Przestał działać drugi bieg w wentylatorze chlodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Przestał działać drugi bieg w wentylatorze chlodnicy

Post autor: chosen » śr lip 23, 2008 13:01

Witam, no i problem który zagościł u mnei z dnia na dzien.
Wentylator zmienialem jakis czas temu i do przed wczoraj oba biegu chodziły, nic nie chuczal, poprostu git majonez, no a tu nagle jade sobie po miescie i patrze ze temperature mam coraz wyższą i nie spada...Zjechalem na poboczne i no patrze wentyl nie działą.... Mysle ładnie ...dojechalem jakos do domu... sprawdzilem bezpieczniki.... No i mialem racje, bezpiecznik walnął, tylko teraz co z tego, wymienilem go i wentyl nie chodzil., ruszylem wtyczka i jakims cudem zadziałał, ale teraz poprostu chodzi tylko na PIERWSZYM biegu, a to nie wystarcza, bo jest za wolny... Pomocy bo po miescie nie moge jexdzic ?? Co sprawdzic. ?? mysle ze sam wentyl jest ok, termowłącznik wymieniany w tamtym roku, od czego zacząć ???
Ostatnio zmieniony śr lip 23, 2008 14:25 przez chosen, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lip 23, 2008 13:54

Sprawdź na zworze czy wentylator działa. Wypnij panel nawiewów i odłącz przełącznik od kostki. Zwore wkładaj do + i do odbiorczych przewodów. Masz tylko 4 przewody, a + jest najgrubszy, tak więc szybko to sprawdzisz. Jeżeli wentylator działał będzie na każdym biegu to przełącznik do wymiany masz. Jeżeli wentylator nie ruszy na szybkich biegach to zmieniaj termowłącznik.



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » śr lip 23, 2008 18:00

TAZ pisze:Sprawdź na zworze czy wentylator działa.
To rozumiem :)
TAZ pisze:Wypnij panel nawiewów i odłącz przełącznik od kostki
to nie bardzo bo co nawiewy maja do wentyla chłodnicy ?? Wytłumacz mi bo nie moge zrozumiec tego ..
TAZ pisze:Masz tylko 4 przewody, a + jest najgrubszy
tu jest dziwna sprawa, bo najgrubszy jest Czerwono-czarny ale jak podłączam miernik do - i + na aku to on nie ma prądu, tylko + ma minimalnie cieńszy ale za to cały czerwony....


No to nie wazne chcialem cos napisac co Zrobilem

otóz, wypiolem kostkę tą dwu pinową co dochodzi + i - a takze tą od termowłącznika i podłączałem po kolei + do wtyczki termowłącznika, w jednym zaiskrzylo bo pewnie inny biegun ale w dwoch pozostalych wentyl na wolnym biegu chodził normlanie a na szybkim nie rowno... Potem jakos znowu zaiskrzyło i wentyl na szybszym zaczął normalnie pracowac Ale gdy znowu podłączyłem tak jak trzeba zeby było i poczekalem az sie samochod nagrzeje to włączyl sie tylko wolniejszy bieg ...

O co tu chodzi to raz...

Dwa gdzie jest ten przełącznik i którym napisałeś ??? Przeciez Termowłącznik reguluje czy szybki czy wolny bieg...


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lip 23, 2008 18:16

chosen, a powiedz mi , tak z ciekawosci pytam, jak poznac te predosci wiatraka ? bo ja nie rozrozniam, temp jest ok , ale nie widze roznicy w predkosciach :) wiec albo jeden nei dziala , ten pierwszy , albo roznica jest niewidoczna :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » śr lip 23, 2008 18:54

hmm, jeden chodzi cicho i wolno to poropsotu widac, a drugi zapieprza ze slychać bardzo mocno jak wiatr wieje w silnik :>

Cholera pomocy bo na I biegu jest lipa :/


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lip 23, 2008 19:07

chosen, no to u mnie chyba tylko II bieg jest :D bo jak sie przegrzeje to od razu wlacza sie wichura , ladnie wieje, ale zeby cos sie wolniej kreciło to nie zauwazylem , od razu z grubej rury

[ Dodano: Sro Lip 23, 2008 7:24 pm ]
chosen, czytam jak sprawdzales te biegi i wytlumacz mi jezeli mozesz jedna sprawe,
rozumiem kawalek o tym ze odpiales wtyczke od termowlacznika w chlodnicy i do jej 3 pinow podawałes plusa tak ? na jednym pinie zaiskrzyłó , na drugim był wolny bieg i na trzecim tez wolny tak ? a jak uzyskales szybki , kiedys czytalem ze zeby sprawdzic czy dziala szybki to trzeba było zmostkowac wsztstkie piny w kostce od czujnika w chłodnicy.
Z ciekawosci zaraz sie przejde chyba do garazu i sprawdze, tylko musze wiedziec kiedy powinen wlaczyc sie wolny bieg :) zebym wiedzial jak on wygalda pozniej podczas pracy . Mam nadzieje ze nic nie zepsuje. Sorka za OT , mam nadzieje ze ktos Ci pomoze, a silnik wentylatora jest ok ? bo ona ma chyba dwa uzwojenia na moje myslenie nie ? to moze jeden nawalil ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr lip 23, 2008 19:37

i ja w moim mk2 niezauwazylem dwoch biegow,odrazu pocinal ja szalony :chytry: ale widocznie tez tylko drugi mialem



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » śr lip 23, 2008 19:43

no u mnie zazwyczaj tez sie włączał drugi bieg, a tu teraz lipa tylko peirwszy :(

guti, do tych pinow przykłądałem plusa z aku, tylko musisz odłączyc tez wtyczke taka dwu pinową co podaje + i - bo tak to zrobisz zwarcie jak ja i wnetyl sie zakreci chyba w druga strone :>

No i wlasnie podawalem + na te piny i tam był szybszy bieg tylko tak on roznie chodził, raz szybciej raz wolniej, a potem jak zrobilem przypadkowe zwarcie to juz normalnie ...


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lip 23, 2008 19:49

piotr2, chosen, sluchacjei , bylem w garazu przed chwila, nie odpinalem zasilania tej wtyczki z dwoma kabelkai , wypialem tylko wtyczke od chłodnicy , tego czujnika, no i mam dwa biegi :D a to co mi sie zawsze wlaczalo to byl I bieg zawsze, bo II to jest taka wichura ze prawie mi auto ruszyło z miejsca :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » czw lip 24, 2008 08:50

Albo mi się zdaje albo ktoś tu myli nawiew wew. z wentylatorem chłodnicy albo mam problemy z czytaniem :crazy:


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lip 24, 2008 11:48

cos sie Taziowi pomerdało :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » czw lip 24, 2008 19:17

no wlasnie a ja tak mysle o co tu chodzi, chyba podmienie termoiwłącznik i lookne co będzie .. bo mam drugi w zapasie ..


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lip 24, 2008 19:39

guti, mialem kiedys problem z chlodzeniem.mialem zapaprana chlodnice.musialem ja wycigac czyscic kretem i pamietam jak sprawdzalem przed czyszczeniem i po i napewno niemialem 2 biegow.mialem jedna predkosc wiatraka.nawet jak byla chlodnica zawalona to prawie zagotowalem autko a byl jeden bieg bo sprawdzalem wszystko od zimnego do maxa.widocznie cos umnie bylo grzebane albi innego bo on byl w automacie kiedys i jakies weze dodatkowe tam byly



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 145 gości