Strona 1 z 1

grzechotanie na wybojach

: czw lip 10, 2008 10:59
autor: yolmen
wymienilem niedawno amortyzatory sprzodu bo wiedzialem ze sa do wymiany i ze stamtad dobiega takie grzechotanie. Po wymianie dalej grzechocze na wybojach. na prostej drodze nic nie slychac wystarczy delikatna faldka na asfmalcie i slychac taki metaliczny grzechot. wczoraj sprawdzilem na lewarku i ruszajac kolem od strony skrzyni dochodzi chyba wlasnie ten dzwiek. Czy to moze byc przegub wew czy tez w skrzyni cos ? :P jaki powinien byc luz kola jak nim krece do przodu i do tylu az sie poczuje opor toczenia ?

: czw lip 10, 2008 11:38
autor: TSK27
Przeguby raczej odpadają a jak chcesz je sprawdzic to skrec kiere na maxa i rusz, raz w lewo max raz w prawo max jesli to one to bedą grzechotać. Skrzyni też raczej bym nie pojejrzewał(chyba że poducha skrzyni). Zacznij od sprawdzenia pozostałych elementów zawieszenia

: czw lip 10, 2008 12:14
autor: yolmen
auto bylo sprwdzane przed ustawieniem zbierznosci na tej maszynie co giba kolami i koles powiedzial ze jest ok

: czw lip 10, 2008 12:49
autor: gacus
może masz niedokręcone amortyzatory na górze? czasem sam sie odkrecają ...

: czw lip 10, 2008 12:53
autor: TSK27
Też tak pomyślałem ale kolega pisze że dźwięk dochodzi gdzieś z okolic skrzyni. Na pewno warto sprawdzić

: czw lip 10, 2008 13:39
autor: Przemek
Wiesz co kolego sprawdź półoś z prawej strony od pasażera na tej pół osi jest tłómik drgańczy sie czasem nie poluzował i może latać jak głupie

: pt lip 11, 2008 16:36
autor: yolmen
amortyzatory neidawno byly wymieniane a ten dzwiek dobiegal juz wczesniej. a poweidzcie mi bo to chyba nie normalne. jak jade na biegu i wcisne gaz to jedzie z takim szarpnieciem , w ogole ten dzwiek wydobywa sie jak wciskam i syzbko puszcze gaz zeby szarpnac wozem ... jak podnioslem auto na lewarku to kolo w kreceniu ma taki luz zanim zalapie w skrzyni i jak zalapie to wtedy wlasnie jest ten dzwiek tak jakby z przegubu wew albo skrzyni :/

: pt lip 11, 2008 17:48
autor: GENE
Luz możesz mieć na mechanizmie różnicowym, ale to nie powinno być słyszalne przy wciskaniu gazu podczas gdy jedziesz na jakimkolwiek biegu. Co mi przychodzi do głowy, to górne ułożyskowania amortyzatorów mcphersony, albo wypracowane tulejki w wahaczach. A wogóle to dociśnij na początek śruby kluczem 19 (4 szt) od mocowania wahaczy do podwozia i ławy przedniej ( po 2 na każdy wahacz).