Strona 1 z 1

mruga lampka od oleju

: ndz lip 13, 2008 22:53
autor: krzycho77
witam dzisiaj zaczela mi mrugac lampka oleju i spadly obroty do zera mimo przygazowania wskazowka ani drgnie sprawdzalem poziom oleju i jest okey a do wymiany jeszcze jakies 3000 a wymieniam co 10000
PROSZE O POMOC!!!!!!

: ndz lip 13, 2008 22:57
autor: TheBiSHoP
a silnik jeszcze wogóle odpala ?? jak spadły obroty i ciężko się wkręca to znaczy że się już się przytarł

: ndz lip 13, 2008 23:06
autor: krzycho77
thebishop pisze:a silnik jeszcze wogóle odpala ?? jak spadły obroty i ciężko się wkręca to znaczy że się już się przytarł
TAK SILNIK ODPALA I CHODZI NORMALNIE ZADNYCH PISKOW ANI STUKOW NIE SLYCHAC

: ndz lip 13, 2008 23:20
autor: TheBiSHoP
i dalej miga kontrolka? to jedź jutro na pomiar ciśnienia oleju w silniku. bo bez tego to nikt tu ci nic nie poradzi. Na przyszłość to jest takie coś jak opcja SZUKAJ - temat kontrolki oleju jest wałkowany bez przerwy i nie ma co tworzyć nowych postów.

: pn lip 14, 2008 08:28
autor: Matador
thebishop pisze:a silnik jeszcze wogóle odpala ?? jak spadły obroty i ciężko się wkręca to znaczy że się już się przytarł
thebishop pisze:i dalej miga kontrolka? to jedź jutro na pomiar ciśnienia oleju w silniku.
krzycho77, napisał przecież ,że na obrotomierzu spadły obroty do zera i zapaliła się kontrolka oleju , a silnik pracuje ,czyli sprawa typowo elektryczna..
ja bym sprawdził alternator i przewody przy nim, względnie wtyczki przy zegarach..
krzycho77, uzupełnij profil bo nie wiadomo jaki masz silnik

: pn lip 14, 2008 11:39
autor: kristo
Matador pisze:krzycho77, napisał przecież ,że na obrotomierzu spadły obroty do zera i zapaliła się kontrolka oleju , a silnik pracuje ,czyli sprawa typowo elektryczna..
ja bym sprawdził alternator i przewody przy nim, względnie wtyczki przy zegarach..
Przyczyn może być wiele (elektrycznych) np cewka, czujnik halla.

Re: mruga lampka od oleju

: pn lip 14, 2008 11:55
autor: e2rdd23
krzycho77 pisze:witam dzisiaj zaczela mi mrugac lampka oleju i spadly obroty do zera mimo przygazowania wskazowka ani drgnie sprawdzalem poziom oleju i jest okey a do wymiany jeszcze jakies 3000 a wymieniam co 10000
PROSZE O POMOC!!!!!!
Witajcie ja tez sie podłaczan pod ten temat bo mam prawie identyczne objawy zaraz opisze dokladnie co i jak u mnie.

A wiec zaczynamy :okej:

Podczas jazdy ok 100 KM/h (silnik pracuje normalnie przyspiesza i nic nie slyczac by sie z nim cos dzialo) nagle wskazowka obrotosciomieza zaczela wariowac to znaczy spadala do 0 i wzrastala co kilak tysiecy jednym slowem wariowala i rowniez zapalala sie kontrolka oleju, po chwili bylo znowu wszystko ok obroty prawidłowe i kontrolka gasla poprostu jak by nic sie nie dzialo mialem juz tak kilka razy a olej jest napewno i silnik ladnie pracuje.

Co to moze byc zegary siadaja czy kostki czy co?????

Prosze wypowiedzcie sie


Moje GTI

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=161546

: pn lip 14, 2008 11:57
autor: kristo
kristo pisze:Przyczyn może być wiele (elektrycznych) np cewka, czujnik halla.
Jak gaśnie silnik to normalne że kontrolka oleju mruga.
Ja miałem podobnie wymiana halla pomogła.

: pn lip 14, 2008 12:13
autor: Matador
kristo pisze:Jak gaśnie silnik to normalne że kontrolka oleju mruga.
następny #-o
a gdzie jest napisane ,że im silnik gaśnie??
przeczytaj ze zrozumieniem..
krzycho77, i e2rdd23, napisali ,że silnik normalnie PRACUJE ,tylko obrotomierz przestaje działać i przy okazji zapala się kontrolka

: pn lip 14, 2008 12:45
autor: kristo
Matador pisze:następny #-o
a gdzie jest napisane ,że im silnik gaśnie??
Dziwne, obroty spadają do zera a silnik pracuje dalej :bajer:

: pn lip 14, 2008 13:28
autor: bugalon
Trzeba przesledzic sygnal ze sterownika do zegarów. Obrotomierz pobiera sygnał ze sterownika. Sprawdzać sygnał trzeba oscyloskopem albo miernikiem współczynnika wypełnienia impulsu. Jeśli sterownik podaje dobry sygnał (wraz z obrotami współczynnik wypełnienia liniowo wzrasta) to przyczyny należy szukac w zegarach (od stabilizatora należy zacząć). Jeśli sygnał ze sterownika jest niewłaściwy to nalezy znaleźć przerwę w obwodzie albo wymienic sterownik.

: pn lip 14, 2008 18:45
autor: krzycho77
bugalon pisze:Trzeba przesledzic sygnal ze sterownika do zegarów. Obrotomierz pobiera sygnał ze sterownika. Sprawdzać sygnał trzeba oscyloskopem albo miernikiem współczynnika wypełnienia impulsu. Jeśli sterownik podaje dobry sygnał (wraz z obrotami współczynnik wypełnienia liniowo wzrasta) to przyczyny należy szukac w zegarach (od stabilizatora należy zacząć). Jeśli sygnał ze sterownika jest niewłaściwy to nalezy znaleźć przerwę w obwodzie albo wymienic sterownik.

problem mialem wczoraj wieczorem bylem w trasie i przed samym domem zaczal maly fiksowac mocno deszcz padal po drodze dzisiaj rano wsiadlem odpalilem i wszystko okey lampka nie mruga a obrotomierz dziala moze jakies zwarcie przez ta ulewe??

: pn lip 14, 2008 23:07
autor: Ludvik
to ja mam podobny problem wszystko jest spoko ale jak podczas jazdy włączę klimatyzacje to po chwili kontrolka od oleju mrugnie 3 razy i silnik gaśnie a jak nie włączam klimy to mogę jezdzić cały dzień i nic co to może być???