Powodzenia pozdrawiam
[MK2] Wymiana amortyzatora
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Hejka
sprawa jest prosta jak drut, potrzebny bedzie lewarek, ściągacze do sprężyn, i klucze 17, 19, imbus chyba 7 i konieczne chyba 19 fajkowy z otworem na imbus. Podnosisz autko (przód) i kluczem fajkowym i mbusem odkręcasz śrubę pod maską (powinna być pod takim plastikowym korkiem) odkrecasz koło i dwie śruby na amorku (najlepiej zaznacz w jakim jest położeniu względem wachacza) i wyciągasz całość, dalej ściągaczami ściskasz spręzynę i rozkręcasz nakrętke od góry (jest tam taki specjelny kluczyk ja dorobiłem z kawałka rury) reszta jest już oczywista. Z tyłu jest podobnie z tym że amortyzator jest mocowany do belki jedną śrubą nr 10.
Powodzenia pozdrawiam
Powodzenia pozdrawiam
-
Andalami
ja jeszcze wtrace ze sciagacz koniecznie ci nie bedzie potrzebny ale gdyby byl to bedzie latwiej i szybciej wystarczy drugi lewarek, ja wymienialem caly zawias niecale 2 tyg temu troche sie pomeczylem bez sciagacza i bez klucza na przod ale jest spoko
calosc mi zajela jakies 4 godzinki (przy piwku oczywiscie
)
Mam pytanie.Mam Golfa II '84 Na allegro można kupić wkłady oraz całe kolumny (chodzi mi o przód). Koleś mi napisał, że jeżeli mam na amorku śrubę ok.40mm to kolumna jest rozbieralna i można kupić sam wkład. Zaglądałem na moje amory z przodu i w miejscu gdzie amor się"chowa" jest jakaś nakrętka (bez wyżłobień na klucz - chyba) i zaraz spod niej wystaje gwint. Czy moje kolumny są rozbieralne i czy mogę kupić sam wkład?
witam też mam zamiar wymienić tylne amortyzatory w swoim golfie II 1990 1,3. Mam pytanie co sądzicie o tej ofercie i jej cenie http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=65418820
-
Pablomed
zanim sie zabierzesz za przód sprawdż jaki fajkowy klucz ci potrzebny, bo ja chciałem zmienić i nie pasowała 19. Chyba 18, 20 albo 21 już nie pamiętam. Wiem tylko że złaziłem giełdę i sklepy i tego rozmiaru w kraku nie dostałem. TYlko w drogich kompletach były. Z tego powodu pojechałem do mechaniora. Zreszta nie miałem też ściągacza. Więc sam wymieniam tylko tył.
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia

- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
słonko ---> w '89 się zazębiały
A tak w ogóle ja niecałe 2 miesiące temu zmieniałem całe zawieszenie i nie potrzebny był mi ściągacz do sprężyn. Bez problemu wyciągnąłem je zarówno z przodu i z tyłu
Z wkładaniem jeszcze mniej problemu bo o 60mm krótsze, hehe 
Pozdrawiam
PS: najbardziej mnie wnerwiło to że nie mogłem odkręcić śruby z tyłu tej, którą przymocowuje się amortyzator na dole :/
PS2: po wymianie amortyzatorów z przodu koniecznie trzeba ustawić zbieżność i kąty ale to chyba oczywiste
A tak w ogóle ja niecałe 2 miesiące temu zmieniałem całe zawieszenie i nie potrzebny był mi ściągacz do sprężyn. Bez problemu wyciągnąłem je zarówno z przodu i z tyłu
Pozdrawiam
PS: najbardziej mnie wnerwiło to że nie mogłem odkręcić śruby z tyłu tej, którą przymocowuje się amortyzator na dole :/
PS2: po wymianie amortyzatorów z przodu koniecznie trzeba ustawić zbieżność i kąty ale to chyba oczywiste
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
- Sebo
- Mały gagatek

- Posty: 82
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 09:29
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Ja mam rocznik 89 i kolumny były na wkłady.buli 1984 w twoim beda jeszcze same wklady. nie pamietam w ktorym roku zaczeli montowac calego mcphersona ale bylo to chyba w okolicach 88, jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi
Ostatnio zmieniony czw sty 12, 2006 12:37 przez Sebo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości


