Strona 1 z 1
wąski wieloklin i kierownica na szeroki wieloklin
: czw lip 17, 2008 15:07
autor: Bakamura
Jak w temacie. Posiadam wąski wieloklin i chcę zamontować kierownicę która jest na szeroki wieloklin. Jak rozwiązać ten problem?
Kolega ma mk3 z szerokim wieloklinem i zkładał kierownicę na wąski. Wtedy zbił taką nasadkę. Pomyślałem więc, że założę nasadkę do siebie i będzie pasowało. Jednak po ząłożeniu nasadki śróby wystaje mi bardzo mało
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
i nie dam rady przykręcić kierownicy. A poza tym kierownica nie "siedzi" jak ta orginalna ponieważ odstaje 1-1,5 cm.
Dodam jeszcze że kierownica którą chcę założyć jest orginalną kierownicą vw.
Proszę o pomoc
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
: czw lip 17, 2008 16:10
autor: pszczyna
: czw lip 17, 2008 16:28
autor: Bakamura
pszczyna, nie chodzi mi o nabę. Nie chce naby do standartowej kierownicy tylko jakąś przejściówkę
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: czw lip 17, 2008 19:55
autor: rafus
a wiec! jezeli masz wąski wieloklin musisz nabyc przejsciowke na duzy, ja tak zrobiłem, mialem wszystko z rozbitka czyli stacyjke i drązek co sie kierownice przykreca wybilem z niego tą nasadke (duzy wieloklin) i nabilem na swoją i wszystko działa, Kiedys na allegro widzialem koles mial do sprzedania taki wieloklin. Wystarczy nabic go na waski i gra muzyka bardzo prosta sprawa, Nie trzeba nic kombinowac nabijasz, zakladasz kierwnice dokrecasz i po robocie.
http://www.allegro.pl/item398540070_gol ... b4_b3.html
tu masz aukcje na allegro o tym kolesiu mowilem, takie cos nabijasz i po sprawie.
: pt lip 18, 2008 01:46
autor: Bakamura
rafus, hmmm może mi pomożesz..
Mam chyba tą część co mi posłałeś w linku allegro.
oto fotka, słabej jakości ale to jest to:
I teraz mi powiec.. sciagnalem kierownice. Przymierzylem tą nakładkę i ledwo gwint śruby mi wystaje.. zmieniałeś sprężyne albo może jeszcze coś wyciągałeś? Działa Ci klakson? niemasz szczeliny wiekszej niz miales?
Proszę Cię o odpowiedź bo czuje ze jestem blisk rozwiązania sprawy, nakładkę mam od kumpla z jego golfa mk3.
: pt lip 18, 2008 08:53
autor: rafus
troche jest szczelina, zeby klakson dziala podgiołem troche blaszki, sprzezyne tez mam bo tak samo byla w tamtym co sciagałem. Najlepiej to pewnie by wyszło jakby sie wszystko wyciągneło i porządnie nabiło. TAki sam mam ten wielkolin co na zdjeciu.
: pt lip 18, 2008 09:08
autor: Lipek81
Tego wieloklinu się nie nabija, tylko na się tam wsuwa pod naciskiem tej dokręcanej śruby - nakładasz tą tulejkę i zakręcasz śrubę od kiery (ale bez kierownicy), potem, jak już gwint się skończy nakładasz kierę i dalej dokręcasz. Nabijanie może skończyć się np. uszkodzeniem stacyjki, uszkodzeniem gwintu na osi kieorwnicy, lub uszkodzeniem tulejki.
: pt lip 18, 2008 16:38
autor: rafus
dobrze mowisz nie nabija sie jak wszystko jest w samochodzie, chodzilo mi jak to sie wyjmie. Ale rozbierania jest troche.
: sob lip 19, 2008 12:42
autor: Bakamura
rafus,
Lipek81, dziękuję za pomoc i za porady
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Myślałem że oprócz tego jest jeszcze jakaś przejściówka. ALe i porady do montażu pomocne.
Punkty poszły
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)