Strona 1 z 1

Przegub wewnetrzny + wymiana uszczelniaczy w skrzyni

: pn lip 28, 2008 13:29
autor: Gashkas
Witam!

Zabieram sie za wymiane uszczelniaczy w skrzyni w moim mk2 jako ze cieknie z niej olej. Przy okazji musze wymienic gume ktora oslania przegub wewnetrzny (ten od skrzyni ze strony). Po czym poznac ze jest on do wymiany? Ruszalem jednym razem z polosia i mialo to luzy - ale w tym momencie ruszal sie rowniez drugi przegub troche i na zmiane tez. Czy to przez wyrobione przeguby czy moze cos innego w skrzyni a przeguby beda dobre? Nie chce wydawac kasy na daremnie na przeguby gdyz aktualnie musze zrobic tylko to co najwazniejsze. W szukajce nie znalazlem informacji ktore by mi pomogly, licze na Wasze szybkie odpowiedzi - autko musi byc zrobione jak najszybciej bo nie ma drugiego zeby jezdzic - a jest potrzebne.

Pozdrawiam!

: pn lip 28, 2008 14:46
autor: Maćkooo
Myslę że przegub ocenisz po dzwiękach podczas jazdy. Jeśli cos grzechocze albo stuka przy skrecie lub podczas przyspiezania/jazdy to mozliwe ze przegub jest do wymiany. ALe jesli nic nie stuka od strony przegubów to po co je wymieniac.

: wt lip 29, 2008 01:53
autor: Gashkas
Z ogledzin wynika, ze przeguby sa w porzadku. Tylko w skrzyni na lozysku sa luzy ale tym sie nie bede bawil. Starczy, ze nie moge odkrecic teraz jednej sruby - torxa z przegubu - tylko to zostalo zeby dobrac sie do drugiego uszczelniacza:/

: wt lip 29, 2008 14:35
autor: Maćkooo
W tych śrubqach na klucz (nie torx) ale spline(12 ramion) czesto znajduje sie piasek.
No i nawet u mnie jedna sruba ledwie sie odkreciła. Jakby co mozesz zawsze pomoc sobie mlotkiem wbijajac koncówke głebiej. Uwazaj bo jesli zniszczysz łebek to zapomnij o odkreceniu. Dlatego zrob to raz a porzadnie.

: wt lip 29, 2008 14:52
autor: Gashkas
Racja, to nie torxy. Tam nie dalo nic czyszczenie, wogule nie dalo sie wbic. Przerobiona zostala ta sruba na klucz 10 i nim odkrecona :okej:

Mam dwa podobne uszczerlniacze firmy KACO. Roznia sie jedynie kolorem oraz troche oznaczeniem - zielony 020 301 189 S i czarny 020 301 189 R i pojedyncze numerki jakies 95 a na drugim 6. Oznacza to cos? Reszta oznaczen taka sama.

: wt lip 29, 2008 21:46
autor: milek_22
a jak dostać sie do tego uszczelniacza jak juz półos wykręce?? da sie jakoś zbić ten kielich co wystaje ze skrzyni??

: śr lip 30, 2008 00:57
autor: Gashkas
milek_22 pisze:a jak dostać sie do tego uszczelniacza jak juz półos wykręce?? da sie jakoś zbić ten kielich co wystaje ze skrzyni??
ze srodka kielicha musisz wyciagnac zaslepke (mozesz jej nie widziec pod smarem) - pod nia jest zabezpieczenie, ktore wyciagasz i kielich sam wybije.

: śr lip 30, 2008 23:25
autor: milek_22
Gashkas - wielkie dzięki, pozdrawiam