Strona 1 z 1

Golf III 1,9TD PROBLEM Z ODPALANIEM POMOCY

: pt lip 01, 2005 12:59
autor: cwirekkk
Witam wszystkich mam powazny problem z moim Golfem III 1,9TD (75PS) SILNIK AAZ zaczne od tego że kupiłem autko w maju 2004 na liczniku miało ok 156000 tys km zrobiłem nim 30 tys km. Problem zaczoł sie jakieś 5-7mies. temu mianowice wchodze do auta i nie moge go odpalic akumulator jest na 100% ok, po kilkukrotnym kreceniu rozrusznika odpaliłem, czasami musiałem odczekac jakies 15min. i dopiero wtedy odpalalem. Takie sytuajce powtarzały sie raz na miesiac no moze na dwa miesiace. Ale stopniowo z czasem było coraz trudniej do odpalnia samo krecenie rozrusznikiem nie pomoglo, czekanie tez nie! Wiec "czepiłem" sie przekaznika podgrzewania świec żarowych powiem tak wyjołem go popukałem nim i włożyłem auto odpalilo odrazu czy to zbieg okolicznosci hmm... ? Taki sposób odpalania pomagał do maja 2005 ( byłem pewien że mam przekaznik do wymiany) ale w chwili obecnej pukanie przekaznikiem nie pomaga auto odpala tylko z wyciagnietym ssaniem a wczesniej wogule nie urzywałem ssania, poza zimą oczywiscie dlatego mysle ze to moze byc inna przyczyna. Wspomne jeszcze tylko ze po kupnie auta byly robione pelne wymiany filtrow paliwa, powierza, rozrzadu, oleji. W chwili obecnej po przejehaniu 30 tys. km wymienilem tylko filtr powietrza i olej co 10-12 tys km nic wiecej nie robilem. Prosze pomocy [/b]

Re: Golf III 1,9TD PROBLEM Z ODPALANIEM POMOCY

: pt lip 01, 2005 14:57
autor: RALFI
cwirekkk pisze:Witam wszystkich mam powazny problem z moim Golfem III 1,9TD (75PS) SILNIK AAZ zaczne od tego że kupiłem autko w maju 2004 na liczniku miało ok 156000 tys km zrobiłem nim 30 tys km. Problem zaczoł sie jakieś 5-7mies. temu mianowice wchodze do auta i nie moge go odpalic akumulator jest na 100% ok, po kilkukrotnym kreceniu rozrusznika odpaliłem, czasami musiałem odczekac jakies 15min. i dopiero wtedy odpalalem. Takie sytuajce powtarzały sie raz na miesiac no moze na dwa miesiace. Ale stopniowo z czasem było coraz trudniej do odpalnia samo krecenie rozrusznikiem nie pomoglo, czekanie tez nie! Wiec "czepiłem" sie przekaznika podgrzewania świec żarowych powiem tak wyjołem go popukałem nim i włożyłem auto odpalilo odrazu czy to zbieg okolicznosci hmm... ? Taki sposób odpalania pomagał do maja 2005 ( byłem pewien że mam przekaznik do wymiany) ale w chwili obecnej pukanie przekaznikiem nie pomaga auto odpala tylko z wyciagnietym ssaniem a wczesniej wogule nie urzywałem ssania, poza zimą oczywiscie dlatego mysle ze to moze byc inna przyczyna. Wspomne jeszcze tylko ze po kupnie auta byly robione pelne wymiany filtrow paliwa, powierza, rozrzadu, oleji. W chwili obecnej po przejehaniu 30 tys. km wymienilem tylko filtr powietrza i olej co 10-12 tys km nic wiecej nie robilem. Prosze pomocy [/b]
NAPISZ CZY TAK SAMO DZIEJE SIE NA ZIMNYM SILNKU I NA CIEPŁYM?

: pt lip 01, 2005 15:07
autor: cwirekkk
tylko na zimnym silniku takie coś sie dzieje na ciepłym jst ok odrazu odpalam jak benzyne

: pt lip 01, 2005 15:19
autor: RALFI
MOŻLIWE ŻE ŚWIECE ŻAROWE NIE GRZEJĄ I STAD PROBLEMY NA ZIMNYM SILNIKU - SPRAWDŹ ŚWIECE ŻAROWE I EWENTUALNIE WYMIEŃ PRZEKAŹNIK

: pt lip 01, 2005 15:43
autor: BruceLee30
wymien swiece zarowe kosz za 4 szto ok 100 za VW

: wt lip 19, 2005 10:14
autor: cruc
Jezeli masz padniete swiece to przy takiej temperaturze powietrza powinien zapalic przy pierwszym kreceniu.
Pozdrawiam.

: wt lip 19, 2005 10:41
autor: KRZYSZTOF SKOCZEK
Miałem podobny efekt. Okazało się że paliwo wyciekało powoli podczas postoju z pompy wtryskowej i oczywiście potem nie mogłem odpalić pojazdu.

: wt lip 19, 2005 11:12
autor: dzikusek99
Ja wymieniam olej co 8tys, poniewaz w TD trzeba czesciej robic wymiane. Co do zapalania rzeczywiscie moze nie trzymac pompa i paliwo scieka. Skoro nie wymieniales jeszcze swiec zarowych to warto to zrobic. Pozdrawiam

: wt lip 19, 2005 12:07
autor: Mariusz D.
Ja tak mam w mk II ale jak auto stoi pod górke przodem i jest mało paliwa w zbiorniku. W pompie jest jeden zaworek, który musi nie trzymać i paliwo odpływa do zbiornika. Czaasem tak jest , że nawet prostej nawierzchni paliwo odpływa do zbiornika. Ale tez to może być defekt świec żarowych, przekażnik. Z tego co czytałem to w lato tez powinno się wyciągać ssanie na czas odpalenia samochodu. Nawet w lato noce są dość zimne, żeby go palić bez ssania. :okej:

: wt lip 19, 2005 14:16
autor: toki2
sprawdź świece. Choć u mnie było tak że trzy były padnięte a auto nadal odpalało, jak nie za 1 to za 2 razem.

: wt lip 19, 2005 15:21
autor: mr_simon
Ja bym też sprawdził ciśnienie na tłokach.