Strona 1 z 1

: wt lip 29, 2008 20:51
autor: Patriko_GTI
najpierw sprawdz czy hamulce nie sa zapowietrzone (to jest najczestrza przyczyna), sprawdz przewody,

: wt lip 29, 2008 21:01
autor: pakero
kiedy wymieniałeś płyn w układzie hamulcowym ? może już płyn jest do wymiany (zaleca sie go wymieniać co dwa lata ze względów higroskopijnych) po drugie tak jak koledzy wspomnieli zapowietrzony układ może to powodować. . .. :bajer:

: wt lip 29, 2008 22:49
autor: kopciuch
a ja obstawiam na zapieczony korektor siły hamowania

: śr lip 30, 2008 00:01
autor: Lukas-182
Sprawdź stan klocków i tarcz przednich, potem odpowietrz hamulce. Może cylinderki zapieczone w przednich hamulcach...

Co do korektora siły hamowania tylnych kół, to jak u mnie się zapiekł, to tył tragicznie mi hamował, już ręczny jak zaciągnąłem to lepiej łapał niż nożny na tył :) Wywaliłem korektor, wymieniłem przewody, szczęki, bębny i jest teraz SUPER. Nie odczuwam różnicy po wywaleniu korektora, czy to sam jadę czy w pełni obciążony...hamuje przepięknie...

: śr lip 30, 2008 09:53
autor: CSR_GTI
Może sie juz tarcze i klocki z przodu kończą i jest taki efekt. Druga sprawa to jak pam166 pisze odpowietrz i zobacz czy któreś przewody elastyczne nie "puchną" bo wtedy tez by nie było potrzebnej siły. Najgorsza opcja jaka tutaj moze Cie spotkać to pompa ale najpierw posprawdzaj to wszystko.

: śr lip 30, 2008 15:02
autor: Maćkooo
Rutek11 pisze:a moze to byc wina pl hamulcowego??
Pewnie że może. Sprawdz jak wyglada płyn ,,jesli to poćka to wymien (DOT 4). Klocki jak wygladają? Najlepiej zrób fotke hamulców przednich.

: śr lip 30, 2008 15:40
autor: Lipek81
Lukas-182 pisze:Wywaliłem korektor, wymieniłem przewody, szczęki, bębny i jest teraz SUPER.
- jakiś czas temu ktoś na forum pisał, że jak miał hamulce fabrycznie bez korektora i zrobił swapa na tarcze z tyłu, to mu właśnie tył za mocno hamował. Ogólnie korektora nie powinno się wywalać, bo wtedy tylne hamulce hamują z cała siłą, co może być niebezpieczne. Oczywiście są golfy fabrycznie bez korektora, ale one miały z tyłu bębny a w nich cylinderki o mniejszej średnicy niż w będnach z korektorem siły hamowania - a o ile mi wiadomo, to tarcze z tyłu wystepowały tylko i wyłącznie z korektorem.
Rutek11, u ciebie to trzeba by najpierw zdiagnozować, czy to przód hamuje za słabo, czy tył za mocno - ale jeżeli nic nie zmieniałeś w tylnych hamulcach, to raczej ta pierwsza wersja. Przyczyny - to tak, jak koledzy pisali - zapowietrzenie, stary płyn, może klocki i tarcze już są wyjechane (choć to raczej nie będzie przyczyną). A może jeszcze zapieczone zaciski z przodu.

: śr lip 30, 2008 20:24
autor: CSR_GTI
Lipek81 pisze:a o ile mi wiadomo, to tarcze z tyłu wystepowały tylko i wyłącznie z korektorem.
wersja z ABS niemiała korektora...
Lipek81 pisze:u ciebie to trzeba by najpierw zdiagnozować
bardzo dobry pomysł... na stacji diagnostycznej mozna to sprawdzić :bigok:

: śr lip 30, 2008 20:35
autor: Mario Mario
No jak zrobisz to wszystko, co koledzy doradzili to napewno będzie dzialal poprawnie, nic dodać nic ująć. Sam sobie zdiagnozuj, chyba, ze lubisz niepotrzebnie pieniądze wydawać.