Strona 1 z 1

wycieraczki

: sob lip 19, 2008 18:25
autor: wacpan-lisu
Witam mam golfiaka II 88r. 1.6 gaźnik, i mam problem dzisiaj wlaczylem wycieraczke z tyłu (tzn. machnąłem ja dwa razy) po czym chcialem wlaczyc przednie ale juz nie działały i okazało sie ze wywala mi bezpiecznik od wycieraczek nawet 25A i mam pytanko czy ktos wie co może to powodować bo chciałbym to samemu zrobić w ramach oszczędności na elekrtyku :d Z góry dzięki za pomoc.

: sob lip 19, 2008 18:34
autor: Jarowo
zacznij od wyjęcia sterownika tylnej wycieraczki i zobacz czy nie wywala bezpiecznika, a jak dalej będzie wywalało odłączaj silnik tylnej wycieraczki a potem pompkę spryskiwacza po to aby ustalić co wywala ten bezpiecznik. Następnie napisz jakie efekty to pomyśli sie co dalej.

: sob lip 19, 2008 19:38
autor: wasiak
jeszcze mozesz zobaczyc kbleczy sie nie przetarly w okolicach przejscia z budy do klapy
pod guma
to tz czesta przypadlosc

: sob lip 19, 2008 19:58
autor: axel1989
ja bym przczyscil styki w manetce bo tak nagle nie moglo nigdzie indziej sie cos spalic. ja swoje przeczyscilem, bo tez mi wywalalo bezpiecznik chyba 4 u mnie byl od wycieraczki i spryskiwaczy. i teraz wszystko ladnie pieknie cacy :)

: sob lip 19, 2008 20:15
autor: Duber
wasiak pisze: zobaczyc kbleczy sie nie przetarly w okolicach przejscia z budy do klapy
pod guma
dokladnie.moze tam robic zwarcie do budy.lub masz zapieczona oske od wycieraczek i silnik niedaje rady.przegrzewa sie i wywala bezp.

: ndz lip 20, 2008 17:02
autor: wacpan-lisu
otóż tak: bez wyciągania sterownika ustaliłem ze bezpiecznik wywala mi gdy włączam spryskiwacz z przodu. Po odłączeniu kabla od silniczka znajdującego się przy zbiorniku płynu, dalej mi wywalało jak włączałem spryskiwacz, nie zdążyłem juz dzisiaj wyczyścic styków w kierownicy, ale zapytuję czy może to byc jeszcze coś poza tymi stykami, bo kable w skrzynce z bezpiecznikami wygladąją na jak najbardziej w porządku :]

: ndz lip 20, 2008 22:40
autor: Jarowo
wacpan-lisu pisze:ustaliłem ze bezpiecznik wywala mi gdy włączam spryskiwacz z przodu.
z tego co pamiętam to dla przedniej i tylnej szyby jest ta sama pompa tyle,ze aby pompowała raz z przodu a raz z tyły przetacznik zamienia jej bieguny zasilania może faktycznie masz uszkodzony zespół styków który zamienia bieguny dla silnika spryskiwacza.
A z tymi kablami to także może być gdzieś dalej kiszka mimo to że przy bezpiecznikach są OK. Jak sprawdzisz styki w przełączka i przy wyjściu na sterowanie pompką bezie zamiana +/-, i -/+ trzeba będzie szukać dalej wg schematu Jak by co to sie wykombinuje jak nie masz.