Strona 1 z 2

czujnik cisnienia oleju 1,6 ABU

: śr lip 16, 2008 08:53
autor: chase1
pytanko - mam zamontowane czujniki :
- szary (z opisem 0,9 +/- 0,15 bar)
- brazowy - bez zadnego opisu.

z tego co wyczytalem - jeden czujnik powinien byc na wysokie cisnienie, 2'gi na niskie , a u mnie mierzy 1 bar ????


nie powinien byc przypadkiem czujnik 0.3 i 2'gi 1,8 ???

: śr lip 16, 2008 09:39
autor: gopiter
Wiec tak.Wg ETKI do ABU ida nastepujace czujniki cisnienia oleju:

1. 028 919 081 D - 0,25bar 1 styk niebieski
2. 068 919 081 - 1,4bar 1 styk czarny
3. 068 919 081 A - 0,9bar 1 styk szary

Czujnik z pozycji 2 i 3 jest to jeden czujnik tylko o innym cisnieniu i oba warianty ida do silnika ABU wiec nie wiem ktory nalezy kupic przy wymianie.To jest wlasnie ETKA :panna:

: śr lip 16, 2008 10:05
autor: chase1
bylem wlasnie jeszcze raz przy samochodzie zobaczyc ten brazowy czujnik...
znalazlem na nim (w miejscu gdzie nachodzi klucz) opis : 030 008 6M


czy to mozliwe , zeby w abu bylo mierzone tylko cisnienie 0,9 i 0,3 :-k ??

: śr lip 16, 2008 10:37
autor: gopiter
Tego nie wiem ale patrzac na to co mowi ETKA to chyba tak jest.

: śr lip 16, 2008 14:21
autor: chase1
poprawcie mnie jesli sie myle, ale...moze w takim razie skoro zapala mi sie (rzadko bo rzadko, na bardzo rozgrzanym silniku , przy obrotach powyzej 2000) kontrolka oleju to moze powinienem zamontowac ten czujnik od 1,4bar'a zamiast 0.9 ktory mam obecnie ?

ten czujnik sygnalizuje blad gdy cisnienie jest zbyt wysokie czy zbyt niskie ???

(zakladam ze brazowy czujnik jest ok, bo jest on od niskiego cisnienia - a na niskich obrotach / zimnym silniku nic sie nie dzieje)

[ Dodano: 17 Lip 2008 20:03 ]
ok - wymienilem czujniki (zamontowalem takie jak byly - brazowy - 0,3bar i szary 0,9bar) , zmienilem przy okazji uszczelke pod pokrywa zaworow (cos tam poprzedniemu wlascicielowi cieklo i bylo bardzo brudno)....

i teraz mam tak
podczas jazdy na biegach 1 , 2 , 3 - cisza
na biegu 4 wlacza sie kontrolka gdy silnik ma obroty w granicach 2200 - 2500
na biegu 5 wlacza sie kontrolka gdy silnik ma obroty w granicach 2100 - 2300

jakies pomysly ???

: czw lip 17, 2008 22:19
autor: gopiter
Skoro czujniki sa sprawne to moze warto sprawdzic faktyczne cisnienie oleju?Moze jest za male i dlatego czujnik sie wlacza bo od tego przeciez jest.Jaki masz olej i filtr oleju?Kiedy byla wymiana?

: pt lip 18, 2008 00:04
autor: chase1
olej 10w40
niestety nie znam producentow ani oleju ani fitra.
jutro chyba kupie boscha albo knecht (na filtrona sporo ludzi na tym forum narzeka) - z naciskiem na bosch

olej... planuje zalac jakis 15w40
silniczek ma juz przejechane prawie 230kkm, troszke klekocze... ponoc to dla niego bedzie lepsze.
o oleju wiem tyle, zeby nie kupowac lotosa




ps. czy to mozliwe zeby bylo faktycznie cos nie halo z cisnieniem , skoro alarm zalacza sie tylko w takim (malym) zakresie obrotow ?
dzisiaj zauwazylem, ze gdy zacznie piszczec, wystarczy wcisnac sprzeglo zeby obroty spadly, ewentualnie gdy nie przestanie piszczec, przygazowac aby zwiekszyc obroty powyzej tych 2500


gdzies wyczytalem ze taki blad moze tez powodowac kontrolka na desce :panna:

