Strona 1 z 1

pekła mi oslona wewnetrznego przegubu

: ndz lip 13, 2008 10:30
autor: falla_x
wi tam wczorja jak jechalem cos zaczelo mi smierdziec w kabinie jak by sie cos poalilo , myslalem ze moze to elektryka a dzis okazalo sie ze mam wlanieta oslone przegubu wewnetrznego prawego i smar wywalilo na kolektor i on sie smarzy, mozeci mi powiecie jak najprosciej wymienic ta oslone czy trzeba tez odkrecac przegub zewnetrzny zzeby wymiewnic osloneke od wewnetrznefo ?

ile taka robota by kosztowala w servisie ?

chcal bym t w maire szybko zrobic bo dziura jest spora i niechce zeby mi padl przegub , ile tak moge jeszcze pojezdzic ?

: ndz lip 13, 2008 11:07
autor: vwarek

: ndz lip 13, 2008 11:16
autor: falla_x
vwarek, dzieki ale sie nie doczytalem czy da sie wymienic osone wewnetrznego bez demontarzu przedniego ? czy przegob wewnetrzny trzeba wyjac i oczyscic ?

: ndz lip 13, 2008 11:31
autor: Byrd
Jak zmieniałem wewnętrzną osłone w swoim mk3 TDI to wyjołem całą półoś bo żeby wymienić osłonę trzeba najpierw zbić wewnętrzny przegub i go naturalnie oczyścić ze starego smaru. także bez wyjęcia całej półosi nie jest to chyba mozliwe.

: ndz lip 13, 2008 11:37
autor: vwarek
falla_x pisze:ale sie nie doczytalem czy da sie wymienic osone wewnetrznego bez demontarzu przedniego
Wyjmując np. skrzynię nie odkręcam i nie wyciągam całych półosi tylko odłączam je od skrzyni więc teoretycznie jest to mozliwe ale umordujesz się przy tym okrutnie. Lepiej jest wyjąć półoś.
falla_x pisze:czy przegob wewnetrzny trzeba wyjac i oczyscic ?
Najlepiej by było ;)

: ndz lip 13, 2008 12:05
autor: vwarek
tomcio pisze:musisz zdjąć przegub zewnętrzny z osłoną
Przecież jak zdejmie sam wewnętrzny to osłonę też wymieni..

: ndz lip 13, 2008 12:10
autor: Byrd
Kolega tomcio sie myli bo poco rozbierać zewnętrzny przegub jak i tak musisz odkręcić wewnętrzny przegub od skrzyni bo osłona tam jest z blachą co się przykręca śrubami, a prosciej jak jusz masz wszystko odkręcone wyjąć całą półoś i rozebrać wewnętrzny przegub, a nie jeszcze się piepszyć z zewnętrznym gdzie będą potrzebne nowe opaski na starą osłonę

: ndz lip 13, 2008 12:32
autor: falla_x
a powiedzcie mi ile tak moge jeszcze przejechac ? ma do zrnbienia jakies 50km nic sie w tym czaie nie rozwali ? smar ju zmi obryzgal grodz i kolektor torche sie to wypala i smierdzi , a nie chial bym zeby mi polecial caly przegub bo kosz tbedize wiekszy niz przy wymianie tylko oslony

ile taka robot kosztuje w serwisie ? bo osonka noa to chyba z 50zl a robcizna w zakladzie ?

: ndz lip 13, 2008 12:35
autor: vwarek
Spróbuj to owinąć jakąś mocną folią żeby się piach tam nie dostawał ale potem rozbiórka i czyszczenie przegubu obowiązkowe.
falla_x pisze:ile taka robot kosztuje w serwisie ?
Nie mam pojęcia... myślę, że 50-70 pln..?

: ndz lip 13, 2008 17:08
autor: falla_x
vwarek pisze:Spróbuj to owinąć jakąś mocną folią żeby się piach tam nie dostawał ale potem rozbiórka i czyszczenie przegubu obowiązkowe.
falla_x pisze:ile taka robot kosztuje w serwisie ?
Nie mam pojęcia... myślę, że 50-70 pln..?
no wiec owinolem przegob folia strecz i izolacja przejachalem 30 km i jest ok narazie nic nie bryzga wiem ze dlugo to nie wytrzyma ale postaram sie na piatek umowic mechanika i do tego czasu jezdzic nie bede tylko ze do mechanika tez bede musial jakies 30 km jechac mam nadzieje ze wytrzyma to wszystko i ze nei zawola 200zl za wymiane ?

bede chial wymienic osone lewa i prawa skoro juz trzeba wyjmowac cala poloske to lepiej odrazu z obu stron? czy myslicie ze nie ma sensu ?

: ndz lip 13, 2008 21:17
autor: vwarek
tomcio pisze:rozbierałeś już przegub wewnętrzny?
Dwa razy. Tzn raz na czynniki pierwsze a raz wymieniałem cały. Żadnych pras i ściągaczy nie używałem.

: pn lip 14, 2008 10:33
autor: Byrd
Nie trzeba żadnych pras ani ściągaczy do zdjęcia wewnętrznego przegubu.