Strona 1 z 1

Pneumatyczny centralny + zestaw do sterowania z pilota

: pn sie 04, 2008 17:12
autor: bandi86
witam:) mam oryginalny centralny zamek pneumatyczny w mkII, kupiłem zestaw
do sterowania tym z pilota i zaczynają sie schody... jak to podłączyć?
instrukcja jest dla mnie niezbyt jasna... probowałem tam coś ale :ass: z
tego wychodzi. połączyć do modułu plus, masę i do kierunków to banał wiec
czy ktoś byłby w stanie mi pomoc i podpowiedzieć jak połączyć kable
sterujące? który kabelek gdzie? na wtyczce z pompki są trzy kable: masa, i
dwa przewody z napięciem w zależności czy zamykanie czy otwieranie.


sory za słabą jakość fotek... ale jak je na pc powiększyć to widać
dobrze...
Obrazek Obrazek Obrazek

: pn sie 04, 2008 18:06
autor: Paweł Marek
PNEUMATY : (+) CZERWONY Z ŻÓŁTYM I CZERWONY Z BIAŁYM , CZAS 3 SEKUNDY , NALEŻY ODCIĄĆ CZERWONY – STAŁY (+).
to przekleiłem z rozpiski którą mam i sam tego nie robiłem więc więcj nie pomogę.

: pn sie 04, 2008 19:10
autor: bandi86
teraz rozbierałem drzwi kierowcy i tam jest silniczek mechaniczny a w reszcie są pneumatyczne wiec jeśli to ma działać wszystko z pilota to muszę wymienić mechanika na pneumatyka i pociągnąć wężyk tak? bo inaczej mi drzwi kierowcy na pilota nie będą reagować tak?

: pn sie 04, 2008 21:40
autor: Paweł Marek
bandi86 pisze:teraz rozbierałem drzwi kierowcy i tam jest silniczek mechaniczny a w reszcie są pneumatyczne wiec jeśli to ma działać wszystko z pilota to muszę wymienić mechanika na pneumatyka i pociągnąć wężyk tak? bo inaczej mi drzwi kierowcy na pilota nie będą reagować tak?
tak byłoby najprościej, tylko że w drzwiach kierowcy nie było pneumatyków a sam włącznik kluczykiem, i wsadzono tam siłownik elektryczny pewnie z planem podpięcia pod alarm czy sterowanie pilotem.
Teraz tak. Do sterowania pompką potrzebujesz dwóch plusów, podany na jeden z kabelków zamyka, a na drugi otwiera. a do sterowania tym jednym elektrycznym d kierowcy potrzebna jest zmienna biegunowość na jego dwa kable czyli do otwierani na jeden kabel plus na drugi minus, a do zamykania odrotnie. I tu zaczynają się małe schodki bo sam sterownik który kupiłeś nie ma takiej możliwości żeby oba te układy obsłużyć. Bez problemu można by to zrobić gdybyś kupił alarm czy sterownik trochę bardziej zaawansowany, który miałby tzw dodatkowy kanał podający masę podczas zamykania, a tak to nie wiem, trzeba będzie dorobić jakiś dodatkowy układzik z przekaźnikami i diodami zdaje mi się

: wt sie 05, 2008 10:46
autor: bandi86
aha... czyli chcąc ułatwić sobie życie trochę je skomplikowałem? a jeśli bym w miejsce tego elektrycznego wstawił pneumatyczny, podciągnął wężyk, a ten kabel od tej elektrycznej pompki wyjął z drzwi gdzieś go schował i tam sie do niego podpioł to by działało wtedy? czy lepiej podjechać gdzieś gdzie montują takie rzeczy?

: wt sie 05, 2008 16:04
autor: Paweł Marek
Wtedy podepniesz się po prostu pod kable włącznika w zamku drzwi kierowcy i nic nie będziesz musiał dalej ciągnąć. Tylko nie wiem skąd ten pneumat, nie siedzę w MK2, oryginalnie przecież w drzwiach kierowcy niema takowego, może podpasuje z tylnych drzwi albo prawych, ale tego nie wiem konkretnie