Strona 1 z 2

Golf III diesel Za wysoka temperatura!!!!

: pn lip 04, 2005 14:35
autor: dzikusek99
Zanim zaczniecie krzyczec ze juz o tym tyle bylo, prosze przeczytajcie i doradzcie. Mam golfa III 1,9 td 92 rok. Samochodzik super, przesiadlem sie z uno wiec sami wiecie jakie mialem pierwsze odczucie. Ogolnie nie mam sie co przyczepic do mojego autka. Jednak mam problem ze zbyt wysoka temperatura. Jak wszyscy wiemy powina byc 90C, czyli wskazowka na srodku. U mnie jest zazwyczaj 100C a czasami nawet 105C. Wiem ze to za duzo ale co mam zrobic jezdze bo musze. Oto rzeczy ktore wymenilem w moim autku dotyczace chlodzenia- w marcu termostat ( nowy oryginalny VW), dekielek od zbiorniczka wyrownujacego plynu chlodniczego, "kominek" ( trojnik, rurki wchodza do silnika , kolektora) bo troche cieklo. Ostatnio wymienilem takze wlacznik wentylatora. Juz nie wiem co mam zrobic. Nic sie nie zmienila sytuacja. W zimnie rowno trzymal 90C i nie bylo problemu. Teraz czasami temperatura spada na 92-95C jak stoje w korku. Dziwne ze jak jade 120 - 130 km /h w trasie to temperatura moze dojsc nawet do 105C. Wentylator tez sie jakos dziwnie zalancza. Na krotko dzialaja bezproblemowo oba biegi. W trasie nie wlancza sie przy 92C poniewaz czasami jak sie zatrzymam mam 100C a wentylator milczy. Czasem sie wlancza ale tylko na 1 biegu. Przy 100C powinien zalaczyc sie juz drugi chyba??. Pomozcie bo sam nie wiem co robic. Nie mam paska na laczacego oba wentylatory, ale czy jeden wirnik nie da rady schlodzic cieczy?? Zreszta czemu nie pracuje wtedy caly czas? Czy mozliwe jest ze wskaznik sie popsul, a moze cos innego?? Prosze o pomoc i jesli macie jakiegos dobrego mechanika z W-wy chetnie go odwiedze zeby razwiazl ten problem. Pozdrawiam

: pn lip 04, 2005 21:31
autor: adamek007
Też miałem podobny problem najprawdopodobniej za późno otwiera ci się termostat, ja w swoim zrobiłem mały otworek (zacznij od 2 i w miare potrzeb powiększaj, ja mam 5 i jest troche za duży) Na zime rozwiązanie kiepskie bo się dłuzej rozgrzewa ale przy obecnej temperaturze powietrza opóźnienie jest nie zauważalne. Rozwiązanie może malo poważne, ale skuteczne jak nie masz za dużo czasu na kombinacje.

: pn lip 04, 2005 22:27
autor: Bula88
mogla ci pojsc uszczelka pod glowica

: pn lip 04, 2005 22:41
autor: robertboc
napewno termostat zdemontuj calkowicie i sprawdz

: pn lip 04, 2005 23:51
autor: dzikusek99
Dzieki za porady, juz raz ktos mi zaproponowal zeby zupelnie na lato wymontowac termostat. Chyba wlasnie to mnie czeka :( . Co do uszczelki tez o tym myslalem ale nie mam oleju w plynie chlodzacym wiec uszczelka raczej nie. Obys kolego sie mylil bo to chyba droga wymiana by byla. Pozdrawiam i dziekuje za porady

: wt lip 05, 2005 00:48
autor: jaxes
Może to głupie, ale sprawdzałeś czujnik czy jest taki jak być powinien, czy może ktoś wkręcił jakiś na sztuke i teraz jest jak jest.

: wt lip 05, 2005 14:18
autor: Bula88
jesli usczelka to nowa metalowa kosztujeokolo 100zl a tekturowa okolo 50 zl chyba, plus robocizna

: wt lip 05, 2005 18:30
autor: Krzylu
a na jakim oleju jezdzsz??

moze masz przegrzany silnik
jezeli tak to masz mine bo remontowac sie nieoplaca bo to juz bedzie złom

skoro na trasie przy wyzszych predkosciach ci sie grzeje a w miescie jest norma to dziwne bo powinno byc odwrotnie

jak by uszczelka poszła to gotowałby ci sie i wywalal płyn przez zbiorniczek
to jedna opcja
druga to olej w wodzie lub odwrotnie

