Strona 1 z 1

Dziwne wskazania temperatury silnika

: pt lip 25, 2008 18:47
autor: Krokulec
Witam, wczoraj wymieniłem czujnik temperatury na nowy firmy HELLA i dziś stojąc w korku na trasie katowickiej z włączoną klimatyzacją zaobserwowaem dziwne wskazania temperatury.

Wskaźnik temperatury silnika podczas jazdy z prędkościa około 100 - 120km pokazuje u mnie na stałe 80*C, ale po przejechaniu kilku kilometrów i postoju w korku nagle temperatura zaczęła wzrastać najpierw do 90*C, a później rosła mimo włączonej klimatyzacji i wentylatorów aż do 100*C i na tym stanęła. Oczywiście auto sie nie zagrzało. Po przejechniu w korku temp. wróciła do normy i wachania od 80*C do 90*C. Wróciłęm do domu postawiłem auto aż do pierwszego włączenia wentylatorów i wygląda na to że włączają się przy około 90*C.
Czy za tą sytuacje może być odpowiedzialny przełącznik klimatyzacji czy wina stoi po stronie czujnika?

: pt lip 25, 2008 19:27
autor: gopiter
Wydaje mi sie ze taka sytuacja jest zupelnie normalna.Nie widze tu zadnej usterki.Do 100C w korkach i w lecie to spokojnie temperatura dojdzie.Wazne aby wiecej nie bylo i jesli wentylator jest sprawny to nie bedzie.

: pt lip 25, 2008 19:36
autor: Krokulec
Ale sytuacja normalna według ciebie, z włączoną klimą, wtedy przecież wentylatory kręcą non stop. Przy wcześniejszym czujniku tego nie zaobserwowałem, nigdy mi wskaźnik nie pokazał 100 stopni nawet bez włączonej klimy.

: pt lip 25, 2008 20:15
autor: gopiter
Jak to jest w przypadku klimy to Ci nie odpowiem bo nie mam w aucie klimy.U mnie jest tak samo ze w trasie jest ponizej 90 a w korku czasem podskoczy do 100 i zadnych problemow z tego powodu nie ma.Jest to optymalny zakres temperatury pracy silnika.A jak bylo na starym czujniku?Dlaczego go wymieniles?

: pt lip 25, 2008 20:23
autor: Krokulec
Stary czujnik wymieniłem z powodu dziwnego zachowania silnika (przerywał powyżej 2000obr i szarpał podczas jazdy na aimnym tak do 30km/h ) a gdy go wyjąłem i włożyłem z powrotem bo podczas czekania na dostawe potrzebowałem auto do jazdy zaczęła już migać kontrolka wody i po przekręceniu stacyjki wskaźnik pokazywał ponad 110C.

PS. Miałem jeszcze kiedyś taką przygode w korku w wawie, jadąc zaobserwowałem że temp silnika wzrosła do ponad 100C a wiatraki nie kręciły, więc odpalam klime, a tu klimy brak, dmuchawy nie chodzą a silnik nadal sie grzeje, okazało sie że jak wyciągnąłem przełącznik klimy i poruszałem wtyczką to nagle sie załączył i wszystko wróciło do normy