Strona 1 z 1

MK3 Problem z alarmem olejowym

: sob lip 02, 2005 18:10
autor: Sknerus
Witam wszystkich.
Mam nastepujacy problem w moim 1.4:
Namietnie wlacza mi sie alarm (komputer piszczy i mruga lampka od oleju) dzieje sie to zwykle po przejechaniu dlugiej trasy(bardzo cieply). czasami na strym zakrecie rowniez piszczy. Poziom oleju jest w normie. Zwykle przegazowanie pomaga. Stalo sie to na trasie i musialem tak przejechac dobre 800 km. Pomocy

: sob lip 02, 2005 22:50
autor: jedrek
hmm prawdopodobnie może być zabrudzony smok w misce olejowej, lub słabe ćiśnienie oleju. Zdejmij miche olejową wyczyść smoka a jak nic nie da to sprawdzaj ciśnienie. Mój kumpel miał ten sam problem i wyczyszczenie smoka pomogło

: sob lip 02, 2005 23:20
autor: Sknerus
zastanawiam sie tylko czemu tak sie dzieje dopiero po przejechaniu jakis 100 km. Zwykle zaczyna piszczec na niskich obrotach - daje w gaz i przestaje. Strasznie denerwujace

L.K. Oleju wyje mi tez ... po wymianie usczelki pod glowica!

: ndz lip 03, 2005 11:43
autor: miedziol
Witam!
Wazne pytanie- dalem do warsztatu Golfa 3 zeby zmieniono mi uszczelke
pod glowicą - i teraz jak odebralem to po 30km jazdy wlaczyl mi sie alarm
olejomy (lampka i wycie) - okazuje sie ze mam za niskie cisnienie na wolnych obrotach jak silnik jest nagrzany!!!
Powiedzcie co sie dzieje- teraz po 20km jazdy zawsze sie wlacza- czyli jak silnik jest goracy - a przed wymianą uszczelki pod glowicą było OK!
Coś gość mógł spierniczyć????????? Bo czujnik spadku ciśnienia oleju raczej jest OK!! Czekam na odzew!!

: ndz lip 03, 2005 13:47
autor: Sknerus
to ciekawe bo ja tez mialem wymieniana uszczelke ale przy pasku jakis zimering

pytanko do Sknerusa! Apropo ciśnienia oleju..

: pn lip 04, 2005 07:38
autor: miedziol
Sknerus- a ty sprawdzałeś ciśnienie oleju miernikiem?????
Bo to jest tak ze jak ci się włącza po iluś tam km (np po 100) to bankowo
nie masz odpowiedniego ciśnienia oleju!!!
Rozgrzej auto - i podjedź do mechanika-wkręci ci ciśnieniomierz w miejsce
czujnika spadku ciśnienia oleju i zobaczysz na ciśnieniomierzu jakie masz ciśnienie! Bo to że olej czysty, czy że stan oleju dobry to inna sprawa- ale jak nie masz ciśnienia to zatrzesz silnik według mojej wiedzy!
Ja mam to samo- dziś chyba zmieniam olej - moze to zależeć podobno od gęstości i lepkości oleju- bo pompa olejowa nie ma siły tłoczyć wody!!!
Na jakim oleju jeździsz tą swoją 3-ką??

: pn lip 04, 2005 13:26
autor: Misiek311
ja miałem w pasacie podobny problem zmieniłem biały czyjnik ciśnienia olej i jest o.k ten czyjnik umnuie jest na obubowie filtra i problem zniknoł

: pn lip 04, 2005 16:22
autor: Sknerus
mam mobil 1 super m. poprzedni wlasciciel na nim jezdzil. dzisiaj bylem u mechanika i po wtepnych ogledzinach uszczelka pod glowica(olej w plynie chlodniczym) jesli to nie uszczelka to gdzies glowica pekla a to mi sie bardzo nie podoba.

: pn lip 04, 2005 17:04
autor: festa
miałem to samo włączał mi sie po około 30 km.Pomogla zmiana czujnika koloru białego .Koszt 14 zł.

juz po awarii

: czw lip 07, 2005 09:10
autor: miedziol
u mnie czujniki były OK - tak jak już wczesniej pisałem-
ale okazało się ze pomogła wymiana oleju- mialem wlane 10W40 czyli półsyntetyk (hehh podobno mi wlał mechanik bardzo sprawny nowy olej Castrola-ale coś mu nie wierzyłem jak kontrolka przy nagrzanym silniku zaczynała mrugaci piszczec) a jak szukał usterki to wkońcu zmienił olej -na 100% nowy 15W40 tez Castrola (ale minerał) - tyle ze nie wiem czy pierwszy raz to nie wiem czy mi nie nalał syfuu jakiegoś !!!
Teraz jest ok- jest cisnienie oleju powyzej 1atm na wolnych obrotach i wogóle git!!
Pozdro! Wymieniajcie sami oleje- bo wam syfu naleją i skasują jeszcze ze 100pln!

: wt wrz 06, 2005 19:33
autor: Sknerus
w koncu sie z tym uporalem :) wymiana oleju i wszystko ladnie chodzi. podobno na gazie olej szybciej traci swoje wlasciwosci i trzeba wymieniac co 8-10 tys