Szum z kola

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt gru 15, 2006 19:32
Lokalizacja: Kraków

Szum z kola

Post autor: maker » pt lip 18, 2008 22:52

Od 2 dni dochodza do mnie dziwne dzwieki chyba z tylnego kola.
Takie cykliczne szy szy szy szy szy.
Co dziwne raz glosniej, raz ciszej, a czasamie wogole.
Na poczatku myslalem ze to lozysko ale chyba jednak nie.
Wydaje mi sie ze jest to zwiazane z hamulcem. Gdy ponaciskam na hamulec to np. przestaje albo jeszcze bardziej szumi.

Gdzie szukac przyczyny ?



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » sob lip 19, 2008 07:13

wg mnie to na pewno łożysko :)



lipass
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8522
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:59
Lokalizacja: WK
Kontakt:

Post autor: lipass » sob lip 19, 2008 10:36

według mnie albo łożysko, albo szczeki sie skonczyly



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob lip 19, 2008 10:40

Zdejmij bęben wymień tłoczek hamulcowy (15zł) , nasmaruj wszystko , taka moja rada. :D Wiem co mówie. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

grzesiek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
Kontakt:

Post autor: grzesiek1990 » sob lip 19, 2008 11:53

jezeli to nie szczeki to napewno łożysko. wez sie przejedz samochodem i jezeli na zakrecie w prawo lub w lewo szum ustanie to bedzie łożysko jezeli natomiast nie to mogły sie szczeki skonczyc:D


[i]285PS 575 NM[/i]

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]

Awatar użytkownika
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 584
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Kontakt:

Post autor: rafus » sob lip 19, 2008 14:17

a ja miałem taką sytuacje, szczeki wymienione, łożysko wymienione, tłoczek wymieniony, bęben nowy, czyli caly zestaw na tył nowka funkiel nieśmigane. Teścik a tu pupa blada dziwne dźwieki dochodą, jak hamowalem ustawalo albo jak reczny zaciągnolem troche, znowu rozbieranie ale wszystko gra, jak sie okzalo to linka od recznego wypadla z wieszka i obcierala o felge. Dźwięk był okropny. No moze u ciebie bedzie co innego ale warto sprawdzic.



maker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt gru 15, 2006 19:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: maker » sob lip 19, 2008 14:31

Dzisiaj mam troche nowe odczucia przy skrecie w lewo dzwiek sie znacznie nasila, przy skrecie w prawo jest znacznie cichszy. W takim razie wyglada dzisiaj na lozysko.
Wiem ze to lewa strona samochodu ale jak wyciagam glowe przez okno to juz sam nie wiem czy przod czy tyl ?
Da sie to jakos sprawdzic biorac samochod na lewar ?
I jeszcze jedna poszlaka po 4 kilometrowej trasie lewa przednia felga leciutko sie rozgrzala, a prawa zimna.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » sob lip 19, 2008 14:38

wg mnie jak wymieniać łożyska to najlepiej juz na całej osi, czyli prawa i lewa strona jednoczesnie.... w co do ustalenia które to kółko, to podnieś na lewarku, zakręć tak mocniej i słuchaj co Ci powie :P Te które bedzie głośniek gadać to wiadomo ze prosi się o naprawke ;]



maker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt gru 15, 2006 19:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: maker » sob lip 19, 2008 16:10

Podnioslem na lewarze, zakrecilem i bardzo topornie to szlo, nie wiem czy byl jeden pelny obrot. Ogolnie to slyszalem tarcie metalu o metal. Zdjalem kolo, i zobaczylem ze klocek dotyka tarczy tuz przy piascie. Widac to na zdjeciu.
Obrazek

Ogolnie to chyba klocki do wyrzucenia ? cos mi sie wydaje ze tra blacha a nie powierzchnia cierna. Czy moze byc to przyczyna ? I jak uzasadnic to ze raz mocniej slychac szy szy szy a raz slabiej ?
Ile minimalnie moze miec tarcza w 1.3 NZ ?
Tutaj jest 5 mm.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lip 19, 2008 22:04

5mm! - wymieniaj natychmiast! Nowa ma 12, graniczne zużycie to 10. Ewentualnie mogłeś mieć założoną tarczę 10mm, wtedy graniczne zużycie jest 8.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

maker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt gru 15, 2006 19:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: maker » sob lip 19, 2008 22:14

U to faktycznie niemiło. W takim razie biore komplet brembo + ferodo. Mam nadzieje ze dziwne dzwieki ustana. Czy musze tez wymienic plyn ? Ile plynu wchodzi do instalacji w tym golfie ?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lip 19, 2008 22:15

WOW! Kolego teraz mi się dopiero zdjęcie wczytało - ty tych kocków tam już nie masz. To co widzisz, to blacha od kolcka - masz klocki i tarcze do wymiany. W lewym i prawym kole.

Przezyłem kiedyś w polonezie coś takiego - klocki z przodu się skończyły, ale ojciec niemiał czasu wymienic - i tak jeździł. Któregoś dnia pożyczyłem od niego samochód i w czasie, kedy chciałem przyhamować strzał - pedał poszedł do samej podłogi, kompletny brak hamulców - adrenalina niesamowita :) - noga pompowała pedałem hamulca kilka razy na sekundę :) . Okazało się, że ta blacha która jest częścią klocka tak się zjechała, że wypadła z zacisku - jak pompowałem, to cylinderek doszedł do tarczy i on hamował, oczywiście z mizernym skutkiem. Po całej akcji samochód nie hamował, hamulec tylko go zwalniał. Akurat miałem taką sytuację, że hamowałem przy skręcie na skrzyżowaniu - jak poczułem, że nie mam hamulców, to po prostu pojechałem prosto - bo bym nie wyrobił. Tobie tego nie życzę - więc radzę Ci dobrze - zrób te hamulce - szkoda by było zabić kogoś, lub siebie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

maker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt gru 15, 2006 19:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: maker » sob lip 19, 2008 22:29

Tak to jest jak sie wierzy poprzedniemu wlascicielowi, ktory mowi ze niedawno zmienial ;)
W poniedzialek kupie co trzeba i do mechanika. Ale chyba po czesci wybiore sie autobusem :P



Awatar użytkownika
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 584
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Kontakt:

Post autor: rafus » ndz lip 20, 2008 01:24

uuuu stary przesadziles teraz!!! ale shit!! wymieniaj wszystko obie strony.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 213 gości