Ustawianie zapłonu RPek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kub2a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 16:50
Lokalizacja: Mikołów

Ustawianie zapłonu RPek

Post autor: kub2a » pt lip 11, 2008 17:06

Witam
Czy zapłon w silniku o oznacznieu RP (mono wtrys) ustawiany jest komputerowo, czy da się to zrobić jakos manualnie? Mam wrażenie, że mam przestawiony zapłon i nie moge znaleść osoby, która by umiała to ustawić. Proszę o jakieś info obeznanych w temacie na temat ustawiania zapłanu. Z góry dzieki.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

aparat

Post autor: Byku21 » pt lip 11, 2008 17:40

ja u siebie ustawiam aparatem zapłonowym,jest przykręcony na klucz 13 i w lewo kręcąc go przyspieszasz,a w prawo opóźniasz...



kub2a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 16:50
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: kub2a » pt lip 11, 2008 17:52

A jak wiesz, kiedy jest właściwie ustawiony? Za każdym razem to testujesz?



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

zapłon

Post autor: Byku21 » pt lip 11, 2008 17:55

tak idealnie to go nie ustawisz,tylko jak jest opóźniony to może strzelać z wydechu,a jak jest dobrze to na obrotku zobaczysz mniej więcej 1000RPM



kub2a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 16:50
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: kub2a » pt lip 11, 2008 18:13

Właśnie strzela z wydechu, ale niestety mam wersję, w której zamiast obrotka jest zegarek:/



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

aparat

Post autor: Byku21 » pt lip 11, 2008 18:19

to go przyspiesz,a jak nie da to nic to na rozrządzie jest przestawiony...



diodakos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn maja 16, 2005 19:42

Post autor: diodakos » pt lip 11, 2008 18:36

Najlepiej lampą ale na oko to ustawiasz znak na dolnym kole jak do wymiany paska, przyspieszasz go o 6 stopni ok. 1 cm od znaku lub 1,5 jeżeli zagazowany następnie zerujesz aparat zapłonowy i powinno chulać. W moim AAM takie ustawienie jest idealne.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lip 11, 2008 18:48

na oko to sie praktycznie nie bo ruch wałem o 6 stopni nie powoduje pratkycznie zauważalnego ruchu oski aparatu zapłonowego, wiec czy jest na 0 czy n 6 to palec pratycznie nie drgnie, zatem nie wyobrażam sobie ustawiania na oko bo teg opo prostu nie widać. Oczywiscie mozna na sluch i jest ok ale tak na cacy to z lampą z regulacją kąta.
pzdr



diodakos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn maja 16, 2005 19:42

Post autor: diodakos » pt lip 11, 2008 18:53

Kolega sas_git ma rację, że najlepiej lampą, a te 6 st to da się.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości