Strona 1 z 6

MK4 montaż orginalnych Xenon-ów

: sob lip 19, 2008 18:29
autor: Bodek_S55
Potrzebna jest mi pomoc w montażu oryginalnych xenon-ów do Mk4 TDI 2003r. z przetwornicami z tylu przy lampach.

Kupiłem całe lampy, ale są inne gniazda.

Mam wtyczkę gdzie są dwa rzędy po 5 wejść. A w lampach xenon jest dwa rzędy po 6 bolców

Jak kto przerobić? Lub kto z okolic Zielonej Góry potrafi to przerobić?

Kto ma jakiś schemat instalacji xenon Golfa IV?

Mając taki schemat mogę gniazda zaadoptować ze starych lamp do nowych.

Tylko że do przetwornicy idą 4 przewody które nie wiem jak podłączyć. za dużo przewodów za mało bolców.

Proszę o pomoc. Obrazek Obrazek

Re: MK4 montaż orginalnych Xenon-ów

: sob lip 19, 2008 20:18
autor: kameh1
Fajne lampy :helm: Sam bym sobie takie sprawił :hmm: daj cynk gdzie je kupiłeś i ile takie cacko pozdro niestety co do przeróbki to nie umiem ci pomóc.

: sob lip 19, 2008 20:42
autor: Bodek_S55
Lampy kupiłem na allegro :bajer: . Koszt tych lamp to 1400zł.
Z tego co sie już dowiedziałem to są jakieś adaptery.
http://cgi.ebay.de/Xenon-Adapter-%23Gol ... 1230a19436

Ja osobiście wolę bez takich dodatków. Żebym miał schemat to sam bym je przerobił tak jak powinno być.

: ndz lip 20, 2008 10:17
autor: indyczes
Jesli kupisz te adaptery to będziesz miał bez żadnej kombinacji, wpinasz wtyczki i po sprawie.
Oczywiście mozna samemu przerobić,ale i tak się to sprowadza to zrobienia samemu takich adapterów, oczywiście musisz dysponować wtyczkami i dokładnym schematem co gzie idzie.
Osobiście polecam zakup adapterów, jeśli stać Cię było na lampki, to i jeszcze kilkadziesiąt euro nie gra roli :grin: :grin:

: ndz lip 20, 2008 16:43
autor: Kulon
daj meila to coś Ci wyśle, tylko wiesz że jedną lampe masz nowszą a drugą starszą
gniazda są inne bo w fabrycznej instalacji xenonowej był inny schemat kabli ale troche pracy i będzie świeciło

: ndz lip 20, 2008 20:51
autor: Bodek_S55
Na Niemieckim Forum znalazłem ze można przepiąć piny w gniazdach.

Oto przykłady:
10 PIN - 12 PIN
4 - 7
5 - 11
6 - 4
7 - 6
8 - 8
9 - 5
10 - 3
=========================================

I jak to sie ma do pinów

10 pin Stock Wiring

1. Level Motor (+)

2. Front Fogs (+)

3. Negative (Level motor)

4. Negative (Low Beam, Indicators, Sidelights)

5. Level Motor Control (+)

6. Indicator (+)

7. Low Beam (+)

8. Negative (Front Fogs, High Beam)

9. High Beam (+)

10. Sidelight (+)



12 Pin Left Headlight

1. Black – Level Motor (+)/Purple – Levelling Controller (+)

2. K Wire à OBDII socket pin 7 or T32/25 (Blue plug on clocks)

3. Sidelight (+)

4. Indicator (+)

5. Main Beam (+)

6. Ballast (+)

7. Negative (Main Beam, Levelling Motor, Levelling Controller)

8. Negative (Ballast, Sidelight, Indicator)

9. Suspension Sensors (+). Pin 5 on both sensors (black wire)

10. Rear Suspension Sensor. Pin 4 (blue wire)

11. Levelling Motor Control

12. Front Suspension Sensor Pin 4 (red wire)



12 Pin Right Headlight

1. Level Motor (+) à T12a/1

2. K Wire à T12a/2

3. Sidelight (+)

4. Indicator (+)

5. Main Beam (+)

6. Ballast (+)

7. Negative (Main Beam, Levelling Motor)

8. Negative (Ballast, Sidelight, Indicator)

9.

