Jak odkręcić sróbe mocującą koło pasowe na wale

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcinhello1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Jak odkręcić sróbe mocującą koło pasowe na wale

Post autor: marcinhello1 » pn lip 21, 2008 14:05

witam. zamierzam wymienic pasek rozrządu w golfie 2 92r. silnik 1.3 NZ a żeby to zrobic musze ściągnąć górną i dolną obudowe.. dolną żeby ściągnąć muszę zdemontować koło pasowe które napędza alternator paskiem klinowym.. jak zablokować koło pasowe żeby odkręcić tą śróbe?? jakiś klin między koło a blok.. 1 bieg i coś pod koła to nie zda egzaminu:) pomóżcie z góry dziękuje;)
Ostatnio zmieniony pn lip 21, 2008 14:46 przez marcinhello1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » pn lip 21, 2008 14:07

ja zawsze robie tak że czyszcze tą srubę na imbus żeby klucz dobrze siedział i młoteczkiem stukam i zawsze się odkręca
Ostatnio zmieniony pn lip 21, 2008 14:08 przez adamgti, łącznie zmieniany 1 raz.


the mechanic

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn lip 21, 2008 14:08

marcinhello1 pisze: jakiś klin między koło a blok
dobrze kombinujesz ja zastosowałem krótką breszkę i się udało
co prawda nie w mk ale zasada jest ta sama



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn lip 21, 2008 14:18

Ja przytrzymuje kluczem nasadowym za śrubę centralną w tym kółku.



Awatar użytkownika
marcinhello1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: marcinhello1 » pn lip 21, 2008 16:59

widze że jedni mówią o tej głównej sróbie centralnej ale są tam też na imbus 4 sróby o których tez pisaliście.. to teraz nie wiem któe trzeba odkręcić żeby zdjąć te koło? mi się wydawało że tą centralną i 4 imbusowe



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » pn lip 21, 2008 17:24

Te 4 imbusowe jak odkręcisz to zdejmiesz koło pasowe i to ci wystarczy do wymiany paska nie musisz otkręcac tej centralnej ona czyma koło po którym smiga rozrząd



Awatar użytkownika
marcinhello1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: marcinhello1 » pn lip 21, 2008 17:46

Hans-Hans pisze:Te 4 imbusowe jak odkręcisz to zdejmiesz koło pasowe i to ci wystarczy do wymiany paska nie musisz otkręcac tej centralnej ona czyma koło po którym smiga rozrząd
dzięki. nie wiedziałem, w takim razie to już sobie poradze, oby tylko te sróby imbusowe nie pekły jak będe odkręcał:D i przy okazji jak najlepiej zaznaczyć na kole pasowym i na gornym na wałku żeby się znaki zgrywały:/? nie chce o czyms zapomnieć bo to będzie moja pierwsza wymiana paska a nie chce nauczyć się na własnym błędzie czegoś:D pozdro



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » pn lip 21, 2008 18:10

Jak zdejmiesz wszystko to poszukaj orginalnych znakuw na kole wału i kole wałka rozrządu i punktyw na bloku punkt z koła musi patrzec idealnie na punkt na bloku . A jesli nie znajdzesz to zrub swoje znaki białą farbką. Tam chyba pasek jest napinany pompą wody. I pamiętaj nie napinaj go jak struny bo szlak trafi pompe wody. jak jusz napniesz pasek to pokręc wałem 4 razy dla pewnosci że niema kolizji.



Awatar użytkownika
marcinhello1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: marcinhello1 » pn lip 21, 2008 18:18

ok dzięki Wam mysle że sobie poradze no zobaczymy:/ pozdrawiam:) jakby ktoś miał fotki to jeszcze lepiej:D



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn lip 21, 2008 18:20

Na forum jest schemat ustawienia tego rozrządu, sam go kiedyś zamieszczałem w którymś temacie. Poszukaj a na pewno znajdziesz :bigok:



Awatar użytkownika
marcinhello1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: marcinhello1 » pn lip 21, 2008 18:27

jakby ktoś miał to byłbym wdzięczny:) szukać mi się nie chce dużo tego jest..:D



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn lip 21, 2008 18:42

Od szukania jest specjalna SZUKAJKA :bajer:
ale niech Ci będzie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1988899



Awatar użytkownika
marcinhello1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: marcinhello1 » pn lip 21, 2008 20:20

dzięki ziomki:D jakoś to zrobie:P ale jeszcze nie zamykac może coś się jeszcze zapytam:) pozdro

[ Dodano: 24 Lip 2008 13:16 ]
ok. właśnie wymieniłem pasek rozrządu olej filtr oleju i jest ok:D moge jechać w świat:D pozdro

[ Dodano: 14 Sie 2008 19:37 ]
Witam. TEMAT MOŻNA ZAMKNĄĆ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości