Strona 1 z 1

wymiana poduszki pod skrzynia

: czw lip 31, 2008 07:19
autor: falla_x
witam wczoraj jak cofalem uslyszalem z poda auta dziwne pukanie i teraz zstanawiam sie czy moze to byc cos od tlumika , poniewaz ostatnio zmienialem koncowy i moze cos sie zle ulozylo i nawala o spod auta , ale z drugiej strony to cos puka bardozej z przodu , i tak sie zastanawiam czy mzoe oduszka pod skrzynia biegow padla ? bo to ona sie chyab odzywa przy ruszaniu do tylu ? i teraz pytanie jak ja wymienic ? mam kanal wiec od spodu mam dostep i teraz pytanie :

-gdzie ta poduszka sie znajduje konkretnie ?

- co trzeba odkrecic i w jaksi sposob wyjac ta poduszke ? ( cos czytalem ze trzeba podlewarowac skrzynie biegow podnosniekiem do gory ? ale mozna tak skrzynie z silnikiem do gory podnosic niec nie nei urwie nie peknie ? )

-jak jest z dostepem do tej poduszki jest tam jakies miesce czy wszystko na scisk ?

-da sie wogule to samemu zrobic czy lepiej sie za to nei zabierac i oddac mechanikowi ?

i najwazniejsze w jaki sosob wogule sprawdzic ze to poduszka skrzyni a nie cos innego ? przy cosfaniu trzeba patrzec czy silniek sie nie ugina czy ruszac niem od spodu ?

to moze cos tam z tlumikiem ale wole sie wszystkiego dowiedziec i jak cos kupic ta poduszke i wymienic jesli tylko da sie to samemu zrobic _ wielkei dzieki za wszelka pomoc :pub:

[ Dodano: Czw Lip 31, 2008 7:31 am ]
spytam sie jeszcze czy przypadkiem przy padnietej poduszcze pod skrzynia nie latal by jakos luzno drazek zmiany biegow ? albo przy ruszaniu do przodu tez nie powinno byc jakiegos pukania ? kolysania kabina na postoju czy cos takiego ?

: sob kwie 18, 2009 16:45
autor: Robson83
Daaaaaaawno już się opisałeś i to nie mało a nikt nie odpowiedział. I jak wymieniłeś poduszki samemu ? Dużo roboty było? Możesz odpowiedzieć na swoje pytania. Komuś się mogą przydać aby nie pytali o to samo np ja.

: sob kwie 18, 2009 17:37
autor: falla_x
Robson83, bylem u mechanika z tym zeby obejrzal poduszki silnika i stwierdzil ze wsystko jest ok , wiec pozniej sam zrobilme ogledziny auta i okazalo sie ze przy cofaniu rura tlumika podnosie sie i co za tym idzie zle zalozony lacznik pomiedzy tlumikami uderzal o blache ponewaz nei mialem klucza zeby to poprawic podlozylem kawalek ucietego odboju od amortyzatora pod rure i narazie jest ok ale musze to kiedys poprawic

wiec nei jestem wstanie odpoweidziec na pytanie o poduszkach ani nic co ejst z nimi zwiazane poniewaz nei mialem mozliwosci zdrazenia tematu

: ndz kwie 19, 2009 20:32
autor: wielblad2
Jak pod silnikiem tak i pod skrzynią poduszki można wymienić bez problemu troche roboty ale żadnych przeszkód technicznych.wymieniałem w mk3 w trzech autach idzie spoko teraz w mk4 swoim też zmieniałem i poszło bez problemów.

: pn maja 25, 2009 23:59
autor: krzykoz
wielblad2 pisze:Jak pod silnikiem tak i pod skrzynią poduszki można wymienić bez problemu troche roboty ale żadnych przeszkód technicznych.wymieniałem w mk3 w trzech autach idzie spoko teraz w mk4 swoim też zmieniałem i poszło bez problemów.
A mógłbyś opisać jak to zrobić dokładniej? Czy potrzebny jest koniecznie kanał, podnośnik? Przymierzam się do wymiany i nie wiem czy się porywać...
Dzięki!

: wt maja 26, 2009 09:01
autor: T.O.B.I.
kanał nie jest niezbędny ale na pewno ułatwi sprawę z podparciem silnika i skrzyni, trzeba pamiętać o tym żeby poluźnić wszystkie poduszki silnika wtedy podda się łatwiej i swobodniej wyciągniemy stare poduszki, przednia poduszka silnika jest na 2 śruby(góra i dół) klucz 16 i imbus 8, poduszka pod skrzynią 3 śruby u mnie 17 i 2x13 chyba, pod silnikiem 3 śruby 2x13 i 16 chyba, silnik i skrzynie podpierać/podnosić lewarkiem przez jakiś kawałek drewna żeby nie wgnieść miski olejowej, to chyba wszystko :bigok:

: wt maja 26, 2009 14:25
autor: Robson83
Jestem po wymianie poduszek i dodam coś od siebie.

