Strona 1 z 2

spadanie obrotów silnika

: czw lip 24, 2008 22:47
autor: Lolek1333
witam wszystkich od jakiegos czasu zaobserwowalem jak mi obroty spadaja przy gwaltownym hamowaniu czy szybkim obracaniu kierownica do ok. 400 obr/min a nawet i mniej co moze byc powodem? dodam ze plyn w wspomaganiu zmienialem i plyn hamulcowy tez i nie mam pojecia czemu tak moze byc??silnik jaki mam do 1,4 AEX golf 3.prosze o opinie porady przypuszczenia wszystko co moze wam sie nasunac na mysl bo sam szukalem myslalem i nic nie pomoglo .pozdrawiam

: czw lip 24, 2008 23:37
autor: 18damian18
Przedewszystkim silniczek krokowy, brudna przepustnica. Ja dałem sobie z tym już spokój, bo też tak mam. Czasami pomaga odłączenie akumulatora na noc, rano właczasz silnik, nie gazujesz wszystko masz wyłącząne czekasz aż się włączy wentylator, następnie zgaśnie i po nownie się włączy wentylator wtedy już możesz się przejechać i zobaczyć czy coś to dało, to jest tzw. reset.

: pt lip 25, 2008 19:11
autor: Lolek1333
a czy ten silniczek krokowy da sie jakos naprawic we wlasnym zakresie?

: pt lip 25, 2008 19:20
autor: gopiter
Mozna go przemyc benzyna ekstrakcyjna (najlepiej zanurzyc go w niej na noc).Czasem to pomaga a czasem niestety nie i wtedy tylko wymiana na nowy.

: pt lip 25, 2008 19:39
autor: Lolek1333
a taki nowy to w jakiej cenie jest?a nie zaszkodze mu tym ze zanurze go w benzynce??

: pt lip 25, 2008 20:08
autor: gopiter
Teraz tak sobie mysle ze w AEX chyba nie ma takiego typowego silniczka krokowego (jest to silnik blizniaczy AEE a tam to wiem na pewno ze nie ma) wiec pozostaje tylko czyszczenie i pozniej adaptacja przepustnicy.Przepustnice mozesz wyjac i wyczyscic sam ale na adaptacje bedziesz musial sie wybrac do jakiegos dobrego mechanika.

: pt lip 25, 2008 21:08
autor: Lolek1333
a z ta adaptacjia silniczka o o co chodzi?

: pt lip 25, 2008 21:46
autor: Jacenty85
Objaw normalny i naturalny dla tego typu silnika. Jesli nie gaśnie wszelkie zabiegi są zbyteczne.

: pt lip 25, 2008 22:57
autor: gopiter
Jacenty85 nie powiesz mi ze obroty na poziomie 400rpm sa normalne.Sporo jezdzilem cordoba z silnikiem AEE i swego czasu tez byl problem z obrotami.Czyszczenie przeustnicy + adaptacja sprawe rozwiazala i obroty wrocily do prawidlowego stanu.Nie mowie ze w tym przypadku to na 100% pomoze bo przyczyna moze byc cos innego ale obroty na poziomie 400 na pewno nie sa normalne.

: sob lip 26, 2008 22:23
autor: chase1
u mnie tez spadaja obroty - w prawdzie troszke mniej bo do ok 600rpm, ale zawsze. czasami przy manewrowaniu na parkingu itp silnik gasnie

przepustnica czysta, silniczek tez (po wyczyszczeniu przydalo by sie go ponoc nasmarowac)
najwiecej pomaga odlaczenie akumulatora - niestety po paru dniach sytuacja wraca do poprz. stanu

: sob lip 26, 2008 23:00
autor: Lolek1333
wiec o co chodzi zta adaptacjia co to znaczy?a mozeto byc jakis czujnik np przepustnicy lub tego typu sprawa?

: sob lip 26, 2008 23:35
autor: gopiter
Adaptacja jest to inaczej mowiac zaprogramowanie przepustnicy w sterowniku silnika.Aby to zrobic trzeba podlaczyc auto pod kompa.Przy przepustnicy nie ma zadnych czujnikow wiec tylko pozostaje jej wyczyszczenie i adaptacja.

: pn lip 28, 2008 13:20
autor: Jacenty85
Obroty dla tego silnika (chwilowe-wskazywane przez obrotomierz - na Vagu wygląda to inaczej ) na poziomie 400 podczas kręcenia kierownicą są jak najbardziej normalne. Jak chcesz to czyśc przepustnice , wyczysc pamięc, przegraj soft i wprowadz nastawy podstawowe kanałem 098. Jednak bardziej (kiedy auto przygasa) pomaga regulacja zapłonu w nastawach podstawowych VAG. Co do Cordoby AEE to ma inne mapy ECU - tak na marginesie dużo lepsze niz VW AEE

: wt lip 29, 2008 14:42
autor: gopiter
Jacenty85 pisze:Co do Cordoby AEE to ma inne mapy ECU - tak na marginesie dużo lepsze niz VW AEE
Tego to nie wiedzialem.W takim razie mam nadzieje ze autor tematu napisze czy rozwiazal swoj problem bo ciekawi mnie to.