Strona 1 z 1
Po odpaleniu wywala wode, bardzo sie grzeje
: wt lip 15, 2008 12:00
autor: piotrus23
tesciu ma problem z sinikiem a mianowice jak go odpali to wywala wode strasznie sie grzeje póki jest w miare zimny to jedzie a jak sie zagrzeje to słąbnie i staje dodam ze jak odpale silnik to wywala wode z zbiornika jak gejzer aha silnik to 1.8abs
: wt lip 15, 2008 12:38
autor: prezesik25
walnięta jest uszczelka pod głowicą, spaliny z komory spalania dostają się do układu chłodzenia, napewno masz bardzo twarde przewody od chłodnicy, poza tym bankowo bombelkuje w zbiorniczku wyrównawczym, możliwe, że jeszcze będziesz miał maź (kawa z mlekiem) pod korkiem wlewu oleju.
Sprawdź to, jeżeli wszystko okaże się prawdą to bank uszczelka pod glowicą do wymiany. - sam to już przerabiałem.
: wt lip 15, 2008 12:45
autor: piotrus23
powiem tak w zbiorniku jest taki osad jak by po spalinach weze nie sa twarde a wode wywala jak gejzer jak tylko odpale silnik,na tłokach zauwazyłem wode
: wt lip 15, 2008 13:48
autor: 2RaZ
Pewnie Termostat za pózno uruchamia wentylator, finałem tego jest wywalona uszczelka jak wspomniał kolega wcześniej. Też mi się to przytrafiło...Głowica do planu itp itd...
Sprawdz też czy auto dymi na biało, to też oznaka dostania się płynu do oleju...
Pozdro!
: wt lip 15, 2008 14:08
autor: prezesik25
piotrus23 pisze:w zbiorniku jest taki osad jak by po spalinach
olej w układzie chłodzenia - uszczelka pod głowicą OUT.
Tylko przy wymianie uszczelki zakup także nowe śruby (szpilki) trzymające głowicę, ja dałem te same i 3 mi się lekko "przekręciły", ale na razie jest OK.
: wt lip 15, 2008 14:31
autor: piotrus23
dymi na baiało
: czw lip 17, 2008 00:22
autor: 2RaZ
No to wiesz, musisz kołować uszczelkę pod głowicę tylko rozkmin najpierw ile materiału zdejmą z głowicy i dobierzesz sobie grubość uszczelki pod to. Większa lipa jeżeli okaże się że głowica jest pęknięta, ale nie sądze żeby tak było....
Elo!
: czw lip 17, 2008 01:07
autor: Sztomel
2RaZ pisze:Sprawdz też czy auto dymi na biało, to też oznaka dostania się płynu do oleju...
prezesso pisze:piotrus23 napisał/a:
w zbiorniku jest taki osad jak by po spalinach
olej w układzie chłodzenia - uszczelka pod głowicą OUT.
chłopaki diagnoza z uszczelką jak najbardziej trafna ale co Wy z tym:
płynem w oleju i
olejem w układzie chłodzenia
- przecież
piotrus23 nie napisał, że ma ślady oleju w zbiorniczku wyrównawczym ani że widać emulsję na korku wlewu oleju lub bagnecie,
poszła uszczelka ale tylko pomiędzy cylindrem a kanałem wodnym a nie kanałem olejowym.
: czw lip 17, 2008 08:22
autor: krxychu
u mnie sprawa wyglada tak wymieniałem wąż którym przepływa plyn , wiadomo cały płyn spuściłem. Po załozeniu węża nalałem płyn chłodzacy.i co sie działo ( zreszta nie pierwszy raz przy tym "zabiegu
" golf silnik chodził grzał sie woda sie gotowała a termostat nie chciał sie otworzyc ( chłodnica pod wentylatorem zimna ) w koncu po 3-4 probach w koncu sie otworzył.Od tamtej pory dolewam wode tak do max ale po przejechaniu paru KM i zatrzymaniu sie np na stacji zaczyna mi wybijac wode ze zbiorniczka ( tym bocznym otworkiem.I teraz pytanie do Was czy bedzie to uszczelka czy moze za duzo wody leje nigdy tak nie wybijało
Sprawa druga czy wymienić termostat
PS Golf 2 1.8 Special 90 KM
: czw lip 17, 2008 16:48
autor: prezesik25
krxychu pisze:moze za duzo wody leje
jeżeli wlejesz na mx lub ponad max to zawsze nadmiar płynu wyleci i wyrówna się do ok. 2/3 między MIN a MAX
krxychu pisze:Sprawa druga czy wymienić termostat
koszt niewielki - a to napewno było pierwsze co mogło się przyczynić do pierwszego przegrzania silnika, czyli zepsuty termostat. Termostat w silniku to m. in. podstawa sprawnego działania silnika. Termostat kup WAHLER koszt ok 60 zeta, nie kupuj za to VERNETA, bo kosztuje tylko ok. 20 zeta i jest często wadliwy.
: czw lip 17, 2008 17:13
autor: hormon
sprawdz sobie jeszcze czy nie masz czasami walnietego oringa(tej uszczelki)co znajduje sie w korku zbiorniczka wyruwnawczego przez to tez czasem wode wywala to tak przy okazji
: czw lip 17, 2008 17:19
autor: piotrus23
korek jest na bank dobry bo wczesniej tam był inny silnik i było dobrze włorzyłem 1.8abs dwa dni jezdził dobrze a potem ie cyrki zaczeły dziac
[ Dodano: 25 Lip 2008 12:31 ]
noi jest tak zrobilem kompletny remont głowicy,nowa uszczelka itd i jest to samo gotoje sie wywala płyn co to moze byc?