Strona 1 z 1

Ciśnienie doładowania

: ndz sie 03, 2008 23:38
autor: MrKristopH
Jak się ma ciśnienie doładowania odczytywane VAGiem w grupie 011 do ciśnienia doładowania mierzonego manometrem :chytry: .
Wszyscy piszą, że maja ciśnienie doładowania 0,9bar; 1,35bar itp. :kac: ; max jaki wyczytałem to chyba 1,6bar (mierzone manometrem).
U mnie VAG pokazuje 2050mbar, czyli 2,05bar :hmm: .
W tych okolicznościach zacząłem się poważnie zastanawiać czy poprzedni właściciel nie wgrał virusa, bo autko bardzo ładnie się zbiera jak na 101KM :bigok: .
W tym miesiącu wybieram się na hamownie :bajer: i na pewno pochwale się wynikami :grin: . Pozdro 4 All. :okej:

Re: Ciśnienie doładowania

: pn sie 04, 2008 23:06
autor: przemooo8905
MrKristopH pisze:Jak się ma ciśnienie doładowania odczytywane VAGiem w grupie 011 do ciśnienia doładowania mierzonego manometrem :chytry: .
Wszyscy piszą, że maja ciśnienie doładowania 0,9bar; 1,35bar itp. :kac: ; max jaki wyczytałem to chyba 1,6bar (mierzone manometrem).
U mnie VAG pokazuje 2050mbar, czyli 2,05bar :hmm: .
W tych okolicznościach zacząłem się poważnie zastanawiać czy poprzedni właściciel nie wgrał virusa, bo autko bardzo ładnie się zbiera jak na 101KM :bigok: .
W tym miesiącu wybieram się na hamownie :bajer: i na pewno pochwale się wynikami :grin: . Pozdro 4 All. :okej:
niemozliwe zeby turbo dawalo 2.0bar bo by sie rozleciala w tempie natychmiastowym. sprawdz czujnik cisnienia w ukladzie dolotowym, moze zabrudzony jest albo uszkodzony...

: pn sie 04, 2008 23:32
autor: camels
witam
o ile sie nie myle to max cisnienie w ukladzie dolotowym podczas testu dynamicznego na 3cim biegu i obrotach 1500 na minute i wcisnietym pedale przyspieszenia do konca jest 2200 mbar a powyzej tego cisnienia silnik wchodzi w tryb awaryjny i traci moc.jutro sprawdze na 100 procent i dam znac.
pozdrawiam

: wt sie 05, 2008 16:52
autor: MrKristopH
Przy 1500rpm spaliny maja za małą energie kinetyczna zeby turbo wygenerowalo 2200mbar. Rozumiem ze to odczyt VAGiem. Jak walczylem z notlaufem to mialem nawet 2500mbar przeladowania (odczyt VAGiem). Silnik przejdzie w tryb awaryjny, jezeli wartosci mierzone przekrocza wartosci zaprogramowane w mapie i beda sie utrzymywac przez okolo 6s. Dajmy na to 2gi bieg i gaz w podloge, trubro ma zapieczone kierownice to laduje na maxa ale nikt nie pisze ze na dwojce zlapal notlauf, bo nikt nie pojedzie na dwojce z gazem w podlodze dluzej niz 6sekund.

Pytanie jest takie: w przypadku gdy VAG pokaze, ze cisnienie doladowania wynosi 2200mbar to realne cisnienie mierzone manometrem (taki wskaznik cisnienia doladowania) tez bedzie 2200mbar, czyli 2,2bar?

: wt sie 05, 2008 20:54
autor: camels
daj mi adres email to ci wysle ksero z ksiazki serwisowj na temat cisnienia doladowania

: wt sie 05, 2008 21:37
autor: souler
vag podaje bezwgledne cisnienie. odlicz od tego 1000mbar, co zreszta masz w jednej z kolumn. jest to cisnienie atmosferyczne. manometr podaje wartosc wzgledna skorygowana juz o cisnienie atmosferyczne.

odczyt 2050mbar oznacza cisnienie ok. 1 bara i tyle powinien pokazac manometr.

: wt sie 05, 2008 21:40
autor: MrKristopH
camels pisze:daj mi adres email to ci wysle ksero z ksiazki serwisowj na temat cisnienia doladowania
MrKristopH@wp.pl
souler pisze:vag podaje bezwgledne cisnienie. odlicz od tego 1000mbar, co zreszta masz w jednej z kolumn. jest to cisnienie atmosferyczne. manometr podaje wartosc wzgledna skorygowana juz o cisnienie atmosferyczne.

odczyt 2050mbar oznacza cisnienie ok. 1 bara i tyle powinien pokazac manometr.
Dzieki wielkie kolego. O tym nie pomyslalem choc to bardzo logiczne. Nie dawalo mi to spokoju bo 2bary w dolocie to calkiem sporo.

Bazujac na odczytach z VAGa moj ECU dopuszcza 2040mbar doladowania a u wiekszosci forumowiczow nie siega nawet 1900mbar. Wiem, że każdy może mieć inny silnik ale czy na tej podstawie moge podejrzewac ze poprzedni wlasciciel zapuscil virusa?