Kopci z wydechu po swapie gaźnika na wtrysk
: pt sie 01, 2008 08:55
Otóż zmieniłem w moim golfie 1.6 RF gaźnik na wtrysk od RP i wszystko jest nawet ok. Odpala od kopa, chodzi dużo równiej niż na gaźniku
Niestety jak wcisnę gaz to w momencie przyspieszania obrotów puszcza trochę czarnego dymu z rury wydechowej. Kiedy szybko odpuszczę gaz też puszcza dymka i jeszcze daje z wydechu jakiegoś strzała. Jak chodzi na wolnych obrotach lub kiedy jadę ze stałą prędkością -brak dymu.
Podejrzewam tutaj rozrząd, ponieważ jakieś 1,5 roku temu macherzy wymieniali mi uszczelkę pod głowicą. Jak odbierałem auto to macher powiedział, że znaki do ustawiania rozrządu mam w jakichś dziwnych miejscach i nie da się ustawić wg nich rozrządu, ale oni zrobili swoje znaki przed rozbiórką i ustawili. Ponadto powiedział, że zapłonu nie da się ustawić dokładnie bo nie ma w ogóle znaku. Po tamtej operacji jeździłem tylko na gazie i nie zauważyłem kopcenia. Jednak golfik zaczął się lepiej zbierać z wolnych obrotów- wtedy uznałem to za zdrowy objaw. Teraz jednak wydaje mi się, że ten rozrząd i zapłon też są źle ustawione.
Poradźcie co mogę sprawdzić zanim uznam na 100% , że to rozrząd?
I czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy rozrząd jest dobrze ustawiony jeśli nie ma do tego dobrych znaków?
Niestety jak wcisnę gaz to w momencie przyspieszania obrotów puszcza trochę czarnego dymu z rury wydechowej. Kiedy szybko odpuszczę gaz też puszcza dymka i jeszcze daje z wydechu jakiegoś strzała. Jak chodzi na wolnych obrotach lub kiedy jadę ze stałą prędkością -brak dymu.
Podejrzewam tutaj rozrząd, ponieważ jakieś 1,5 roku temu macherzy wymieniali mi uszczelkę pod głowicą. Jak odbierałem auto to macher powiedział, że znaki do ustawiania rozrządu mam w jakichś dziwnych miejscach i nie da się ustawić wg nich rozrządu, ale oni zrobili swoje znaki przed rozbiórką i ustawili. Ponadto powiedział, że zapłonu nie da się ustawić dokładnie bo nie ma w ogóle znaku. Po tamtej operacji jeździłem tylko na gazie i nie zauważyłem kopcenia. Jednak golfik zaczął się lepiej zbierać z wolnych obrotów- wtedy uznałem to za zdrowy objaw. Teraz jednak wydaje mi się, że ten rozrząd i zapłon też są źle ustawione.
Poradźcie co mogę sprawdzić zanim uznam na 100% , że to rozrząd?
I czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy rozrząd jest dobrze ustawiony jeśli nie ma do tego dobrych znaków?