Strona 1 z 1

Przestał działać drugi bieg w wentylatorze chlodnicy

: śr lip 23, 2008 13:01
autor: chosen
Witam, no i problem który zagościł u mnei z dnia na dzien.
Wentylator zmienialem jakis czas temu i do przed wczoraj oba biegu chodziły, nic nie chuczal, poprostu git majonez, no a tu nagle jade sobie po miescie i patrze ze temperature mam coraz wyższą i nie spada...Zjechalem na poboczne i no patrze wentyl nie działą.... Mysle ładnie ...dojechalem jakos do domu... sprawdzilem bezpieczniki.... No i mialem racje, bezpiecznik walnął, tylko teraz co z tego, wymienilem go i wentyl nie chodzil., ruszylem wtyczka i jakims cudem zadziałał, ale teraz poprostu chodzi tylko na PIERWSZYM biegu, a to nie wystarcza, bo jest za wolny... Pomocy bo po miescie nie moge jexdzic ?? Co sprawdzic. ?? mysle ze sam wentyl jest ok, termowłącznik wymieniany w tamtym roku, od czego zacząć ???

: śr lip 23, 2008 13:54
autor: TAZ
Sprawdź na zworze czy wentylator działa. Wypnij panel nawiewów i odłącz przełącznik od kostki. Zwore wkładaj do + i do odbiorczych przewodów. Masz tylko 4 przewody, a + jest najgrubszy, tak więc szybko to sprawdzisz. Jeżeli wentylator działał będzie na każdym biegu to przełącznik do wymiany masz. Jeżeli wentylator nie ruszy na szybkich biegach to zmieniaj termowłącznik.

: śr lip 23, 2008 18:00
autor: chosen
TAZ pisze:Sprawdź na zworze czy wentylator działa.
To rozumiem :)
TAZ pisze:Wypnij panel nawiewów i odłącz przełącznik od kostki
to nie bardzo bo co nawiewy maja do wentyla chłodnicy ?? Wytłumacz mi bo nie moge zrozumiec tego ..
TAZ pisze:Masz tylko 4 przewody, a + jest najgrubszy
tu jest dziwna sprawa, bo najgrubszy jest Czerwono-czarny ale jak podłączam miernik do - i + na aku to on nie ma prądu, tylko + ma minimalnie cieńszy ale za to cały czerwony....


No to nie wazne chcialem cos napisac co Zrobilem

otóz, wypiolem kostkę tą dwu pinową co dochodzi + i - a takze tą od termowłącznika i podłączałem po kolei + do wtyczki termowłącznika, w jednym zaiskrzylo bo pewnie inny biegun ale w dwoch pozostalych wentyl na wolnym biegu chodził normlanie a na szybkim nie rowno... Potem jakos znowu zaiskrzyło i wentyl na szybszym zaczął normalnie pracowac Ale gdy znowu podłączyłem tak jak trzeba zeby było i poczekalem az sie samochod nagrzeje to włączyl sie tylko wolniejszy bieg ...

O co tu chodzi to raz...

Dwa gdzie jest ten przełącznik i którym napisałeś ??? Przeciez Termowłącznik reguluje czy szybki czy wolny bieg...

: śr lip 23, 2008 18:16
autor: guti
chosen, a powiedz mi , tak z ciekawosci pytam, jak poznac te predosci wiatraka ? bo ja nie rozrozniam, temp jest ok , ale nie widze roznicy w predkosciach :) wiec albo jeden nei dziala , ten pierwszy , albo roznica jest niewidoczna :)

: śr lip 23, 2008 18:54
autor: chosen
hmm, jeden chodzi cicho i wolno to poropsotu widac, a drugi zapieprza ze slychać bardzo mocno jak wiatr wieje w silnik :>

Cholera pomocy bo na I biegu jest lipa :/

: śr lip 23, 2008 19:07
autor: guti
chosen, no to u mnie chyba tylko II bieg jest :D bo jak sie przegrzeje to od razu wlacza sie wichura , ladnie wieje, ale zeby cos sie wolniej kreciło to nie zauwazylem , od razu z grubej rury

[ Dodano: Sro Lip 23, 2008 7:24 pm ]
chosen, czytam jak sprawdzales te biegi i wytlumacz mi jezeli mozesz jedna sprawe,
rozumiem kawalek o tym ze odpiales wtyczke od termowlacznika w chlodnicy i do jej 3 pinow podawałes plusa tak ? na jednym pinie zaiskrzyłó , na drugim był wolny bieg i na trzecim tez wolny tak ? a jak uzyskales szybki , kiedys czytalem ze zeby sprawdzic czy dziala szybki to trzeba było zmostkowac wsztstkie piny w kostce od czujnika w chłodnicy.
Z ciekawosci zaraz sie przejde chyba do garazu i sprawdze, tylko musze wiedziec kiedy powinen wlaczyc sie wolny bieg :) zebym wiedzial jak on wygalda pozniej podczas pracy . Mam nadzieje ze nic nie zepsuje. Sorka za OT , mam nadzieje ze ktos Ci pomoze, a silnik wentylatora jest ok ? bo ona ma chyba dwa uzwojenia na moje myslenie nie ? to moze jeden nawalil ?

: śr lip 23, 2008 19:37
autor: Duber
i ja w moim mk2 niezauwazylem dwoch biegow,odrazu pocinal ja szalony :chytry: ale widocznie tez tylko drugi mialem

: śr lip 23, 2008 19:43
autor: chosen
no u mnie zazwyczaj tez sie włączał drugi bieg, a tu teraz lipa tylko peirwszy :(

guti, do tych pinow przykłądałem plusa z aku, tylko musisz odłączyc tez wtyczke taka dwu pinową co podaje + i - bo tak to zrobisz zwarcie jak ja i wnetyl sie zakreci chyba w druga strone :>

No i wlasnie podawalem + na te piny i tam był szybszy bieg tylko tak on roznie chodził, raz szybciej raz wolniej, a potem jak zrobilem przypadkowe zwarcie to juz normalnie ...

: śr lip 23, 2008 19:49
autor: guti
piotr2, chosen, sluchacjei , bylem w garazu przed chwila, nie odpinalem zasilania tej wtyczki z dwoma kabelkai , wypialem tylko wtyczke od chłodnicy , tego czujnika, no i mam dwa biegi :D a to co mi sie zawsze wlaczalo to byl I bieg zawsze, bo II to jest taka wichura ze prawie mi auto ruszyło z miejsca :D

: czw lip 24, 2008 08:50
autor: weryfany
Albo mi się zdaje albo ktoś tu myli nawiew wew. z wentylatorem chłodnicy albo mam problemy z czytaniem :crazy:

: czw lip 24, 2008 11:48
autor: guti
cos sie Taziowi pomerdało :)

: czw lip 24, 2008 19:17
autor: chosen
no wlasnie a ja tak mysle o co tu chodzi, chyba podmienie termoiwłącznik i lookne co będzie .. bo mam drugi w zapasie ..

: czw lip 24, 2008 19:39
autor: Duber
guti, mialem kiedys problem z chlodzeniem.mialem zapaprana chlodnice.musialem ja wycigac czyscic kretem i pamietam jak sprawdzalem przed czyszczeniem i po i napewno niemialem 2 biegow.mialem jedna predkosc wiatraka.nawet jak byla chlodnica zawalona to prawie zagotowalem autko a byl jeden bieg bo sprawdzalem wszystko od zimnego do maxa.widocznie cos umnie bylo grzebane albi innego bo on byl w automacie kiedys i jakies weze dodatkowe tam byly