Strona 1 z 2

Czujnik Halla, cewka czy kostka?

: pn lip 21, 2008 16:31
autor: KubaG.
Witam. Mam problem tego typu, że nie mogę uruchomić silnika: rozrusznik kręci ale nie ma iskry. Jak mogę sprawdzić, czy to czujnik Halla, cewka czy kostka za stacyjką (takie są moje przypuszczenia)? Dodam, że wcześniej były objawy następujące: gasł w czasie jazdy i odpalał dopiero po dłuższej przerwie. Teraz już nie chce zapalić. Proszę o radę.

: pn lip 21, 2008 16:53
autor: prezesik25
wydaje mi się, ze pierwsze to czujnik halla. Najlepiej jakbyś miał kogoś z podobnym silnikiem, wtedy mógłbyś podmieniać po kolei czujnik halla, potem cewkę.

: pn lip 21, 2008 16:58
autor: zodiak
Czujnik łatwo sprawdzić miernikiem, parę razy opisywałem już na forum jak.

Wkleję jeszcze raz :
"Odkręcacz i wyciągasz sobie aparat (2 śrubki). Pod "+" podłaczasz +12 v , pod "-" oczywiście - . między "0" a "+" jakiś miernik ustawiony na zakres 15 -30 v napięcia stałego. Powoli obracsz osią oparatu i powinno ci się pojawiać napięcie ok. 12 v (może być ciut niższe niż zasilanie) i znikać.
Nie musisz kręcić cały czas bo przy odpowiednim położeniu "osi" napięcie "zostaje" lub "znika" i zmieni się dopiero jak ruszysz i wyjdziesz poza zakres (chwytania Halla). Możesz oczywiście zrobić to też "na samochodzie (ale aparat też wygodnie jest odkręcić - nie trzeba wtedy kręcić całym wałem (naprawdę problematyczne !) no i wyjąć kabel z cewki WN i podpiąć do masy."

: pn lip 21, 2008 17:19
autor: KubaG.
A czy mogę sprawdzić, czy cewka daje prąd do rozdzielacza? Jak? I czy do cewki też dochodzi prąd z kostki?

: pn lip 21, 2008 17:32
autor: zodiak
KubaG. pisze:A czy mogę sprawdzić, czy cewka daje prąd do rozdzielacza? Jak?
Wyjmujesz przewód W.N z kopułki i zbliżasz jego koniec do masy, potem kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy przeskakuje iskra. Ale wątpię żeby przeskakiwała (no chyba że już "nie masz palca" rozdzielacza).

Co do cewki W.N to napięcie ze stacyjki powinno się pojawiać na pinie "15".

: pn lip 21, 2008 17:39
autor: norek111
stawiam na cewke

[ Dodano: 21 Lip 2008 17:41 ]
moduł zakończył swój zywot

: pn lip 21, 2008 17:43
autor: KubaG.
zodiak pisze: Wyjmujesz przewód W.N z kopułki i zbliżasz jego koniec do masy, potem kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy przeskakuje iskra. Ale wątpię żeby przeskakiwała (no chyba że już "nie masz palca" rozdzielacza).
Wyjąłem, zbliżyłem do masy, kręciłem rozrusznikiem i nic. Żadnej iskierki. Czy to podstawa, żeby wykluczyć Halla i uznać cewkę za padniętą (czy dobra będzie zawsze dawać iskrę w ten sposób)?

: pn lip 21, 2008 17:46
autor: zodiak
Ten test wyeliminował tylko palec rozdzielacza, uwalona może być cewka, czujnik Halla lub kostka stacyjki. Sprawdź miernikiem czujnik Halla bo to częsta przyczyna braku iskry.

: wt lip 22, 2008 19:43
autor: KubaG.
A czy ktoś wie jak mogę sprawdzić cewkę, czy działa?

: wt lip 22, 2008 20:12
autor: norek111
podmienic na sprawną

: wt lip 22, 2008 22:33
autor: jackyz
Wyjmij aparat zapłonowy,włącz zapłon przyłóż kabel wysokiego napięcia(od świecy) do masy (oczywiscie kostka z boku też jest wpięta do aparatu) i pokręcaj ręką.Powinna pokazać się iskra.Potem zrób to samo tylko po przyłożeniu aparatu do silnika.Jeżeli zginie to znaczy że ma przebicie na mase.

: śr lip 23, 2008 00:15
autor: bugalon
Cewkę sprawdz zwierając do masy srodkowy pin wtyczki od aparatu. Podłącz wszystko tak jak dziejo napisał (zdejmij wtyczke z aparatu, na skrajne piny wtyczki podaj + i masę) Do srodkowego przewodu podłącz przewód (dłuższy) Zbliż przewód WN do masy (przewód odepnij z kopułki, ten co na środkowy pin wchodzi i tą wypiętą końcówkę zbliż do masy). Przewód ze srodkowego pina wtyczki czujnika halla zewrzyj z masą. W momencie zwarcia powinna przeskoczyć iskra między przewodem z cewki a masą. Jeśli nie przeskoczy to znaczy, że układ cewki jest niesprawy (mam tutaj na myśli cały układ, czyli cewka z modułem + wyzwalanie jej ze sterownika). Jeśli przeskoczy to czujnik halla najprawdopodobiej padnięty.

: śr lip 23, 2008 10:12
autor: kamil92
Witam,
sprawdź, czy jak kręcisz rozrusznikiem to wychyla się wskazówka od obrotomierza. Jeżeli tak to czujnik halla sprawny na 100%, a cewka do wymiany. Jeżeli wskazówka leży nieruchomo to hall do wymiany.

: śr lip 23, 2008 10:55
autor: wojewoda
Witaj!
Przerabialem,wszystko o czym piszesz na swoim golfiku,podmiana cewki,zmiana kabli WN,nowa kostka stacyjki,uzywany aparat i dopiero kupilem na allegro aparat nowy,oczywiscie podrobka za 65 zeta i smigam jak nowka.
pozdrawiam:)