wąski wieloklin i kierownica na szeroki wieloklin

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

wąski wieloklin i kierownica na szeroki wieloklin

Post autor: Bakamura » czw lip 17, 2008 15:07

Jak w temacie. Posiadam wąski wieloklin i chcę zamontować kierownicę która jest na szeroki wieloklin. Jak rozwiązać ten problem?

Kolega ma mk3 z szerokim wieloklinem i zkładał kierownicę na wąski. Wtedy zbił taką nasadkę. Pomyślałem więc, że założę nasadkę do siebie i będzie pasowało. Jednak po ząłożeniu nasadki śróby wystaje mi bardzo mało :( i nie dam rady przykręcić kierownicy. A poza tym kierownica nie "siedzi" jak ta orginalna ponieważ odstaje 1-1,5 cm.

Dodam jeszcze że kierownica którą chcę założyć jest orginalną kierownicą vw.

Proszę o pomoc :(



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw lip 17, 2008 16:10

Są przecież adaptery coś takiego NABA lecz koszt ogromny

http://moto.allegro.pl/item400779715_na ... w_wwa.html
http://moto.allegro.pl/item401538183_na ... nowa_.html
http://moto.allegro.pl/item394273892_na ... fa_ii.html

http://moto.allegro.pl/item394235357_na ... rocco.html



Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » czw lip 17, 2008 16:28

pszczyna, nie chodzi mi o nabę. Nie chce naby do standartowej kierownicy tylko jakąś przejściówkę :bigok:



Awatar użytkownika
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 584
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Kontakt:

Post autor: rafus » czw lip 17, 2008 19:55

a wiec! jezeli masz wąski wieloklin musisz nabyc przejsciowke na duzy, ja tak zrobiłem, mialem wszystko z rozbitka czyli stacyjke i drązek co sie kierownice przykreca wybilem z niego tą nasadke (duzy wieloklin) i nabilem na swoją i wszystko działa, Kiedys na allegro widzialem koles mial do sprzedania taki wieloklin. Wystarczy nabic go na waski i gra muzyka bardzo prosta sprawa, Nie trzeba nic kombinowac nabijasz, zakladasz kierwnice dokrecasz i po robocie.

http://www.allegro.pl/item398540070_gol ... b4_b3.html

tu masz aukcje na allegro o tym kolesiu mowilem, takie cos nabijasz i po sprawie.



Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » pt lip 18, 2008 01:46

rafus, hmmm może mi pomożesz..

Mam chyba tą część co mi posłałeś w linku allegro.

oto fotka, słabej jakości ale to jest to:

Obrazek

I teraz mi powiec.. sciagnalem kierownice. Przymierzylem tą nakładkę i ledwo gwint śruby mi wystaje.. zmieniałeś sprężyne albo może jeszcze coś wyciągałeś? Działa Ci klakson? niemasz szczeliny wiekszej niz miales?

Proszę Cię o odpowiedź bo czuje ze jestem blisk rozwiązania sprawy, nakładkę mam od kumpla z jego golfa mk3.
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 01:47 przez Bakamura, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 584
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Kontakt:

Post autor: rafus » pt lip 18, 2008 08:53

troche jest szczelina, zeby klakson dziala podgiołem troche blaszki, sprzezyne tez mam bo tak samo byla w tamtym co sciagałem. Najlepiej to pewnie by wyszło jakby sie wszystko wyciągneło i porządnie nabiło. TAki sam mam ten wielkolin co na zdjeciu.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lip 18, 2008 09:08

Tego wieloklinu się nie nabija, tylko na się tam wsuwa pod naciskiem tej dokręcanej śruby - nakładasz tą tulejkę i zakręcasz śrubę od kiery (ale bez kierownicy), potem, jak już gwint się skończy nakładasz kierę i dalej dokręcasz. Nabijanie może skończyć się np. uszkodzeniem stacyjki, uszkodzeniem gwintu na osi kieorwnicy, lub uszkodzeniem tulejki.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 584
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Kontakt:

Post autor: rafus » pt lip 18, 2008 16:38

dobrze mowisz nie nabija sie jak wszystko jest w samochodzie, chodzilo mi jak to sie wyjmie. Ale rozbierania jest troche.



Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » sob lip 19, 2008 12:42

rafus, Lipek81, dziękuję za pomoc i za porady :wink:
Myślałem że oprócz tego jest jeszcze jakaś przejściówka. ALe i porady do montażu pomocne.

Punkty poszły :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości