spadanie obrotów silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
spadanie obrotów silnika
witam wszystkich od jakiegos czasu zaobserwowalem jak mi obroty spadaja przy gwaltownym hamowaniu czy szybkim obracaniu kierownica do ok. 400 obr/min a nawet i mniej co moze byc powodem? dodam ze plyn w wspomaganiu zmienialem i plyn hamulcowy tez i nie mam pojecia czemu tak moze byc??silnik jaki mam do 1,4 AEX golf 3.prosze o opinie porady przypuszczenia wszystko co moze wam sie nasunac na mysl bo sam szukalem myslalem i nic nie pomoglo .pozdrawiam
- 18damian18
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 11:00
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Przedewszystkim silniczek krokowy, brudna przepustnica. Ja dałem sobie z tym już spokój, bo też tak mam. Czasami pomaga odłączenie akumulatora na noc, rano właczasz silnik, nie gazujesz wszystko masz wyłącząne czekasz aż się włączy wentylator, następnie zgaśnie i po nownie się włączy wentylator wtedy już możesz się przejechać i zobaczyć czy coś to dało, to jest tzw. reset.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 600
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Teraz tak sobie mysle ze w AEX chyba nie ma takiego typowego silniczka krokowego (jest to silnik blizniaczy AEE a tam to wiem na pewno ze nie ma) wiec pozostaje tylko czyszczenie i pozniej adaptacja przepustnicy.Przepustnice mozesz wyjac i wyczyscic sam ale na adaptacje bedziesz musial sie wybrac do jakiegos dobrego mechanika.
Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 600
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Jacenty85 nie powiesz mi ze obroty na poziomie 400rpm sa normalne.Sporo jezdzilem cordoba z silnikiem AEE i swego czasu tez byl problem z obrotami.Czyszczenie przeustnicy + adaptacja sprawe rozwiazala i obroty wrocily do prawidlowego stanu.Nie mowie ze w tym przypadku to na 100% pomoze bo przyczyna moze byc cos innego ale obroty na poziomie 400 na pewno nie sa normalne.
Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...
u mnie tez spadaja obroty - w prawdzie troszke mniej bo do ok 600rpm, ale zawsze. czasami przy manewrowaniu na parkingu itp silnik gasnie
przepustnica czysta, silniczek tez (po wyczyszczeniu przydalo by sie go ponoc nasmarowac)
najwiecej pomaga odlaczenie akumulatora - niestety po paru dniach sytuacja wraca do poprz. stanu
przepustnica czysta, silniczek tez (po wyczyszczeniu przydalo by sie go ponoc nasmarowac)
najwiecej pomaga odlaczenie akumulatora - niestety po paru dniach sytuacja wraca do poprz. stanu
1,6 ABU + LPG ; 93'
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Obroty dla tego silnika (chwilowe-wskazywane przez obrotomierz - na Vagu wygląda to inaczej ) na poziomie 400 podczas kręcenia kierownicą są jak najbardziej normalne. Jak chcesz to czyśc przepustnice , wyczysc pamięc, przegraj soft i wprowadz nastawy podstawowe kanałem 098. Jednak bardziej (kiedy auto przygasa) pomaga regulacja zapłonu w nastawach podstawowych VAG. Co do Cordoby AEE to ma inne mapy ECU - tak na marginesie dużo lepsze niz VW AEE
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 188 gości