: pt lip 18, 2008 07:51
autor: gopiter
Ja uwazam ze olej mineralny to mozna do malucha lac ale jest to tylko moja prywatna opinia.Jesli silnik nie bierze oleju, nie ma wyciekow to spokojnie mozna lac 10W40.Oczywiscie jesli silnik jest w stanie agonalnym to mineralny ta agonie przedluzy i jeszcze troche pojezdzisz.Przebieg nie ma tu nic do rzeczy wazny jest stan silnika.Cordoba ojca ma przelatane ponad 230kkm i caly czas na 0W40 jezdzi.To samo Transit (tyle ze Diesel) ponad 300kkm i caly czasn na pelnym syntetyku.Co do filtra oleju to kup oryginal w ASO-kosztuje cale 23zl (wczoraj kupowalem bo zmienialem olej u siebie) a jesli nie to Bosch bedzie ok.Tak jak pisalem wczesniej w takich sytuacjach zawsze warto sprawdzic faktyczne cisnienie bo przeciez ten czujnik od tego jest zeby taka usterke sygnalizowac i moze rzeczywiscie jest cos nie tak z tym cisnieniem.Ale skoro planujesz wymiane oleju to najpierw zmien olej i filtr i jak nic sie nie zmieni to wtedy podjedz do mechanika niech sprawdzi cisnienie.

: sob lip 19, 2008 00:49
autor: chase1
przebieg moim zdaniem duzy... a silniczek klekocze - zalalem shell super cos tam :) 15w40
do tego filterek "oryginalny" - nie pamietam co bylo napisane na kartoniku, ale znaczka vw to ja tam nie widzialem

tak czy inaczej...

silnik juz od pierwszego odpalenia pracuje wyraznie ciszej niz na poprzednim oleju
kontrolka jak narazie nie dala sie we znaki, choc nie mialem zbytnio okazji podgrzac temp silnika, wiec ...

jutro wyjezdzam w dluzsza trase - zobaczymy

mam nadzieje ze to bedzie koniec piszczenia i mrugania kontrolki oleju :bigok:

[ Dodano: 26 Lip 2008 08:01 ]
no i niestety.
jak piszczalo tak piszczy - nadal ten sam przedzial obrotow.

w pewnym momencie odlaczylem kabelek od czujnika, i.... ku mojemu zdzwieniu nic sie nie zmienilo :goof: spodziewalem sie ze albo bedzie sygnalizacja bledu caly czas, albo wogole. a w moim przypadku - tak jak by ten czujnik nie mial nic wspolnego z tym co sie pokazuje na desce

: sob lip 26, 2008 20:27
autor: gopiter
Napisze po raz kolejny to samo.Sprawdz cisnienie oleju!!!Moze faktycznie jest kiepskie i dlatego kontrolka daje o sobie znac-w koncu po to jest!

: sob lip 26, 2008 21:14
autor: chase1
kontrolka moze by dawala znac; gdyby byla podlaczona - ale w tym samym zakresie piszczy nawet jak jest odpieta (kabelek odlaczony)
zastanawiam sie czy to mozliwe zeby w tym abu byl gdzies jeszcze 3'ci czujnik o ktorym byla mowa w etce - wymienilem te 2 ktore znalazlem (0.3 i 0.9 bar'a) - ale ten 1,4...

tak czy inaczej - szukalem dzisiaj otwartego warsztatu w ktorym sprawdzili by mi cisnienie, niestety wiekszosc pozamykana (sezon urlopowy/sobota) ; a w otwartych (niestety nie posiadajacych na wyposazeniu manometru) kilka osob po wysluchaniu co sie u mnie dzieje - kierowalo mnie do elekryka (sugerujac ze problem tkwi pod deska a nie w silniku)

[ Dodano: 26 Lip 2008 21:19 ]
pokusilem sie dzisiaj nawet o zerkniecie na odme - czysto to tam nie bylo, ale jest juz nieco lepiej.
oczywiscie nic to nie dalo

: sob lip 26, 2008 21:26
autor: gopiter
Ale skoro odpiales tylko jeden czujnik i dalej to samo bylo to moze akurat ten drugi czujnik dawal sygnal.Ten drugi tez odpinales?

: sob lip 26, 2008 21:43
autor: chase1
po odpieciu czujnika od niskiego cisnienia nie piszczalo odrazu.... tylko po przejechaniu kilkuset metrow - i w przeciwienstwie do tego od wysokiego cisnienia - jak zaczelo piszczec - pomoglo dopiero zgaszenie silnika

: sob lip 26, 2008 21:53
autor: gopiter
Czegos tu nie rozumie.Wlacza Ci sie sygnalizacja powyzej 2tys. obr. czyli sygnalizacja spadku wysokiego cisnienia.Wiec po co odlaczales czujnik niskiego cisnienia?Czujnik niskiego cisnienia nie uruchamia "brzeczyka" tylko sygnalizuje mruganiem kontrolki natomiast ten od wysokiego czyli powyzej 2tys. obr. "brzeczyk" + kontrolka.Jak wlaczy Ci sie "brzeczyk" i dasz na luz to co sie dzieje?Wraca do normy wszystko i dopiero po przekroczeniu 2tys. obr. znowu sie wlacza sygnalizacja?