Strona 1 z 3

Sygnał dźwiękowy i kontrolka smarowania mruga

: wt sie 05, 2008 18:33
autor: Chrumka
Witajcie!

Jeżdżę Golfem III 1,6 LPG. Mam taki problem, że będąc w trasie, kiedy silnik się rozgrzeje, nagle włącza mi się głośne pikanie i pulsuje kontrolka od smarowania (cisnienia oleju). Żaden mechanik nie może sobie z tym poradzić. Wymieniłem czujniki na nowe i mniej czułe - nic. Sprawdziłem zegarami ciśnienie u mechanika. Powiedział, że jest ok., chociaż kiedy u niego byłem silnik nie był mocno rozgrzany. Nie wiem jak naprawić tą usterkę, a niebawem jadę w trasę - to pikanie jest strasznie upierdliwe i nie cichnie nawet, gdy w trakcie odłączę czujniki. Dodam, że jeżdżę na oleju mineralnym Lotos. Jeśli umiecie, proszę pomóżcie!

: śr sie 06, 2008 12:02
autor: KLASSIK
pompe oleju sprawdzales?

jakie cisnienie na cylindrach bylo?

: śr sie 06, 2008 12:14
autor: norek111
KLASSIK pisze:pompe oleju sprawdzales?

jakie cisnienie na cylindrach bylo?
co ma ciśnienie na cylindrach do ciśnienia oleju

: śr sie 06, 2008 12:16
autor: Chrumka
Ciśnienie było o ile się nie myle poniżej jednego bara przy wolnych obrotach. Nie jestem mechanikiem więc nie wnikałem. Koleś powiedział, że jest dobre, więc się ucieszyłem i zapłaciłem 30 zł :) Pompy nie sprawdzałem, dotychczas zaden z mechaników na to nie wpadł.

: śr sie 06, 2008 12:59
autor: norek111
Chrumka pisze:Ciśnienie było o ile się nie myle poniżej jednego bara przy wolnych obrotach. Nie jestem mechanikiem więc nie wnikałem. Koleś powiedział, że jest dobre, więc się ucieszyłem i zapłaciłem 30 zł :) Pompy nie sprawdzałem, dotychczas zaden z mechaników na to nie wpadł.
troszke słabe te cisnienie

: śr sie 06, 2008 15:12
autor: chase1
niech zgadne - masz silnik ABU

mam podobny (o ile nie dokladnie ten sam) problem i jak dotad nic nie pomoglo (link do opisu moich walk z piszczeniem - podpisie)


cisnienie - w tym silniku zakladane sa 2 czujniki - 0,3bar'a oraz 0.9 bar'a (w etce jest tez mowa o 3'cim czujniku 1,4 chyba - niestety do dnia dzisiejszego nie jestem na 100% pewien czy oby napewno nigdzie sie go nie wkreca (tj - czy on wogole w tym silniku faktycznie sie znajduje)

ostatnio slyszalem ze moze to byc wina polacznia przewodow/kontrolek pod zegarami...

[ Dodano: 06 Sie 2008 15:14 ]
najdziwniejsze jest to , ze piszczec zaczyna dopiero gdy silnik sie mocno nagrzeje , i ze piszczy nawet gdy odlaczy sie kabelki od czujnikow cisnienia

: śr sie 06, 2008 15:16
autor: KLASSIK
norek111 pisze:
KLASSIK pisze:pompe oleju sprawdzales?

jakie cisnienie na cylindrach bylo?
co ma ciśnienie na cylindrach do ciśnienia oleju
a czy ja pytalem o jakis zwiazek miedzy cisnieniem oleju a cisnieniem na cylindrach?nie,wiec w czym problem?

cisnienie faktycznie jakies male,a to niedobrze

pzdr

: śr sie 06, 2008 15:31
autor: chase1
pytanko - tez ci piszczy tylko w pewnym zakresie obrotow ?