10.

11. Levelling Motor Control à T12a/11

12.

Tylko dlaczego do przetwornicy prócz kabli zasilających przychodzą 4 inne przewody, które są wpięte do kostki?

kulon-x Jak masz jakieś schematy to bardzo proszę o przesłanie. już wysłałem ci namiary.

Z góry wielkie dzięki. Każda pomoc sie przyda ;)

: pn lip 21, 2008 11:02
autor: losdamianos
Pamiętaj również o zmianie instalacji regulacji wysokości światłami. Bez tego nie licz na stempel w dowodzie rejestracyjnym na przeglądzie.Wiem bo sam jakis m-c temu kupiłem oryginalne xenony BOSCH-a i trochę roboty przy nich jest...Nie zapominaj również o nowych żarówkach aby miały identyczny kolor.

: wt lip 22, 2008 20:16
autor: Bodek_S55
Mam sprawę w sprawie xenon-ów. To prawda że jedna jest nowsza a druga starsza.
Kupiłem kostki w serwisie podłączyliśmy lewą lampę (na zdjęciu gdzie widać od tył, to ta po prawej) z gniazdem na samoregulagtor poziomu. Ta lampa po podłączeniu działa świeci pięknie ładnie: xenon, kierunki, długie, postojowe, oraz silniczki regulacji świateł z kabiny.

Inaczej to ma sie tej drugiej prawej lampy. Też wszystko działa prócz xenon-u. :( To tak jakby zasilanie nie dochodziło do xenon-u

Jak rozebrałem lampę to z tył jest na pinach mostek zrobiony (fabrycznie) no i nie ma kabelków które idą do kostki do samoregulacji poziomu.

Przesyłam zdjęcia kostek prawej i lewej lampy może coś zobaczycie.

Kulon-x Pisał że trochę zabawy i będzie świeciło. Wiecie coś może na ten temat?

Jeśli macie jakieś pomysły to wysłucham?
dwa pierwsze zdjęcia to lampa

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: czw lip 24, 2008 16:05
autor: Kulon
wysłałem Ci na meila te żarówki, popratrz i kup na zapas lepiej po sztuce
pozdro
no i witaj w klubie xenoniaków

: pt lip 25, 2008 15:41
autor: Bodek_S55
Kulon-x Już zamówiłem kilka sztuk, na zapas.

Xenon już działa jeszcze tylko dojdą żarówki do kierunkowskazów i będzie wszystko pięknie świeciło ;)

Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc;) Mam nadzieję że też będę mógł komuś w czymś pomóc ;) POZDRAWIAM

: śr sie 20, 2008 20:27
autor: roboform550
Też właśnie zakupiłem xenonka i u mnie w jednej lampie jest 12 pinów podłączonych
Obrazek
a w drugiej 10
Tam gdzie jest 12 to jest instalacja od samo poziomowania ( w drugiej tego niema) czy podłączając wszystko według schematów mogę to pominąć?

: pt sie 22, 2008 13:30
autor: xplo
Ja mam takie pytanie, czy można wstawić lampy xenonowe gdy nie ma się spryskiwaczy lamp ?

: pt sie 22, 2008 16:30
autor: Kulon
xplo pisze:można wstawić lampy xenonowe gdy nie ma się spryskiwaczy lamp
pytasz sie o warunki techniczne czy prawne, techniczne - można; prawne - jak Cię złapią to mogą dowód zabrać jak będą się znać

: pt sie 22, 2008 19:03
autor: xplo
Chodziło o prawne. Tak jak myślałem za drogi interes. Na same lampy to jeszcze bym się skusił ale wymiana zderzaka itp to już za duży wydatek.