , a zdrugiej mniej :) mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi :)

a co do krancowek to nie widzialem w sumie zadnego elektriko w II na wlasne oczka , wiec szczerze nie wiem jak to jest :)

: pt sie 08, 2008 22:47
autor: MiSzOn
guti pisze:mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi
Wiem, a przynajmniej wydaje mi się, że wiem :grin:
No nic, dzięki guti, :pub: jak nie uda mi się dostać tego kółka, albo nie wykombinuję nic z tego co mam, to będę chyba musiał kupić jakis silniczek z innego auta i przystosowac go odpowiednio do reszty

: sob sie 09, 2008 07:54
autor: majster heniek
podnośnik tył passat B3 , przekładka na ori prowadnicę z golfa2 , są tam 2 zdjęcia jest trochę rzeżby , ale idzie zrobić i podnośnik od passka to tylko 90 zeta
MG Grupa Opolska
trochę rzeżby przy wymianie prowadnicy podnośnika ręcznego lewych przednich drzwi - na elektryczny z Passata B3 . Z lewej ręczny a z prawej elektryczny (już trochę rozebrany )
Obrazek
trochę piłowania pilnikiem iglakiem otworu pod mocowanie linki , skrócenie pancerza górnego o 4 cm , dolnego o 3,2 cm i oto gotowy wyrób - i toto działa (w międzyczasie linki mi się zaszportały na kółeczku ) naprawa i przy okazji wyczyszczenie starego smaru i psiknięcie nowego
Obrazek

: ndz sie 10, 2008 10:23
autor: albert1973
I jeszcze jedno. Jak są zamontowane oryginalne przełączniki od szyb tylnych? Tzn. raczej w miejscu korbek po manualnych, ale czy poziomo, pionowo czy jakoś pod skosem? A może w jeszcze inny magiczny sposób?

Przelaczniki sa montowane w miejscu po manualnych tylko ze manualne maja otworki okragle a elektryczne prostokarne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa3 ... 32b91.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fee ... b0c2a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf6 ... 5e908.html
ale to prosta sprawa musisz wyciac tylko na wymiar tych przelacznikow (ramki) i gotowe,a same przelaczniki sa ustawione pionowo

: ndz sie 10, 2008 12:05
autor: MiSzOn
Dzięki Panowie. Spróbuję kupić jakiś uszkodzony mechanizm co by wyrwać samo to kółeczko, jak się nie uda to będę kombinował z przeróbką z innego auta.