Strona 1 z 1

pompa paliwa ciśnienie o co tu chodzi

: pn lip 28, 2008 15:52
autor: zoso8894
pompa paliwa daje 3 Bary a regulator ciśnienia na listwie wtryskowej ma też 3 Bary ...
skutek jest taki że paliwo nie wraca przewodem powrotnym do baku tylko
przelewa sie na zaworze bezpieczeństwa w pompce ..
wydaje mi sie powinno być np tak ze pompa daje 3,5 a zawór ma 3
i wtedy zawór na listwie otwiera się i nadmiar wraca do baku !
to bardzo dziwna rzecz ale jak sprawdzałem to tak jest w książce ustawione fabrycznie .
i co mam o tym myśleć ? a pomki padają .

pompa paliwa ciśnienie o co tu chodzi

: wt lip 29, 2008 23:31
autor: sladi
bo to jest jakas niescisłosc zawór w pompce to jest zawór tzw bezpieczesctwa(awaryjny) powinien działasc na wieksze cisnienie niz zawór rególacji cisnienia na listwie wtryskowej...moze cos zle zerknąłes

: wt lip 29, 2008 23:52
autor: zoso8894
no wlasnie chyba dobrze zerknołem ...
przewody paliwowe są na pewno drożne , sprawdzone dobrze .
ale tym powrotnym nie wraca paliwo do baku ! jest suchy jak pieprz ...
pompka pracuje i cisnienie niby na listwie jest a skoro tak to przelewa sie właśnie na
zaworze w pompce paliwa no bo innej możliwości przecież nie ma .

pompa ma 3 bary a na zaworze (037 133 035C) też jest napisane 3 bary ...???...

ja bym to olał ale mam nieraz taki objaw że silnik na benie gaśnie i kaplica .
trzeba odczekać killkanaście minut i chodzi potem dobrze nieraz kilka dni a nieraz dzień .
Podejrzewam że to jest z tym związane .
Zawór też czyściłem itd i wyglada na sprawny , podciśnienie w wężyku jest itd itp ...

Na szczęście mam gazownie i dlatego nie panikuje jeszcze ale chciałbym wreście się dowiedzieć o co tu chodzi .

pompa paliwa ciśnienie o co tu chodzi

: śr lip 30, 2008 00:03
autor: sladi
powiem szczeze ze nie widziałem w zadnym aucie suchego powrotu to lepiej zerknij sobie cisnienie na listwie i w katalogu, bo moze ktos przed toba zmieniał pompke i nie załozył takiej jak trzeba. tak na ludzki rozum skoro konstruktor wymyslił cisnienie robocze 3 bar i ustalił do tego mape wtrysku to jak sie u ciebie nie otiera zawór to znaczy ze jest popsuty albo nie ma tam tyle cisnienia

: śr lip 30, 2008 12:11
autor: zoso8894
no tez mysle ze moze zawor cos nawalil bo pompa jest na 100%
dobra nawet podmienialem ostatnio na nową ale nic to nie dalo .
a ten zaworek w serwisie 360 zł więc dlatego moje zdziwienie

: śr lip 30, 2008 15:33
autor: Paweł Marek
zoso8894, to jest trochę inaczej. Regulator ma podłączenie do podciśnienia wezykiem. Pompa zwykle daje sporo więcej ciśnienia niz te nominalne 3 bary.
Teraz jeśli włączysz zapłon, pompa sie uruchamia, to regulator utrzymuje w listwie 3 bary, a co więcej to puszcza na powrót. Po uruchomieniu silnika w węzyku do regulatora pojawia się podciśnienie. To powoduje że ciśnienia w listwie spada do 2,5 bara i takie panuje caly czas podczs pracy silnika. Jeśli jesteś pewien że brak paliwa w powrocie to albo niedrożne weże, albo zatkany filtr benzyny albo pompa do kitu

[ Dodano: Sro Lip 30, 2008 3:34 pm ]
nowy zaworek kosztuje od 160 w Intercarsie, uzywka połowę z tego

: śr lip 30, 2008 19:45
autor: zoso8894
Paweł Marek pisze:zoso8894Jeśli jesteś pewien że brak paliwa w powrocie to albo niedrożne weże, albo zatkany filtr benzyny albo pompa do kitu
1. wąż powrotny był sprawdzony z obu końców przedmuchany
2. nie mierzyłem ciśnienia paliwa na wężu przy wlocie do listwy wtryskowej ale
po prostu tam sika benzyną tak ze butelke litrową w 15 sekund zapełnie
3. podcisnienie na wężyku przy regulatorze jest, też go nie zmierze ale jest bo czuć.
4. czyli stawiam na regulator