Strona 1 z 1

RP nie chce jechac na benzynie

: pn lip 28, 2008 19:31
autor: mishelswiat
Witam,

Mam pewien problem z moim RP kiem :(

Mam silnik 1,8 90 KM o oznaczeniu RP, do tego założoną instalację LPG i o ile na gazie samochód sprawuje się dobrze, chodź pali z 14/100 to po przełączeniu na Benzynę nie chce jechać!
Szarpie prycha, skacze a o podjazdach nie ma mowy! po przyciśnięciu gazu dławi się i gaśnie!

był już regulowany ustawiany i czapa! pochodził z 2 dni w miarę dobrze przy czym smrodził i odrobinę kopcił po 2 dniach dalej dzieje sie to samo :(

Do tego problemu dochodzi także ucieczka oleju gdzieś z tyłu silnika!

uszczelka pod głowica była robiona, uszczelka zaworów także, samochód nie dymi nie smrodzi a codziennie pod samochodem widać plamkę oleju... skąd to może uciekać ? może coś podpowiecie ?

z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Jeżeli wątek powtórzyłem to wybaczcie :)
pozdrawiam :okej:

: pn lip 28, 2008 21:08
autor: gailbraith
Instalacja gazowa drugiej generacji mam rozumieć? Na gazie również mam rozumieć wszystko ok? Jak tak to zapytam czy masz może przekaźnik od resetowania komputera benzynowego ECU?

: pn lip 28, 2008 21:22
autor: mishelswiat
niewiem której generacji ale mam pokrętło na węzu do regulacji LPG a o tym przekazniku do resetu ECU to nie mam pojęcia :|

dowiedziałem sie ze moze byc to wina rury załozonej przed filtrem powietrza, ze niby na benzynie silnik dostaje mniej powietrze ???

: wt lip 29, 2008 00:08
autor: gailbraith
U filtra powietrza są 3 wyjścia. Jeden z przodu przez który wpada powietrze i dwa z tyłu- górny i dolny. Górny idzie prosto do wtrysku zaś dolny ma za zadanie zbierać ciepłe powietrze (podłączony jest do takiej blachy co właśnie to robi) i we filtrze powietrza jest klapka co reguluje ilość dostarczanego tego ciepłego powietrza. Szczerze ten dolot ciepłego powietrza nie jest zbytnio potrzebny (ja mam wymontowany) gdyż jak wiadomo gaz z ciepłym powietrzem się nie lubi.

Moim zdaniem to nie będzie wina dolotu powietrza.

Ja miałem podobny problem jak Ty, wariował mi na benzynie, na gazie chodził super. W silniku RP jest komputer benzynowy, który podczas jazdy na gazie łapie błędy co później skutkuje problemami właśnie na benzynie. Dlatego stosuje się przekaźnik, którego zadaniem jest zresetowanie komputera po zakończeniu jazdy.

W łatwy sposób możesz sprawdzić czy to właśnie nie jest z tym problem- ściągasz klemę z akumulatora na kilkanaście minut, następnie zakładasz i zapalasz na benzynie auto. Jeśli problemów nie będzie to świadczy o tym, że ECU łapie błędy.

Cały temat o owym przekaźniku- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44833

RP jak ma problemy na benzynie to również może być sonda lambda ale to sprawdzałbym na końcu. Najpierw sprawdź ten reset z klemy.