: śr sie 06, 2008 21:19
autor: papaj
chase1 pisze:najdziwniejsze jest to , ze piszczec zaczyna dopiero gdy silnik sie mocno nagrzeje
poniewz rozgrzany olej jest bardziej zadki

polecam sprawdzic stan miski olejowej, czy nie jest powgniatana, to tez ma duze znaczenie

: śr sie 06, 2008 21:46
autor: Chrumka
Chase1 - jest dokładnie jak piszesz. U mnie problem zaczyna się zwykle kiedy obroty sięgają 2100, no chyba, że jestem w trasie bardzo długo, wtedy przy wyższych. O tych kablach przy licznikach też słyszałem.

: śr sie 06, 2008 23:35
autor: chase1
papaj pisze: polecam sprawdzic stan miski olejowej, czy nie jest powgniatana, to tez ma duze znaczenie
moja miska jest ok - tez juz to sprawdzalem :P

to ze cieply olej jest mniej gesty to wiem - ale wtedy teoretycznie pompie powinno byc latwiej... no i problem pojawia sie tylko i wylacznie w dosc waskim zakresie obrotow
nie chce mi sie wierzyc zeby bylo temu winne cisnienie oleju -> ktorys z czujnikow


jutro postaram sie wymontowac zegary i... - no wlasnie
co dalej ?
ktos wie ktory kabel jest odpowiedzialny za te 2 czujniki ?

[ Dodano: 06 Sie 2008 23:40 ]
ps. ktory czujnik jest zwierny, a ktory rozwierny ?

norek111 pisze:
Chrumka pisze:Ciśnienie było o ile się nie myle poniżej jednego bara przy wolnych obrotach. Nie jestem mechanikiem więc nie wnikałem. Koleś powiedział, że jest dobre, więc się ucieszyłem i zapłaciłem 30 zł :) Pompy nie sprawdzałem, dotychczas zaden z mechaników na to nie wpadł.
troszke słabe te cisnienie
slabe ?
przeciez na niskich obrotach cisnienie chyba we wszystkich mk3 wynosi +/- 0.3 bar'a
jak juz to problemem powinno byc raczej cisnienie a "wysokich" obrotach - czyli jak to juz na forum wyczytalem -> 2000 obrotow (sprawdzane na mocno rozgrzanym silniku)

: śr sie 06, 2008 23:55
autor: Piskula
Sprawdz kable czy którys nie zwiera do masy bo mógł sie przetrzec i dotyka karoserii. A co do obrotów od 2000 włącza sie kontrola wysokiego cisnienia. wyjmij licznik i podłącz kontrolke i spróbuj podłączyc i odłaczyc czujniki i obserwuj jak sie zmieniają prądy
Gdzies na forum i na stronie VWGOLF.PL jest pinout licznika w związku z zamianą licznika z MK3 na ten z MK4 poszukaj sobie tam było opisane albo daj znac na priwa bo mam to gdzies na kompie to Ci wysle :pub:

: czw sie 07, 2008 10:27
autor: norek111
KLASSIK pisze:
norek111 pisze:
KLASSIK pisze:pompe oleju sprawdzales?

jakie cisnienie na cylindrach bylo?
co ma ciśnienie na cylindrach do ciśnienia oleju
a czy ja pytalem o jakis zwiazek miedzy cisnieniem oleju a cisnieniem na cylindrach?nie,wiec w czym problem?

cisnienie faktycznie jakies male,a to niedobrze

pzdr
to zapytaj jeszcze o cisnienie paliwa i w oponach :rotfl:

: czw sie 07, 2008 13:18
autor: Chrumka
Dzieki Panowie za wasze opinie. Chase1 gdybyś coś wymyślił , daj znać. Miskę teżmam w porzędku. Co do piszczenia, dodam jeszcze, że kiedy porządnie przygazuję, piszczenie i miganie znika. Pojawia się dopiero, gdy obroty spadną znowu do ok. 2100. Pozdrawiam!