: wt lip 05, 2005 22:28
autor: dzikusek99
Odelem do mechanika, mialem w planach regeneracje pompy i przy okazji wyszedl wpsomniany temat. Co sie okazuje ze moj nowy termostat (oryginalny za 80zl) nadaje sie do wyrzucenia. Tak jak pisali poprzednicy, zle sie otwieral (za malo lub wcale). A wiec po co przeplacac jak termostat mozna miec za 40zl. Dzieki za rady. Samochod oddalem w dobre rece. Oprocz uszczelki miedzy pompa a silnikiem oraz termostatu narazie :bajer: nie mam co remontowac - oby jak najdluzej. Ciesze sie ze czarne scenariusze sie nie sprawdzily. Jutro odbieram samochod i napisze czy rzeczywiscie wymiana termostatu pomogla. Stary dzialal az 2 miesiace hehe

: śr lip 06, 2005 08:03
autor: RALFI
WITAM, PANOWIE ZAMIEŚCIŁEM WCZEŚNIEJ POST NA TEN TEMAT I JAKIE MAM WNIOSKI - OTÓŻ WCZEŚNIEJ MIAŁEM WSKAZANIE WSKAŹNIKA TEMP. MAX 60 STOPNI PO WYMIANIE CZUJNIKA TEMPERATURA WSKAZYJE 102 -105 STOPNI I WENTYLATOR WŁĄCZA SIE PRZY 107, NIC NIE ROBIŁEM WIĘCEJ WIEC MYŚLE ŻE MOŻE TO BYĆ BŁĄD WSKAZANIA CZUJNIKA, SAMOCHODEM JEŻDZE 8 MIESIECY GRAMA OLEJU NIE BIERZE (WYMIENIŁEM TYLKO CZUJNIK TEMPERATURY I TAKA RÓŻNICA) - CO WY NA TO?

: śr lip 06, 2005 09:00
autor: dzikusek99
Gdy u mnie byla temperatura 60C to pierwsze co wymienilem byl termostat. (I okazalo sie ze za 2 miesiace musze zrobic to samo :jezor: ). Wtedy wszystko wrocilo do normy i temperatura wynosila 90C Byc moze zalozyles czujnik od temp uszkodzony badz nie od tego modelu samochod. Z tego co wiem sa rozne czujniki. Oto dowod: http://www.automotosklep.pl/witryna_in.htm

: śr lip 06, 2005 09:03
autor: RALFI
dzikusek99 pisze:Gdy u mnie byla temperatura 60C to pierwsze co wymienilem byl termostat. (I okazalo sie ze za 2 miesiace musze zrobic to samo :jezor: ). Wtedy wszystko wrocilo do normy i temperatura wynosila 90C Byc moze zalozyles czujnik od temp uszkodzony badz nie od tego modelu samochod. Z tego co wiem sa rozne czujniki. Oto dowod: http://www.automotosklep.pl/witryna_in.htm
W GRUDNIU WYMIENIŁEM TERMOSTAT I DALEJ TEMP. WSKAZYWAŁA 60 STOPNO, TERAZ PO WYMIANIE CZUJNIKA TEMP. ZÓŁTY POKAZUJE 102

: śr lip 06, 2005 23:34
autor: dzikusek99
Juz odebralem samochodzik. Dziala wspaniale. Wyregulowana pompa, zalozony nowy termostat i co sie okazuje. Tym razem mam inny problem. Temperatura osiaga 85 C , max 90C . Przewaznie jest 85C. Wiem ze lepiej jest miec nizsza o 5C niz zeby sie przegrzewal ale czy to nie powoduje tym razem ze silnik jesyt nie dogrzany i wiecej mi bedzie palil. Moze zalozyli nie ten termostat co trzeba. Za wczesnie sie otwiera??? Jakies sugestie ??

: śr lip 06, 2005 23:38
autor: dzikusek99
RALFI pisze: W GRUDNIU WYMIENIŁEM TERMOSTAT I DALEJ TEMP. WSKAZYWAŁA 60 STOPNO, TERAZ PO WYMIANIE CZUJNIKA TEMP. ZÓŁTY POKAZUJE 102
Chyba mozesz jeszcze sprawdzic rzeczywista temp mierzac ja w zbiorniczku. Nie jestem tego pewien, musialbys sie spytac mechanika. Zreszta termostaty maja to do siebie ze nawet nowe nie musza byc sprawne. Sprawdz czy ci sie otwiera. Jak nagrzeje ci sie do 102C sprawdz dolny przewod od chlodnicy. Jesli jest zimny to wina termostatu i nadaje sie do wymiany. Wentylator sie wlancza jak masz 107C??To troche pozno. Jesli masz dwu biegowy tak jak ja to pierwszy bieg jest przy 92C a drugi przy 102C. Stawiam na termostat ale moze to byc wlacznik wentylatora. Podobno czesto padaja. Sprawdz tez na krotko czy dzialaja oba biegi wentylatora. Jak by cos to powiem ci jak to zrobic