Strona 1 z 1

Bicie na kierownicy

: czw lip 24, 2008 22:33
autor: kupszczelisty
Witam, od niedawna mam taki problem że mam straszne bicie na kierownicy od 90 km/h wzwyż. Koła wyważałem 2 razy i były dobrze wyważone, teraz zaczyna coś buczeć w prawym kole, łożyska nowe FAG. Mechanik jak robił łożyska powiedział że przegóby zewnętrzne są OK. Czy jest to możliwe że to wina przegubów wewnętrznych?

: czw lip 24, 2008 22:37
autor: piotrus23
spróbuj zamienic kola z tyłu do przodu i na odwrut buczenie to na bank łozysko

: czw lip 24, 2008 22:50
autor: kruczy09
Co do drgań...moze masz luzy na drążku... ?
Odnośnie buczenia, hmm...jesli lozyska i przeguby wporzadku to moze po prostu masz nierówno bierznik zciorchany...

: czw lip 24, 2008 22:53
autor: norek111
mogą być opony trafione

: czw lip 24, 2008 22:59
autor: kruczy09
norek111 pisze:mogą być opony trafione

A i owszem...u mnie technicznie wszystko pod kontrolą, a buczy...okazało sie ze jakis trefny bierznik jest i :ass:

: czw lip 24, 2008 23:28
autor: kupszczelisty
Na tych oponach już jeżdze prawie 3 lata, ale sprawdze ciśnienie w ogumieniu i przełoże koła z tyłu na przód.

: pt lip 25, 2008 16:12
autor: Bodek_S55
Jeśli masz drgania na kierownicy a ponowne wyważenie nic nie dało to:

1) Sprawdź czy opony nie są z hamowane ( często się to zdarza autom bez ABS-u). Jeśli kupiłeś używane to takie mogą być.
2) Jeśli coś buczy, huczy dźwięk podobny do łożyska to możesz mieć wybitą lub wybite opony (wy ząbkowane). Wtedy nie pozostaje nić innego jak wymiana opon.
3) bicie możesz mieć też jeśli felga nie siedzi ciasno na piaście a wisi na śrubach. Wtedy będziesz musiał wytoczyć sobie pierścienie centrujące do felg ( Jeśli są to felgi aluminiowe i nie oryginalne)
4) lekkie drganie możesz mieć wtedy gdy będziesz miał wybity drążek kierowniczy (sprawdzisz to podnosząc koło do góry i ruszając prawo lewo)
5) Jeśli chodzi o zużyte łożysko to będzie huczeć, buczeć przy jeździe na wprost natomiast na zakrętach powinno cichnąć ponieważ jest dociążane. Przykład jeżeli masz zużyte prawe łożysko to na zakręcie w lewo będzie cichnąć.

Ale pisałeś ze łożyska wymieniałeś wiec ta opcja odpada.

Sprawdź powyższe 4 punktu a powinieneś znaleźć przyczynę ;)

Pozdrawiam

: pt lip 25, 2008 22:04
autor: kupszczelisty
Wiec tak auto mam z ABS, wszystkie opony są mniej wiecej równo zużyte i od 3 lat na tych samych felgach i nie było z nimi problemu.

Co do drążka kierowniczego to chodzi o końcówke czy o cały drążek, bo faktycznie końcówki mogą sie już rozpadać, sprawdzę to jutro i te opony i ciśnienie w nich bo dzisiaj czasu nie miałem

Dziękuje za podpowiedzi, prznajmniej wiem gdzie szukać objaw, jak coś jeszcze wpadnie Wam do głowy to piszcie

: sob lip 26, 2008 07:51
autor: alepka
mnie zaczęło tak trząść po wymianie tarcz z przodu. Jakieś felerne trafiłem choć brembo. pogięły się po 2000km (zresztą nie tylko mnie, jest sporo o jakości brembo na forum)

: sob lip 26, 2008 10:36
autor: kupszczelisty
tarcze mam ATE, słyszałem od sprzedawcy o brembo od kąd zaczęli je produkować w Dąbrowie Górniczej to totalny chłam

: sob lip 26, 2008 10:47
autor: kruczy09
Trzeba zapamietac, bo niedługo bede wymienial... :pub:

: czw wrz 04, 2008 10:55
autor: kupszczelisty
Więc sprawa prezentuje się tak, byłem u mechanika i nie wyczuł on żadnych luzów na końcówkach drążków, ale powiedziałem że ma wymienić całe drążki kierownicze z końcówkami drążków, ustawiłem zbierzność i jest spokuj, mam nadzieje że na długo