Strona 1 z 1

Problem z mułowatym silnikiem

: pn lip 21, 2008 20:58
autor: W@luś
Witam wszystkich serdecznie!

Niedawno dołączyłem do posiadaczy VWejów i jest to mój pierwszy post na tym forum.


Mam mały problem: mianowicie posiadam nietypowy (chyba) silnik o oznaczeniu AWG (2.0 8v 115KM).
Nie znalazłem na forum zadnego golfika z tym silnikiem.

Problem polega na tym, że autko jest strasznie mułowwate - przyspieszenie porównywalne do silnika 1.4 albo i mniej. Wiem, że nie mam sondy ale wydaje mi się że to nie jest problem (kumpel niedawno wyciął kata).

Poniżej wykaz błędów z VAG'a:

Obrazek

Co może być tego przyczyną?
Czy czujnik położenia wałka rozrządu to to samo co czujnik Halla?
Gdzie go można znaleźć (prosiłbym o jakieś zdjęcie poglądowe)?
Czy Posiadacie jakiekolwiek informacje o silniku AWG?


Jeżeli napisałem coś nie tak albo zadałem za dużo pytań na raz to przepraszam :D

: pn lip 21, 2008 23:38
autor: majki75
W@luś pisze:Czy czujnik położenia wałka rozrządu to to samo co czujnik Halla?
Gdzie go można znaleźć (prosiłbym o jakieś zdjęcie poglądowe)?
Tak czujnik hallotronowy to właśnie ten odczytujący obroty wałka rozrządu. Zwykle montowanym nad wałkiem lub w aparacie zapłonowym.
Można jeździć z uszkodzonym czujnikiem ale komputer pracuje w trybie zastępczym - sterownik nie może stwierdzić w którym cylindrze następuje zapłon. To wpływa na osiągi auta.
Uszkodzona sonda lambda - nie jest możliwe optymalne dobranie składu mieszanki - pewnie jest zbyt uboga, to powoduje obniżenie mocy silnika.

Napraw te podstawowe elementy, a jak nie pomoże to wróć z pytaniami na forum.

: śr lip 23, 2008 18:57
autor: W@luś
Dzięki wielkie za odpowiedź!
Postaram się jak najszybciej usunąć usterki. Mam nadzieję, że osiągi się poprawią.

Jeszcze mam pytanie odnośnie jakichkolwiek informacji na temat mojego silnika. Posiada ktoś takowe?


Acha i jeszcze jedno: jak mogę w domowych warunkach sprawdzić, czy sam czujnik Halla jest ok?

Pozdrawiam!

: śr lip 23, 2008 20:57
autor: Mil4n
W@luś,myślę że to będzie pomocne :grin:

Czujnik Halla

: śr lip 23, 2008 23:53
autor: majki75
W@luś pisze:Acha i jeszcze jedno: jak mogę w domowych warunkach sprawdzić, czy sam czujnik Halla jest ok?
Było o tym kilka postów wcześniej: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179861

: czw lip 24, 2008 17:05
autor: W@luś
Mil4n, Wielkie dzięki za skan!

Skorzystałem z niego i sprawdziłem wtyk. Niestety napięcie pomiędzy wtykiem 1 i 3 wynosi 12V (równiutko z napięiem akumulatora) a powinno od 4.5V do 5.5V także VAG ma racje, że czujnik poza zakresem :(
Z kolei przy sprawdzaniu styku 3 rezystancja nie powinna być większa niż 1.5 Ohm a ja mam powyżej 500 Ohm :shock:
Kiedy podłączyłem styk 2 z masą, na moim mierniku pojawił się akumulatorek i "jedynka...

Niestety nadal nie sprawdziłem czujnika Halla (zatrzymałem się na samym wtyku).
I mam kolejne pytaniai prośbę: jest jakaś opcja, żeby do tych styków podłączyć kable "na krótko", żeby tylko usunąć błąd z kompa i sprawdzić czujnik?

Uprzejmie proszę o schemat instalacji.

I z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)