Silnik 1.8 RP i obroty
: czw cze 30, 2005 11:50
Mam problem z obrotami silnika, przy odpalaniu zimnego obroty latają jak chcą. Problem znika po osiągnięciu temp. ok. 70 stopni . Podpowiadano mi autodiagnostykę ale okazuje się, że w moim aucie jest moduł sterowania wtryskiem typu MOTRONIC i diagnostykę można wykonać tylko przy pomocy urządzenia VAG 1551, nie da się diodą LED.
Moje podejrzenia wzbudza jeden z czujników temperatury umieszczonych na obudowie termostatu. U mnie są w sumie 3 ale ten od spodu jest nie wykorzystany, natomiast górne różnią się między sobą rezystancją i to znacznie . Czy tak ma być czy może któryś jest uszkodzony.
Podejrzewam też sondę lamda. W książce doczytałem się , że sonda jest zasilana napięciem 12V a prąd płynący przez nią ma być od 0,5A do 3A.
U mnie natomiast jest napięcie ok 0,4V , prąd 0A a mierząc sondę omomierzem wykazuje przerwę t.zn rezystancja wynosi nieskończoność.
I co wy na to Panie i Panowie? Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Moje podejrzenia wzbudza jeden z czujników temperatury umieszczonych na obudowie termostatu. U mnie są w sumie 3 ale ten od spodu jest nie wykorzystany, natomiast górne różnią się między sobą rezystancją i to znacznie . Czy tak ma być czy może któryś jest uszkodzony.
Podejrzewam też sondę lamda. W książce doczytałem się , że sonda jest zasilana napięciem 12V a prąd płynący przez nią ma być od 0,5A do 3A.
U mnie natomiast jest napięcie ok 0,4V , prąd 0A a mierząc sondę omomierzem wykazuje przerwę t.zn rezystancja wynosi nieskończoność.
I co wy na to Panie i Panowie? Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.