Problemów nie było. Więc jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk i kanał to sam zrobi. Serwisy bym zostawił na poważniejsze remonty.

Przednia poduszka:
-Odkręcamy górną śrubę, następnie dolną na inbus, podkładamy podnośnik najlepiej hydrauliczny i podnosimy silnik do takiej wysokości aby wyciągnąć poduszkę.
Wkładamy nową poduszkę, opuszczamy powoli silnik i przykręcamy.

Prawa:
- Używamy najlepiej długich kluczy rurkowych (grzechotka dobrze się sprawdza). Odkręcamy blachę do na której jest umieszczona wtyka z kablami a później śruby od poduszki (najlepiej odkręcić sobie ten gruby metalowy, ciężki "klocek" pod półośką umożliwi dojście ręką do prawej śruby)
Wymieniamy poduszkę jak wyżej w przypadku poduszki przedniej

Lewa pod skrzynią:
- Najlepiej kluczem płaskim, oczkowym lub grzechotką jakąś aby się zmieściła, odkręcamy górna i dolne śruby. W moim przypadku trzeba było wyżej podnieść silnik za skrzynie aby móc wyciągnąć starą poduszkę. Dla zgrabnych rąk do wszystkich śrub jest dojście.

Klucze takie jakT.O.B.I., napisał.

Ja popełniłem błąd bo po kolei każdą poduszkę dokręcałem na twardo i na gotowo co utrudniało wymontowanie pozostałych poduszek i efekt końcowy okazał się rozczarowaniem. Drgania mocno przenosiły się na nadwozie.
Ztwierdziłem że widocznie źle osadził sie silnik.
Jeszcze chwile potrwało nim w miare go ułożyłem.
Wszystkie poduszki poluzowywałem, ruszałem silnikiem do przodu i do tyłu a nawet całkiem przednią górną śrubę wykręciłem i na "1" biegu na hamulcu ręcznym próbowałem ruszyć żeby przednia część podskoczyła i z hukiem opadła. Na oko widoczne było że przedni otwór w końcu trafił na środek poduszki.

Do dziś mam jeszcze wyczuwalne drgania na wolnych obrotach i nie wiem czym to jest spowodowane, czy za twarde poduszki, czy źle ułożony silnik, czy koło dwumasowe jest powdodem.

Może w innych silnikach jest inne dojście do śrub. A opisałem jak jest w "ABU"

A jeszcze jedno, po wymianie poduszek pozwólcie silnikowi chwile popracować na wolnych obrotach i dopiero po tym dokręćcie je na gotowo.

Myślę że może przyda się komuś mój opis. Przyjemnej pracy :grin:

: wt maja 26, 2009 19:49
autor: wielblad2
Robson83, w moim poprzednim mk3 też ABU wymieniałem wszystkie poduchy naraz i poszło jak po maśle i to bez kanału ,ale opis twego wyczynu bedzie przydatny dla innych masz racje niech korzystają.

: czw cze 04, 2009 21:39
autor: wicio1984
Mam pytanko jak sprawdzić stan poduszki tylnej lewa przy skrzyni. bo wydaje ni się że jest coś nie tak. Jak złapałem za łapę to bez żadnych problemów mogłem tę część silnika podnieść na kila centymetrów. Czy nie powinno być trochę bardziej sztywne. miałem też problem z przednią mimo tego, że śruba była dokręcona to łapa ślizgała się troszeczkę po poduszczę. Przestała jak podłożyłem podkładkę sprężystą.

: czw cze 04, 2009 21:42
autor: Paweł Marek
wicio1984 pisze:jak sprawdzić stan poduszki tylnej lewa przy skrzyni.
ruszasz dość ostro w tył a kolega obserwuje silnik. Jeśli jest słaba poduszka silnik idzie sporo w górę (do oceny czy sporo to jest sporo potrzeba wprawy), jeśli jest całkiem wyrwana to słuchać jeszcze porządne chrupnięcie

: pt cze 05, 2009 22:42
autor: wicio1984
Kolego "Paweł Marek " zrobiłem jak napisałeś, na ręcznym próbowałem ruszać do tyłu i kolega mówił że silnik się zachowywał jak by miał wyskoczyć. Żadne chrupnięcia i inne dźwięki nie słyszałem. W sklepie poduszka kosztuje 45zł to teraz muszę ją kupić i wymienić. Mam uraz do mechaników więc spróbuję sam wymienić :grin:

[ Dodano: 06 Cze 2009 16:50 ]
Wymieniłem poduszkę i faktycznie była uszkodzona. Prawie cały środek wychodził. Teraz silnik się tak nie buja ale coś zaczęło stukać przy ruszaniu na przemian przód, tył.