Strona 1 z 12

Ukryty wyłącznik zapłonu

: pn lip 21, 2008 21:20
autor: Neoarti
Tak jak w temacie chciałbym zamontować ukryty wyłącznik zapłonu do mojego MK4 Tdi pd
bo jakoś mam do tego przekonanie już kilku kolegom w taki sposób nie zakosili auta :)
nie wiem tylko czy jest to możliwe myślałem o umieszczeniu takiego przełącznika na przewodzie zasilającym np. komputer czyli kręcę rozrusznikiem a auto nie zapala i git o taki efekt chodzi
tylko czy komputer nie złapie jakichś błędów przez odcięcie mu zasilania ??
może macie inny pomysł na taki przełącznik może wystarczy odciąć zasilanie jakiegoś czujnika żeby silnik nie odpalił ?
Nie wiem jak jest w Mk4 bo dużo tu elektroniki i nie chcę nic namieszać w Mk3 po prostu odcinałem prąd na pompie wtryskowej i tyle

: pn lip 21, 2008 21:44
autor: piotrekgal
No wlasnie i ja bym sie podpial pod ten temat, bo bratowi w passacie B5 FL 1,9 TDI nada montować rozne zabezpieczenia i tak tez sie stanie, mozna jakos zabezpieczyc badz zablokowac uchronnie zlacze Vag tak aby ewentualnie zlodziej mial problem ze zlamaniem impobilajzera?

: wt lip 22, 2008 09:48
autor: piotreq
Neoarti nie odcinaj zadnych czujnikow bo wlasnie przez to komp moze wywalac bledy.
Najlepiej odciac zasilanie kompa i wtedy nie odpali na pewno.
Robilem juz taki patent w pasku i w dwoch audi A4 (ten sam silnik TDI).

: wt lip 22, 2008 09:56
autor: rob555
piotreq pisze:Neoarti nie odcinaj zadnych czujnikow bo wlasnie przez to komp moze wywalac bledy.
Najlepiej odciac zasilanie kompa i wtedy nie odpali na pewno.
Robilem juz taki patent w pasku i w dwoch audi A4 (ten sam silnik TDI).
Zmartwie Cie kolego...Twoj patent zlodzieje obejda w 20sek...
Ostatnio sam rozmawialem w policjantem bo zakupilem paska B5 FL i chcialem sie dowiedziec jak oni to kradna. Wiec tak:
- podejscie najprostrze przez diagnoze- flaszuja kompa i odpalaja bez kluczyka. Jak masz odciecie na kompie albo odciecie na OBD to wtedy otwieraja maske. Wykrecaja 4 sruby z obudowy gdzie audi/passat ma kompa. Wypinaja orginalny i wsadzaja swoj sterownik z wyprowadzonymi kablami zasilajacymi juz do akumulatora. Podlaczaja....
Wiec oddciecie kompa ich w tym momencie wali bo maja niezalezne zasilanie....
Lepiej oddciac np pompowtryski :) nawet jak 4 kompy na raz podlacza to nie odpala :)

: wt lip 22, 2008 10:10
autor: twardy
A nie lepiej zainwestowac i kupić blokade lewarka , ponoć to najlepsze zabezpieczenie. sam jeszcze nie słyszałem żeby ukradli auto z założoną blokadą :chytry: Wcześniejsze konstrukcjie można było zamrozić azotem i rozwalić ale te nowe sa tak skonstruowane że psikanie azotem nic nie da , brzeszczotem nie będzie cioł bo to za długo a szlifierki chyba złodzieje nie biora :grin:
Z tego co wiem to większość patentów z odcinaniem złodzieje maja opanowane , i takie zabezpieczenie nie daje gwarancji że nie ukradna auta. najlepiej załozyc dobry alarm + blokada :bigok:

: wt lip 22, 2008 11:16
autor: cowboy
twardy pisze:A nie lepiej zainwestowac i kupić blokade lewarka , ponoć to najlepsze zabezpieczenie
niespecjalnie w VAGowskich skrzyniach na linki :(

: śr lip 23, 2008 07:56
autor: Neoarti
no dobra a możesz podpowiedzieć jak odciąc zasilanie pompowtrysków ? czy trzeba zdejmowac pokrywę zaworów ? czy wystarczy przeciąc jeden przewo i wszystkie pompki przestaną działać czy trzeba odcinać każdy z osobna ?

: śr lip 23, 2008 19:10
autor: darkob
Zmartwie Cie kolego...Twoj patent zlodzieje obejda w 20sek...
Ostatnio sam rozmawialem w policjantem bo zakupilem paska B5 FL i chcialem sie dowiedziec jak oni to kradna. Wiec tak:
- podejscie najprostrze przez diagnoze- flaszuja kompa i odpalaja bez kluczyka. Jak masz odciecie na kompie albo odciecie na OBD to wtedy otwieraja maske. Wykrecaja 4 sruby z obudowy gdzie audi/passat ma kompa. Wypinaja orginalny i wsadzaja swoj sterownik z wyprowadzonymi kablami zasilajacymi juz do akumulatora. Podlaczaja....
Wiec oddciecie kompa ich w tym momencie wali bo maja niezalezne zasilanie....
Lepiej oddciac np pompowtryski :) nawet jak 4 kompy na raz podlacza to nie odpala :)[/quo
te]


A jeżeli będzie odłączony w 1Z wtryskiwacz sterujący to auto odpali czy nie?

: śr lip 23, 2008 20:34
autor: cowboy
darkob pisze:
A jeżeli będzie odłączony w 1Z wtryskiwacz sterujący to auto odpali czy nie?
odepnij wtyczke i spróbuj :)

: śr lip 23, 2008 21:39
autor: Neoarti
penie nie odpali ale czy komp nie nałapie błędów podczas kręcienia rozrusznikiem ??

