Strona 1 z 1
Golf II koncowka drazka kierowniczego
: śr cze 29, 2005 19:30
autor: Salieri
Witam wszystkich serdecznie, to moj pierwszy post na tym forum
Dzis chcialem wymienic lewa koncowke drazka kierowniczego w Golfie 2 1.6kat z 90r, no i kupilem ta nieszczesna koncowke i tu pojawia sie problem, gdyz nie moge jej odkrecic
caly drazek kreci sie wokol wlasnej osi... dzialalismy roznie... rurhakiem lapalismy drazek a drugim rurhakiem probowalismy krecic koncowka... NIC! juz mnie szlag powoli trafia... co poradzicie? a moze ta koncowka jest jakos nabijana? tym ze jest wkrecana to sugeruje sie po tej koncowce co dzis kupilem (ewidentnie ma gwint w srodku...
POMOOOOCY!!!!
Pozdrawiam
Salieri
: czw cze 30, 2005 00:03
autor: rzodkiew
a odkreciles srube kontrujaca ? sruba jest przy koncowce drazka od strony przekladni
: czw cze 30, 2005 00:19
autor: igor002
rzodkiew pisze:a odkreciles srube kontrujaca ? sruba jest przy koncowce drazka od strony przekladni
własnie
zaraz przy koncówce jest sruba kontrujaca
: czw cze 30, 2005 11:43
autor: Salieri
kurde, ale ja tam nic takiego nie widze
moze slepy jestem
biegne looknac... jak nic takiego nie znajde to zrobie fotki i wrzuce na ogledziny
EDIT: no kurna nie ma zadnej nakretki kontrujacej, w ogole ta koncowka wyglada jakby byla zacisnieta a nie wkrecona... chyba w tym moim golfie cos narzezbione jest... ehh co mam zrobic?
jeszcze do tego moj dziadek (zlota raczka
) obcial brzeszczotem ta koncowke koncowki drazka
no kurde i nawet zlozyc i pojechac do warsztatu nie moge... moze teraz ktos mi powie jak caly drazek zdjac?
: czw cze 30, 2005 12:51
autor: cobra333
Drązek kierowniczy ma przegub kulowy zasłonięty takim mieszkiem gumowym zdejmi opaski z gumy zsuń gumę i zobaczysz ten przegub odkręca się go od listwy kluczem chyba 19 I masz wyjęte Jak jest problem z odkręceniem koncówki to wyciąga się cały drązek i w imadło mocuje wtedy mozna skakać na kluczu Aż dziwne ze nie ma kontry na końcówce moze ktoś pospawał A Dziadek ma u mnie mistrza!
: czw cze 30, 2005 13:28
autor: marek29
Wszyscy macie rację ,ale była wersja (nie pamiętam w których rocznikach i z której strony samochodu) bo sam tak miałem że końcówka była na stałe! zespolona z drążkiem kierowniczym.Nie pamiętam czy byla w całości czy poprostu zaspawana ,ale sam się wq....łem bo musiałem drugi raz pędzić do sklepu.
Nawet chyba w któreś z książek na rysunku poglądowym jest to oznaczone jeko nierozbieralne.[/list]
: czw cze 30, 2005 14:51
autor: Salieri
no i po mojego golaska przyjechal mily pan z duuuza lawetka i zabral mi go ;( na szczescie juz sie robi
marek29, no wlasnie chyba ja mam ta wersje z nierozbieralna koncowka... albo rzezba byla bo wiem ze ta strona auto bylo uderzone...
Cobra, dziadek u brata w BMW e21 tez sie popisywal swoimi wspanialymi patentami
jest mistrzunio normalnie, powiem Ci ze czasem jego patenty sa calkiem niezle i naprawde dobrze dzialaja
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i dziekuje za uwage i chec pomocy
: czw cze 30, 2005 23:12
autor: daaroo
zapodaj więcej patentów dziadka bo z tym brzeszczotem to ma u mnie skrzynke piwa
: pt lip 01, 2005 16:58
autor: Salieri
jak sobie przypomne jakis to zapodam
a tak w ogole to mechanior stwierdzil ze wszystkie G mk2 maja lewa koncowke na stale z drazkiem, natomiast prawa sluzy to regulacji i ona owszem-ma srube kontrujaca i jest cala nakrecana na drazek... jak jest u Was?
: pt lip 01, 2005 21:20
autor: Cinek
koledzy, więc sprawa lewej końcówki wygląda tak : ze względu na oszczędność i szybkość regulacji VW oryginalnie montował z tej właśnie strony drążek razem z gałką. i to było nierozbieralne ( wiem bo mnie sie udało to rozebrać po 2ch godzinach roboty
). natomiast jak już sie gałeczka wybije to trzeba zapodać nowy drążek, i wtedy już sie wkręca gałke razem z kontrą. i robi sie regulacje zbieżności na obydwóch kołach. i to cała zabawa