MK3 1.6 adaptacja przepustnicy po czyszczeniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pajo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 15:50
Lokalizacja: Legnica

MK3 1.6 adaptacja przepustnicy po czyszczeniu

Post autor: pajo » pt sie 01, 2008 09:04

Na poczatek informacja:silnik 1.6 AEE 95 rok

Mam problem,musze przeczyscic przepustnice,poprzegladalem forum i troche na ten temat znalazlem wiec mysle ze sobie poradze(chyba ze ktos ma ochote to prosze o dokladny opis :grin: .zostaje kwestia adaptacji,czy to prawda ze wyglada to tak jak przeczytalem w jakims temacie:
"......adaptacja w takich silnikach to tylko: odlaczenie akumulatora na 15-30min, pozniej wlaczasz silnik i niech pracuje na wolnych obrotach, az sie zalaczy wentylator czyli do rozgrzania silnika no i po adaptacji:)...."

Czy trzeba to robic przez kompa??jak to jest??



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » pt sie 01, 2008 10:08

a dlaczego chcesz przeczyścić przepustnicę? coś nie tak z golfem???



pajo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 15:50
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pajo » pt sie 01, 2008 10:52

To dluga historia,w skrocie powiem ze byl podlaczany pod kompa,wyszedl jakis blad,z zaplonem,powiedzieli mi ze trzeba wymienic cewke,cewka wymieniona blad sie usunal,2 dni bylo dobrze i spowrotem to samo,teraz doszedlem do wniosku ze cos sam sprobuje zrobic.wiec jakbys mogl to prosze o odpowiedz na moje pytanie z pierwszego postu :grin:



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » pt sie 01, 2008 11:25

po czyszczeniu faktycznie trzeba zaadoptować przepustnice w tym celu odłączasz zasilanie od akumulatora na 15-30 minut a później odpalasz i bez dotykania gazu czekasz aż silnik sie zagrzeje i załączy sie wentylator...



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pt sie 01, 2008 21:13

No ja się nie zgodze z tym 30 minut. U mnie to nie zadziałało (całą dobe odpięty aku).
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 113 gości