Strona 1 z 1

Jak jest ciepły to kopci na biało.

: pn lip 28, 2008 19:05
autor: Marcin[MK4]
Witam,
Jakiś czas temu zauważyłem, że autko (1,6 benzyna + LPG) gdy w ciepły dzień stoje dłużej w korku zaczyna kopcić na biało na biegu jałowym i przy ruszaniu. Powiedziano mi, że jest to wina katalizatora, którego się już pozbyłem i wstawiłem strumienice. Jednak problem nie zniknął i dalej na ciepłym silniku po dłuższej jeździe auto zaczyna porządnie kopcić na biało. Czy to wina silnika? i co ewentualnie sprawdzić i z tym zrobić? Dodam, że zdarzyło się parę razy, że po nagrzaniu kiedy już zaczął kopcić to nawet i zaczął chodzić jak traktor, pyrkał jak diesel. Generalnie wg mnie pracował na 3 garach.
Czekam na poradę.

: pn lip 28, 2008 19:08
autor: robert14-83
a nie ubywa Ci płynu chłodzącego???

: pn sie 11, 2008 11:04
autor: Marcin[MK4]
Płynu nie ubywa.
Czy ktoś jest mi w stanie coś doradzić, czy nie ma juz mocnych na silniki 1.6 SR AKL?

: pn sie 11, 2008 11:16
autor: romanek84
ja miałem takie objawy ale to był fiat uno. Wina była uszczelka pod głowicą. Początkowe objawy były kopcenie czasami jak podjechałem raz pod mcdrive to az okna zamykali bo jak zaczął nagle kopcic to masakra, po jakimś miesiącu zaczeło dopiero płynu ubywać. TYlko to było uno. Więc może nie mam racji. a sprawdz czy ogrzewanie ci dobrze działa? tzn na biegu jałowym jak włączysz ciepłe powietrze czy będzie takie leciec u mnie leciało zimne.

: pn sie 11, 2008 14:49
autor: rymy
... tak z innej bajki

jak wstawiłeś tą strumienicę zamiast kata, to czy znacznie zauważalna jest głośniejsza praca wydechu?

: pn sie 11, 2008 14:54
autor: Maćkooo
Najprawdopodopodobniej walnęła uszczelka pod głowicą. Wskazuje na to m.in. wyzszy stan oleju niz zwykle, tłuste plamy w zbiorniczku od płynu , olej w płynie chłodniczym, Oraz ubywanie płynu chłodniczego. Poprostu płyn chłodniczy zostaje spalony i stąd białe spaliny.

: pn sie 11, 2008 15:32
autor: gumiś
uszczelka na bank

: wt sie 12, 2008 08:10
autor: Marcin[MK4]
Nom wczoraj auto padło całkiem chodzi na 3 garach, trzesie sie i klekocze jak diesel. W płynie chłodniczym mam olej, więc pewnie uszczelka, tylko pytanie. Jaka jest szanse, że to tylko uszczelka a nie np jeszcze głowica.

Odnośnie strumienicy: Auto w środku jest na tyle dobrze wyciszone, że przy zamkniętych oknach nie słychać nic. Przy otwartych praktycznie też nie odczuwalna różnica.

: wt sie 12, 2008 09:07
autor: maryjan
Marcin[MK4] pisze:auto padło całkiem chodzi na 3 garach, trzesie sie i klekocze jak diesel. W płynie chłodniczym mam olej, więc pewnie uszczelka,
To na pewno uszczelka... i miej cichą nadzieję, że tylko to bo ewentualna naprawa czy też wymiana głowicy pociągnie za sobą troszkę kasy.

: czw wrz 25, 2008 21:50
autor: Marcin[MK4]
No i pociągło 2500 zł. Hydraulika głowicy była padnieta, pierscienie do wymiany i wszystko co sie z tym wiaze.
Mechanik powiedzial zebym nie jezdzil teraz na gazie tylko na benzynie.
Szkoda tylko, ze od kiedy jezdze na gazie to jak przelacze go na benzyne to mam wrazenie ze pali wiecej benzyny niz zanim zalozylem instalacje gazowa.
Druga sprawa to ile musze jezdzic na benzynie zeby sie wszystko dotarlo i znow moglbym przelaczac go na gaz.
Trzecia sprawa to to ze jak sie wczesniej w korku nagrzal do 90 stopni to po jakims czasie zaczynal kopcic a teraz juz nie kopci z tym ze zeby stac w korku we wroclawiu to duzo nie trzeba i boje sie ze cos sie stanie w sensie ze sie znowu zgrzeje i caly remont szlak trafi. Mechanik powiedzial zeby nie jezdzic za szybko i w miare spokojnie. Tylko czy od stanie w korku nic mu sie znowu nie stanie.

: pt wrz 26, 2008 09:31
autor: maryjan
Marcin[MK4] pisze:Tylko czy od stanie w korku nic mu sie znowu nie stanie.
Nic mu się nie stanie. Nawet lepiej jak docierasz na wolnych obrotach czy też jak kto woli na biegu jałowym...