Strona 1 z 1

Jak odkręcić sróbe mocującą koło pasowe na wale

: pn lip 21, 2008 14:05
autor: marcinhello1
witam. zamierzam wymienic pasek rozrządu w golfie 2 92r. silnik 1.3 NZ a żeby to zrobic musze ściągnąć górną i dolną obudowe.. dolną żeby ściągnąć muszę zdemontować koło pasowe które napędza alternator paskiem klinowym.. jak zablokować koło pasowe żeby odkręcić tą śróbe?? jakiś klin między koło a blok.. 1 bieg i coś pod koła to nie zda egzaminu:) pomóżcie z góry dziękuje;)

: pn lip 21, 2008 14:07
autor: adamgti
ja zawsze robie tak że czyszcze tą srubę na imbus żeby klucz dobrze siedział i młoteczkiem stukam i zawsze się odkręca

: pn lip 21, 2008 14:08
autor: dziejo
marcinhello1 pisze: jakiś klin między koło a blok
dobrze kombinujesz ja zastosowałem krótką breszkę i się udało
co prawda nie w mk ale zasada jest ta sama

: pn lip 21, 2008 14:18
autor: krzycho85
Ja przytrzymuje kluczem nasadowym za śrubę centralną w tym kółku.

: pn lip 21, 2008 16:59
autor: marcinhello1
widze że jedni mówią o tej głównej sróbie centralnej ale są tam też na imbus 4 sróby o których tez pisaliście.. to teraz nie wiem któe trzeba odkręcić żeby zdjąć te koło? mi się wydawało że tą centralną i 4 imbusowe

: pn lip 21, 2008 17:24
autor: Hans-Hans
Te 4 imbusowe jak odkręcisz to zdejmiesz koło pasowe i to ci wystarczy do wymiany paska nie musisz otkręcac tej centralnej ona czyma koło po którym smiga rozrząd

: pn lip 21, 2008 17:46
autor: marcinhello1
Hans-Hans pisze:Te 4 imbusowe jak odkręcisz to zdejmiesz koło pasowe i to ci wystarczy do wymiany paska nie musisz otkręcac tej centralnej ona czyma koło po którym smiga rozrząd
dzięki. nie wiedziałem, w takim razie to już sobie poradze, oby tylko te sróby imbusowe nie pekły jak będe odkręcał:D i przy okazji jak najlepiej zaznaczyć na kole pasowym i na gornym na wałku żeby się znaki zgrywały:/? nie chce o czyms zapomnieć bo to będzie moja pierwsza wymiana paska a nie chce nauczyć się na własnym błędzie czegoś:D pozdro

: pn lip 21, 2008 18:10
autor: Hans-Hans
Jak zdejmiesz wszystko to poszukaj orginalnych znakuw na kole wału i kole wałka rozrządu i punktyw na bloku punkt z koła musi patrzec idealnie na punkt na bloku . A jesli nie znajdzesz to zrub swoje znaki białą farbką. Tam chyba pasek jest napinany pompą wody. I pamiętaj nie napinaj go jak struny bo szlak trafi pompe wody. jak jusz napniesz pasek to pokręc wałem 4 razy dla pewnosci że niema kolizji.

: pn lip 21, 2008 18:18
autor: marcinhello1
ok dzięki Wam mysle że sobie poradze no zobaczymy:/ pozdrawiam:) jakby ktoś miał fotki to jeszcze lepiej:D

: pn lip 21, 2008 18:20
autor: krzycho85
Na forum jest schemat ustawienia tego rozrządu, sam go kiedyś zamieszczałem w którymś temacie. Poszukaj a na pewno znajdziesz :bigok:

: pn lip 21, 2008 18:27
autor: marcinhello1
jakby ktoś miał to byłbym wdzięczny:) szukać mi się nie chce dużo tego jest..:D

: pn lip 21, 2008 18:42
autor: krzycho85
Od szukania jest specjalna SZUKAJKA :bajer:
ale niech Ci będzie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1988899

: pn lip 21, 2008 20:20
autor: marcinhello1
dzięki ziomki:D jakoś to zrobie:P ale jeszcze nie zamykac może coś się jeszcze zapytam:) pozdro

[ Dodano: 24 Lip 2008 13:16 ]
ok. właśnie wymieniłem pasek rozrządu olej filtr oleju i jest ok:D moge jechać w świat:D pozdro

[ Dodano: 14 Sie 2008 19:37 ]
Witam. TEMAT MOŻNA ZAMKNĄĆ;)