Zasilanie na brązowo czerwonym kablu znika po odpaleniu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Zasilanie na brązowo czerwonym kablu znika po odpaleniu.

Post autor: spec » pn lip 28, 2008 09:34

Mam pytanie. Chciałem sobie podłączyć radio w taki sposób aby włączało się samo i wyłączało się po wyjęciu kluczyka. Z tego co wyczytałem za plusa po stacyjce odpowiedzialny jest brązowo-czerwony kabel w kostce iso. Niestety u mnie zasilanie na tym kablu zanika po odpaleniu samochodu. Czyli gdy włożę kluczyk, plus jest, po przekręceniu na zapłon dalej jest plus ale po odpaleniu silnika znika i pojawia się dopiero po zgaszeniu aż do wyjęcia kluczyka. No i niestety radio podczas jazdy nie gra. Czemu to zasilanie znika czy pomyliłem kable?
Ewentualnie myślałem aby podłączyć do kabla brązowo czerwonego dodatkowo kabel od lampki w schowku bo tam pojawia się też plus po odpaleniu i wtedy by wszystko działało ale czy nic się nie spali jeśli połączę te dwa kable?
macie jakieś pomysły co z tym zrobić?


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » pn lip 28, 2008 09:49

Na tym kabelku jest podtrzymanie pamięci radyjka poszukaj na innym kabelku napięcia które się pojawia po załączeniu stacyjki

[ Dodano: 28 Lip 2008 10:29 ]
Jeszcze jedno podłanczasz to na orginalnej kostce?


Mirek

Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » pn lip 28, 2008 10:57

Tak ten kabel brązowo czerwony jest przy oryginalnej kostce.
Podtrzymanie pamięci jest na czerwono-białym bo tam jest plus cały czas.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » pn lip 28, 2008 11:10

kostka nr 7 to plus,nr 8 to minus,nr 4 to sterowanie kluczykiem zał /wył


Mirek

Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » pn lip 28, 2008 11:28

No właśnie i mi na nr 4 kabel brązowo-czerwony znika napięcie po odpaleniu silnika.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » pn lip 28, 2008 11:41

to znaczy że ktoś już grzebał w przewodach i coś kiepsko podłączył


Mirek

Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » pn lip 28, 2008 11:55

No na to wygląda dlatego założyłem temat bo może ktoś wie gdzie tkwi problem. Jeśli jest włożony kluczyk to + jest po wyciągnięciu znika czyli tak jak ma być tylko że po odpaleniu też znika.
Nie wiem gdzie szukać usterki- w skrzynce bezpieczników? Poprzedni właściciel zrobił ostrzeżenie o zaświeconych światłach które działa nawet z kluczykiem w stacyjce i przy włączonym silniku jeśli się drzwi otworzy. może wtedy coś pokręcił?

Ponawiam pytanie czy do tego kabla gdzie jest + gdy kluczyk jest w stacyjce mogę podłączyć plus który pojawia się po zapłonie np. ten od lampki od podświetlenia schowka (jest dobrze dostępny i blisko)? Nic się nie spali?


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » pn lip 28, 2008 12:12

to juz jak nie chcesz sie chrznic ze znalezieniem ustrerki to zawsze mozesz zrobic tak :

1. znajdz jakikolwiek przewód w skrzynce bezpiecznikow na ktorym po wklozeniu kluczyka
i odpaleniu jest 12V a po zgaszeniu jest 0 - napewno musi taki przewód być
2. do niego podlacz przekaznik a dopiero styki przekaznika niech podają z jakiegoś innego przewodu "grubszego" na którym jest stale +12V napięcie do radia i masz z głowy a przy okazji masz solidny plus do radia



Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » pn lip 28, 2008 12:56

No a gdzie szukać usterki?


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
giecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: wt mar 27, 2007 18:18
Lokalizacja: gdzies w: ZBI/GD
Kontakt:

Post autor: giecu » pn lip 28, 2008 13:06

moim zdaniem w kostce stacyjki.


[img]http://img401.imageshack.us/img401/6103/giecu.jpg[/img]
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47934

Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » pn lip 28, 2008 13:30

Chyba tak, właśnie sprawdzałem i na to wygląda. Plus zamiast pojawiać się na pozycji przy której silnik jest włączony pojawia się podczas zapalania czyli gdy przekręcimy kluczyk w na rozruch. Czyli muszą być gdzieś kable pomylone. Czy ma ktoś schemat, zdjęcia, rysunki jak to powinno być prawidłowo podpięte? Czy dostane się jakoś do kostki bez rozkręcania połowy deski?


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lip 28, 2008 15:57

Do kostki stacyjki - nie. Do wtyku kostki - bardzo łatwo, po rozkręceniu dwóch połówek obudowy kierownicy (uwaga! dwa zatrzaski!). Radio ma być sterowane ze styku S -kolor brązowo-czerwony, cienki we wtyczce, a takie objawy wyglądają na podpięcie do styku P - kolor szary, też cieniutki.
Jeśli styk S nie podaje nap. to albo podpiąć sterowanie do kabli z zapłonu (czarne w instalacji) albo od czerwono-białego w kostce radia doprowadzić do MIEJSCA nr 7 w kostce a brązowo-czerwony wyjąć, zaizolować i pozostawić nieużywany. Obrazek
Na zdjęciu widać układ fabryczny, tylko dla radyjek fabrycznych. Dla innych niż fabryczne należy zamienić ze sobą zaznaczone strzałkami.
Ostatnio zmieniony pn lip 28, 2008 16:10 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » pn lip 28, 2008 16:26

Brązowo czerwony podpięty jest do wtyku S czyli jednak dobrze. Czyli wygląda na to że kostka jest zepsuta i nie daje napięcia. Przeczyszczę wtyki i zobaczę czy to coś pomoże. Na razie nie będę wymieniał kostki bo działa dobrze wszystko oprócz tego radia.
radio i tak mam cały czas podpięte na dwa stałe plusy ale chciałem żeby działało "z kluczyka".


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pn lip 28, 2008 16:51

Kolego a tak w ogól to jakie radyjko montujesz?
Zajrzyj tu http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/, a tam wybierasz Radia/ISO OEM
Oryginalna instalacja powinna wyglądać podobnie do Gammy z Audi (dokładnie styki 3,5,7,6,8 w kostce A)
Ostatnio zmieniony pn lip 28, 2008 16:53 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 347 gości