Strona 1 z 3

Luz na kolumnie kierownicy :/

: śr lip 16, 2008 18:26
autor: michal_$
Witam. Szukałem na forum podobnych tematów ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Od pewnego czasu pojawiły mi się na kierownicy luzy :otepienie: ( golf mk4 ). Na postoju szybko poruszając kierownice w lewo-prawo słychać w kabinie lekkie pukanie ( luz na kierownicy na oko 3-4 mm). Myślałem na początku że to któryś z krzyżaków ale dzisiaj rozebrałem plastiki i gdy chwyciłem za górny krzyżak i ruszałem kierownicą okazało się że luz jest gdzieś pomiędzy tym krzyżakiem a kierownicą. Wie ktoś co to może być ? Co tam siedzi ? Może ma ktoś jakieś rysunki tego układu . Góry dzięki za zainteresowanie !



Obrazek

: śr lip 16, 2008 19:34
autor: bora gdz
jak ruszasz kierownica na zgaszonym silniku to zawsze bedzie pukac,, poruszaj na odpalonym gdy wspomaganie działa :chytry:

: śr lip 16, 2008 21:33
autor: michal_$
jesteś pewien ? luz jest na drążku w kabinie miedzy krzyżakiem a kierownicą więc nie sądzę żeby włączenie silnika i wspomagania coś dawało. ????

: pn sie 25, 2008 11:22
autor: sebbed
Witam. Mam identyczny problem w swoim golfiku . Luz ten jest zarówno wyczuwalny na włączonym jak i wyłączonym silniku. Proszę o pomoc ! Z góry dzięki.

: pn sie 25, 2008 11:35
autor: tmhc
też mam ten problem, nawet podczas włączonego silnika, luz w oby dwie strony,

: pn sie 25, 2008 11:46
autor: nerlst
Miałem coś podobnego u siebie, wybiło się gniazdo łożyska od kierownicy i kierownica miała luzy na wszystkie strona, jak się wysiada z samochodu nie można łapać i podciągać się za kierownice. Nie wiem jak jest u Was, ale wystarczy zdjąć przód kierownicy tak żeby było widać łożysko i ruszać góra, dół jeśli gniazdo jest wyrobione będzie to widać. U mnie wystarczyło delikatnie zaklepać miejsce styku gniazda z łożyskiem i do tego pory jest dobrze.



pzdr

: pn sie 25, 2008 12:41
autor: michal_$
Dodam tylko że u mnie oprócz luzu występuje irytujące drganie kierownicy przy mocnym hamowaniu z dużej prędkości np. przy dojeździe do skrzyżowania. Tak jak pisałem wcześniej luz jest gdzieś pomiędzy kierownica a środkowym krzyżakiem miejsce zaznaczyłem na obrazku poniżej . jak widze nie jest to tylko problem w moim aucie.

Obrazek

: pn sie 25, 2008 13:12
autor: nerlst
Drganie przy hamowaniu powodują zepsute tarcze, bagatelizowanie tego problemu powoduje właśnie luzy na kierownicy.

: pn sie 25, 2008 14:04
autor: tmhc
właśnie pytałem się mechanika i mi powiedział ze to maga być wyrobione krzyżaki, wymieniał ktoś już takie coś? Ciężko jest to wymienić? trzeba jechać do serwisu czy samemu można się z tym uporać?

: pn sie 25, 2008 15:24
autor: michal_$
nerlst pisze:Drganie przy hamowaniu powodują zepsute tarcze, bagatelizowanie tego problemu powoduje właśnie luzy na kierownicy.

tarcze i klocki przejechały u mnie max 6-t tys km wiec raczej to nie ich wina

: pn sie 25, 2008 18:07
autor: nerlst
michal_$ pisze:
nerlst pisze:Drganie przy hamowaniu powodują zepsute tarcze, bagatelizowanie tego problemu powoduje właśnie luzy na kierownicy.

tarcze i klocki przejechały u mnie max 6-t tys km wiec raczej to nie ich wina
Zależy, bo niektóre tarcze i klocki z allegro to totalny szajs i długo nie wytrzymują, co innego jeśli kupiłeś porządne tarcze i klocki, po takim dystansie nie powinno się nic stać.


pzdr

: wt sie 26, 2008 10:04
autor: michal_$
Tarcze i klocki są na pewno ok. Nie rozbierał nikt kolumny w golfie? Chodzi mi oto czy na tym odcinku który zaznaczyłem ( post wcześniej ) znajduje się coś co może się wyrobić, zepsuć i może powodować lekki luz przy skręcaniu kierownicą ??

: wt sie 26, 2008 18:22
autor: tmhc
a tak się zastanawiam no bo w golfie jest wysówana kierownica no wiec jest tam chyba cos takiego jak rurka w rurce wiec może ona jest cała do wymiany i na tym są te luzy (chodzi mi o tą część co michal_$ zaznaczył na rysunku)

: wt sie 26, 2008 19:50
autor: michal_$
tmhc pisze:a tak się zastanawiam no bo w golfie jest wysówana kierownica no wiec jest tam chyba cos takiego jak rurka w rurce wiec może ona jest cała do wymiany i na tym są te luzy (chodzi mi o tą część co michal_$ zaznaczył na rysunku)
u mnie prawdopodobnie jest tak jak mówisz. gdy unieruchomie górny krzyżak to poruszając kierownicą czuć luzy i stuki z tamtego miejsca. szkoda że taki mały odzew w tym temacie :otepienie: