Strona 1 z 1

Przeklęty automat...

: czw lip 31, 2008 08:40
autor: Mlody_ndm
Witam!

Następujący problem.
Pacjent: Passat B4 '96 TDI 110KM (AFN) automat, skrzynia DAB (o ile dobrze pamiętam)
Problem: SKRZYNIA...
Mianowicie jak się rozsypała w marcu, tak do dzisiaj nie idzie jej naprawić, partacz który ją naprawiał wczoraj się poddał - Warsztat Walent pod w Siedliskach pod Piasecznem nie polecam- twierdzi że do wymiany jest płyta sterująca i nie może takiej nigdzie dostać, a już raz ją wymianiał, podobnie jak jakieś 3/4 skrzyni...
Obecnie objaw jest tak że są biegi 1,2,3,R,N,D ale dopóki nie wrzuci 4, jak wrzuci 4, to każde wciśnięcie gazu powoduje rozpięcie biegu, jak go rozpędzić na max na 3, a potem wrzucić D i jak wrzuci 4 bardzo powolutku rozpędzać to bez problemu i 160km/h jedzie (szybciej nie próbowałem) ale jak tylko dać gazu więcej niż tylko położyć na nim nogę rozpina...

I nie wiadomo co z tym zrobić.

Passat jest generalnie mojego brata, on miał go już tak dość bo ciągle stał w warsztacie że kupił w międzyczasie Bore, a że Passata mu żal bo w sumie fajny jest a przy jego pracy duże kombi się czasem przydaje, to stwiedził że przecież nie sprzeda go w takim stanie bo raz że ciężko będzie go w tym stanie sprzedać, dwa że ile by za niego wziął, i chce go naprawić a potem się będzie martwił, proponował mi nawet że ja sobie będę nim jeździł.

I teraz dwa pytania:

Zna ktoś dobrego, zdrowego psychicznie fachowca (ale prawdziwego) od skrzyń biegów w okolicach ok. 100 km od Warszawy?

Wie ktoś jak by wyglądała przeróbka tego sprzętu na manual?
Co by trzeba było wymienić? Skrzynie, półosie, pedały, lewarek i co więcej?
Co z komputerem?

: czw lip 31, 2008 08:50
autor: TAZ
Instalacja skrzyni biegów jest do wypięcia, manuala trzeba brać z półosiami i mechanizmem zmiany biegów, pedały są potrzebne, sprzęgło i pewnie wysprzęglnik bo jest hydro. Najlepiej to kupić rozbitego paska i reszte co zostanie sprzedać, ale można i kilka dni poświęcić i kupić całość w Słomczynie na giełdzie :helm: Gorące oferty są od godziny 4,30 do 6 rano. Zawsze na telefon można zamówić wszystko co tylko interesuje.

: czw lip 31, 2008 12:13
autor: Fahoo
ja mam dobrego szpenia od automatów ale 200km od wawy

: czw lip 31, 2008 15:55
autor: bugalon
Ja myślę, że z automatem wszystko jest ok, tylko elektronika szwankuje. Potrzebny dobry elektronik z wiedzą na temat działania automatów.

: czw lip 31, 2008 19:05
autor: albert1973
mialem automat i przerobilem na manuala - jesli chodzi o wyskakiwanie biegu to mialem podobnie powodem bylo to ze "fachowiec" wymienil mi ojej a filtru juz nie przeczyscil w skrzyni i podczas jazdy wyskakiwala mi 3 z czasem kolejne bo nie bylo smarowania -olej po prostu nie plynal dalej przez filtr z takiej siatki. a co do przekladki to tak jak powiedzial kolega wyzej -kupic lepiej rozwalonego i przelozyc -dodatkowo tylko musisz podlaczyc swiatla wsteczne -ja w golfie mialem kostke pod wykladzina pod lewarkiem zmiany biegow (2 dni spokojnej pracy i gotowe)

: czw lip 31, 2008 19:16
autor: nerlst
Napisz na PW do założyciela tego wątku może coś poradzi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1531045

pzdr

: pt sie 01, 2008 11:16
autor: Fahoo
a ja proponuje kupic automat i wstawic działajcy

: ndz sie 03, 2008 15:48
autor: Mlody_ndm
Wiesz Fahoo, kupić zawsze można, pytanie na co się trafi, bo wymienić trupa na jeszcze gorszego to nie problem.
Ale chyba będzie trzeba tak zrobić...

: ndz sie 03, 2008 16:03
autor: albert1973
automat mozna sprawdzic czy jest dobry czy nie - w starych ksiazkach od audi byl przyklad silnik 1,8 90 KM i 3 rodzaje skrzyn , nalezalo sie przejechac pare kilometow i wcisnac hamulca do spodu ustawic D i gaz do spodu -tak przez 5 sek nastepnie odjac gazu i po 10 sek zrobic to jeszcze raz i zobaczyc w jakim zakresie obrotow pracuje silnik i tam bylo okolo 2200-2500 obr/min im blizej granicy 2200obr/min tym skrzynia byla w lepszym stanie -ale to bylo w starszych modelach (do kazdej skrzyni byl inny przedzial obrotow)