[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 07:49 ]
sugerując się waszymi wypowiedziami doszedłem do wniosku że najlepiej będzie założyć prosty elektrozawór docinający paliwo powiedzmy na przewodzie prowadzącym paliwo do pompowtryskiwaczy i ukryć gdzieś przełącznik komputerowi nic się nie stanie bo auto będzie zachowywało się jak by zaprakło paliwa i tyle a komu bedzie się chcialo szukać ukrytego dobrze zaworu :) to chyba lepsze rozwiązanie niż przełączniki odcinające zasilanie
tylko czy jak odetnę paliwo to układ się nie zapowietrzy ? czy przed pompowtryskiwaczami jest jeszcze jakaś pompa która pompuje paliwo ze zbiornika do wtrysków ?

[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 20:35 ]
no i co dobry pomysł czy nie ?
czy do pompowtrysków jakiaś pompa podaje paliwo czy same ciągną je ze zbiornika ?

[ Dodano: Nie Lip 27, 2008 19:33 ]
no to co macie jakiś pomysł na proste zabezpieczenie czy nie ?
moze ktoś coś jednak takiego juz skonstrułował ??

: wt lip 29, 2008 22:16
autor: hyper74
Czujnik położenia wału ( Halla ) nie wezmą wtedy autka ( ponoć )

: wt lip 29, 2008 23:19
autor: mariusz75
Neoarti pisze:sugerując się waszymi wypowiedziami doszedłem do wniosku że najlepiej będzie założyć prosty elektrozawór docinający paliwo powiedzmy na przewodzie prowadzącym paliwo do pompowtryskiwaczy i ukryć gdzieś przełącznik komputerowi nic się nie stanie bo auto będzie zachowywało się jak by zaprakło paliwa i tyle a komu bedzie się chcialo szukać ukrytego dobrze zaworu to chyba lepsze rozwiązanie niż przełączniki odcinające zasilanie
tylko czy jak odetnę paliwo to układ się nie zapowietrzy ? czy przed pompowtryskiwaczami jest jeszcze jakaś pompa która pompuje paliwo ze zbiornika do wtrysków ?
Tak jest jeszcze pompa wysokiego ciśnienia. :hmm: i zakładanie dodatkowego elektrozaworu to nie jest dobry pomysł. :helm:

A co do sposobów zabespieczenia auta przed złodziejem to ustalmy panowie że nie ma 100% zabespieczenia :goof: jak będą chcieli wziąść auto to złamią blokade steru i wezmą na hol, a nasze zabespieczenia obejdą spokojnie w "dziupli" :grrr:

Dobrym sposobem zabespieczenia TDI-ka jest przecięcie przewodu Czujnika Halla - G 40, (czujnik pozycji wałka rozrządu) razem z przewodem czujnika obrotów silnika - G 28, (czujnik położenia wału korbowego). OBYDWA CZUJNIKI NA DWÓCH OSOBNYCH PĘTLACH.

Rozcięcie to robi się na przewodach SYGNAŁOWYCH od czujników, przed ECU.

Przy aktywnym zabespieczeniu (czujniki odcięte) włączenie zapłonu nie powoduje "nabicia" błędu, jak równierz próba zapalenia auta (kręcenie rozrusznikiem) nie spowoduje nabicia błędu.

Auto nie zapala a komputer nie widzi błędu :majkel: no i :rock: .

[ Dodano: 29 Lip 2008 23:46 ]
piotreq pisze:Neoarti nie odcinaj zadnych czujnikow bo wlasnie przez to komp moze wywalac bledy.
Nie gdy przetniesz odpowiednie kable.
piotreq pisze:Najlepiej odciac zasilanie kompa i wtedy nie odpali na pewno
Skuteczne na złodzieja amatora lub początkującego laika.
rob555 pisze:Lepiej oddciac np pompowtryski nawet jak 4 kompy na raz podlacza to nie odpala
Bardzo skuteczne i trudne do obejścia gdy zrobi się to w odpowiedni i fachowy sposób.

: czw lip 31, 2008 21:56
autor: Neoarti
no dobrze kolego a czy byś był tak miły aby pokierować zabłąkanego kolegę nie mającego wiekszego pojecia o elektryce i wyjaśnic bliżej jakie dokładnie przewody przciąc (może kolory?) i gdzie dokładnie znajdują sie czujniki ? wiem ze ten od położenia wałka jest od osłoną rozrządu (w końcu dzis wyminiałem rozrząd ) ale ten drugi to nie mam pojęcia

: pt sie 01, 2008 23:28
autor: mariusz75
G40- przy kole pasowym wałka rozrządu (przewód sygnałowy o ile dobrze pamiętam o kolorze liliowym z zielonym paskiem)
G28- w bloku silnika (przewód sygnałowy o kolorze liliowym)

Te kolory są od MK5, od MK4 podaje dalej

Koloru przewodów jestem pewien na 90%, ale jeśli odszukasz czujniki idż po kablu aż dojdziesz do wtyczki na trzy piny i przewód środkiwy jest zawsze sygnałowym który należy przeciąć. Tak samo w przypadku G28, jak i G40.

Odszukaj obydwie wtyczki rozłącz i spróbuj zapalić auto,jeśli nie zapali to jest OK. Po rozpięciu tylko jednej auto zapali.

Skasój błędy VAG_iem i przetnij przewody sygnałowe (te środkowe w wtyczkach).

Ponownie spróbuj zapalić (nie zapali) i odczytaj błędy (nie będzie ) to znaczy że masz te przewody!!! :metal: